― Діпак, розкажіть, будь ласка, більше про Glenmark на глобальному рівні.
— Компанія Glenmark була заснована з метою стати провідною світовою науково-дослідницькою глобальною фармацевтичною компанією. Протягом десятиліть ми зарекомендували себе як один з провідних гравців у сфері відкриття нових молекул — як нових хімічних сполук (New Chemical Entity — NCEs), так і нових біологічних сполук (New Biological Entity — NBE). У нас є декілька молекул на різних стадіях доклінічної та клінічної розробки, які в основному зосереджені на напрямках імунології, онкології та терапії болю.
Глобально ми входимо до топ-80 фармацевтичних та біотехнологічних компаній (за рейтингом Scrip 2019 за рівнем доходу).
― Glenmark — це глобальна фармацевтична компанія, яка за останні 20 років продемонструвала дуже динамічне зростання. На яких ринках представлена компанія? Наскільки важливий український ринок для неї?
— На даний момент ми присутні у понад 50 країнах світу, включаючи США, Європу, Латинську Америку, Азію, Росію та СНД. У нас є виробничі потужності в США, Аргентині, Чехії, Швейцарії та Індії. Ми виробляємо не тільки готову продукцію, але й активні фармацевтичні субстанції.
Ми працюємо на ринку України майже 10 років і на даний момент є однією з найбільш швидко зростаючих компаній. В усьому світі респіраторна, дерматологічна та онкологічна сфери — це наші стратегічні терапевтичні напрямки, але в Україні наша увага нині приділяється сегменту респіраторних та дерматологічних захворювань.
Багато наших препаратів є лідерами ринку у своїх сегментах. Ми дуже віддані українському ринку, і будемо продовжувати інвестувати в нього. Кілька років тому ми створили місцеву компанію — юридичну особу та організували оптовий склад продукції. Наша команда розширюється, і ми плануємо щороку збільшувати кількість співробітників. Ми також ввозимо нові продукти в Україну, щоб населення мало доступ до сучасних ефективних лікарських засобів за доступними цінами.
― Ми бачили, що за останні кілька років команда компанії в Україні бере участь у ряді ініціатив, які допомагають захистити довкілля, та благодійних заходах. Чи можете ви розказати трохи більше з цього приводу?
— Ми соціально відповідальна корпорація. Глобально ми «торкаємося» життів багатьох людей завдяки програмам Корпоративної соціальної відповідальності (Corporate Social Responsibility (CSR) Programs). Однією з таких програм є «Радість дарування» (Joy of Giving — JOG). Ця кампанія — фестиваль благодійності Glenmark, на якому співробітники з різних куточків отримують можливість стати частиною наших ініціатив з соціальної відповідальності. Протягом багатьох років 40 локацій Glenmark у 24 країнах відзначали щорічний фестиваль благодійності. Завдяки підтримці наших співробітників ми зробили вагомий внесок у різні аспекти життєдіяльності та значно вплинули на функціонування громад, які нас оточують.
Ми мотивуємо співробітників брати участь у фестивалі благодійності. А кожна країна самостійно обирає мотив та тип благодійності поблизу свого місцезнаходження та збирає кошти для цієї благодійної допомоги за допомогою пожертв працівників. Сума пожертв (у грошовому вираженні), зібрана працівниками, доповнюється підприємством. Співробітники можуть також зробити свій внесок шляхом волонтерства, присвятивши власний час тому виду благодійності, який вони обрали.
Наша друга ініціатива, яку ми реалізували в Україні, — це підвищення обізнаності про алергічний риніт. Симптоми цього захворювання мають зворотний характер і не виключено, що вони повністю зникають після припинення дії алергенів або під впливом медикаментозної терапії.
У світі у 15–30% населення відмічають цілорічний або сезонний алергічний риніт. Близько 10–20% європейців виявляють симптоми алергічного риніту різного ступеня тяжкості в якийсь момент свого життя.
Добре відомо, що захворюваність на алергічний риніт постійно підвищується в останні десятиліття. У той же час з огляду на статистику препаратів, призначених для лікування алергічного риніту в усьому світі, можна констатувати, що більшість лікарських засобів, які приймають пацієнти при цій патології, є, можливо, неефективними через подібність симптомів до таких внаслідок застуди та часті випадки самолікування пацієнтів. Тому ми намагаємося привернути увагу громадськості до проблеми надзвичайного поширення алергічних захворювань (риніт та бронхіальна астма) та захистити хворих. Крім іншого, необхідно регулярно проводити заходи з очищення повітря від хімічного забруднення, своєчасного вивезення сміття, поливу асфальту і, звичайно, озеленення міста.
Враховуючи особливу актуальність цієї проблеми, наша команда в Україні вже третій рік поспіль проводить національну кампанію з висадки дерев на території медичних закладів. Щороку ми висаджуємо понад 100 дерев у 9–10 різних містах України.
Ще один з наших проектів — студентське спонсорство. Дійсно, з підготовки кваліфікованих кадрів починається успіх будь-якої сфери діяльності. У рамках цієї ініціативи ми надаємо гранти студентам медичних факультетів деяких закладів вищої медичної освіти.
Крім того, працівники компанії беруть активну участь у суспільному житті країни, у благодійних марафонах, різноманітних ініціативах у сфері охорони здоров’я (наприклад донорство крові, «ні пластику в офісі») тощо.
― Яким ви бачите майбутнє Glenmark в Україні? Чи є плани щодо розширення команди? Що ви хочете бачити в потенційних талантах, які приходять працювати у вашій команді?
— Український фармацевтичний ринок показав дуже позитивні ознаки відновлення, і я вважаю, що в найближчі кілька років ринок повернеться або перевищить рівень докризових часів (2014 р.). Ми продовжуватимемо розширювати свою присутність, збільшувати штат та портфоліо продуктів. Наша сила — це наші співробітники, і це наше глобальне мислення. Ми завжди шукаємо людей сміливих, активних та амбітних, які готові відплатити суспільству сторицею.
Ірина Бондарчук,
фото Сергія Бека
Вперше опубліковано у «Щотижневику АПТЕКА»
№ 44 (1215) від 18 листопада 2019 р.