Верифікація РНОКПП пацієнта: відповіді на поширені запитання

28 травня 2024 о 11:45
1185

Ми продовжуємо публікувати відповіді Національної служби здоров’я України (НСЗУ) на поширені запитання щодо верифікації даних в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ). Попередня публікація — за посиланням. У цій публікації мова піде про верифікацію реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП) пацієнта.

Як буде здійснюватися верифікація РНОКПП пацієнта?

Перевірка РНОКПП пацієнта буде здійснюватися автоматично шляхом зіставлення даних у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків (ДРФО) та центральній базі даних ЕСОЗ.

У разі виявленої невідповідності — для більшості пацієнтів РНОКПП буде автоматично оновлено на коректний для кожного пацієнта без додаткових дій від лікаря чи пацієнта.

Для жінок віком старше 16 років, у разі виявлення невідповідності в РНОКПП, буде оновлено статус верифікації на «Неуспішна верифікація», а пацієнтка має звернутися до лікаря для оновлення даних, найімовірніша причина — зміна прізвища після одруження/розлучення.

Як часто здійснюватиметься верифікація РНОКПП пацієнта?

Верифікація даних про РНОКПП пацієнта здійснюватиметься кожного разу при реєстрації чи оновленні даних про пацієнта, а також з визначеною періодичністю, незалежно від реєстрації/оновлення даних пацієнта.

Як здійснюється верифікація даних пацієнта без РНОКПП?

Для дітей, які не мають РНОКПП, буде автоматично встановлений статус верифікації «Успішна верифікація».

При цьому завантаження документів у випадку відмови пацієнта від РНОКПП або невідповідності РНОКПП даті народження пацієнта та/або його статі, не буде вимагатися, оскільки верифікація такого пацієнта буде здійснюватися в автоматичному режимі.

Що робити у разі, якщо у даних пацієнта знайдено невідповідність щодо РНОКПП?

У разі, якщо в даних РНОКПП пацієнта буде знайдено невідповідність, для таких пацієнтів (окрім жінок віком старше 16 років та пацієнтів без РНОКПП) коректний РНОКПП оновлюється автоматично.

Для жінок віком старше 16 років:

  • статус верифікації пацієнта змінюється на «Неуспішна верифікація»;
  • слід оновити реєстраційні дані пацієнта (наприклад прізвище після одруження/розлучення);
  • або спрямувати пацієнта подати онлайн-звернення до НСЗУ з метою оновити запис про РНОКПП на коректний (для жінок віком старше 16 років).

Що буде, якщо не оновити неактуальні дані пацієнта (РНОКПП)?

Якщо в даних пацієнта буде виявлено невідповідність запису пацієнта, статус верифікації залишиться «Неуспішна верифікація».

Необхідно актуалізувати такі дані або направити пацієнта до Державної податкової служби для оновлення даних, в іншому разі з часом лікар не зможе створювати нові декларації, рецепти, направлення, медичні записи про пацієнта, допоки дані не будуть оновлені.

Чи буде оновлюватися РНОКПП пацієнта на коректний?

Так, у процесі перевірки даних РНОКПП пацієнта буде автоматично змінено на коректний, але лише для частини пацієнтів.

Винятком є жінки віком старше 16 років — їх дані про РНОКПП пацієнтки зможуть змінити шляхом подання пацієнтом звернення до НСЗУ, а невдовзі така можливість стане доступною в особистому кабінеті пацієнта ЕСОЗ.

Що робити з пацієнтами, у яких РНОКПП не буде оновлюватися автоматично?

Якщо РНОКПП пацієнта не буде оновлено автоматично, статус верифікації пацієнта буде змінено на «Неуспішна верифікація». У такому разі лікар має перевірити актуальність даних (прізвище, ім’я, по батькові та дату народження), якщо дані все ж актуальні — спрямувати пацієнта подати заяву на зміну даних РНОКПП на сайті НСЗУ.

Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.

Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами nszu.gov.ua