Дії лікаря при верифікації даних в ЕСОЗ: відповіді на поширені запитання

27 травня 2024 о 14:00
3090

Нещодавно ми публікували відповіді на найбільш поширені запитання, пов’язані з верифікацією даних в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ). У цій публікації пропонуємо до уваги читачів відповіді стосовно того, якими мають бути дії лікаря в тій чи іншій ситуації, пов’язаній з верифікацією даних.

Як лікарю проводити верифікацію пацієнта?

Верифікація даних пацієнта ЕСОЗ здійснюється виключно на боці ЕСОЗ або в автоматичному, або в ручному режимі.

Лікар НЕ проводить верифікацію даних пацієнта в ЕСОЗ. Водночас лікар має слідкувати за тим, щоб дані пацієнта були коректними та актуальними. Саме тому рекомендуємо лікарям первинної медичної допомоги (ПМД) час від часу відстежувати статус задекларованих пацієнтів.

У разі наявності в записі пацієнта статусу «Неуспішна верифікація» необхідні такі дії:

  • зіставлення актових записів про смерть (Державний реєстр актів цивільного стану громадян — ДРАЦСГ):
    • якщо система не зможе самостійно ухвалити рішення про підтвердження смерті особи, то відповідний запит буде передано на опрацювання лікаря. Лікар, своєю чергою, має перевірити актуальність даних пацієнта в центральній базі даних: якщо дані актуальні — підтвердити чи спростувати в ЕСОЗ статус про смерть пацієнта;
    • якщо пацієнт не помер, але при цьому його верифікація неуспішна, — лікарю необхідно оновити реєстраційні дані пацієнта (у разі неактуальних даних у центральній базі даних — дата народження, прізвище, ім’я, по батькові тощо);
  • зіставлення даних за реєстраційним номером облікової картки платника податків (РНОКПП) (Державний реєстр фізичних осіб — платників податків — ДРФО):

Для пацієнтів, які підлягають ручній верифікації:

  • якщо завантажені електронні копії документів — необхідно пересвідчитися, що всі документи завантажені коректно (конкретного пацієнта), належної якості (читабельні) та в повному обсязі (всі необхідні сторінки або всі сторони).

Чи може лікар спеціалізованої медичної допомоги змінювати реєстраційні дані пацієнта в ЕСОЗ?

Так, і це потрібно робити у разі, якщо лікар виявив невідповідність у даних пацієнта. Відправляти пацієнта на рівень ПМД для того, щоб актуалізувати дані пацієнта, є порушенням!

Що таке кумулятивний статус верифікації пацієнта та які вони можливі?

Кумулятивний статус — сукупний статус верифікації пацієнта за результатами перевірок персональних даних пацієнта шляхом зіставлення даних у реєстрах ЕСОЗ з даними ДРАЦСГ та ДРФО, а також ручної перевірки (яку здійснює НСЗУ).

Отже, кумулятивний статус включає наступне: статус верифікації за РНОКПП + статус верифікації пацієнта за ДРАЦСГ + статус ручної верифікації.

За результатами такої перевірки можливі такі статуси верифікації пацієнта:

  • «Успішно верифіковано» (додаткові дії від лікаря не вимагаються);
  • «Потребує змін» (необхідно актуалізувати дані пацієнта);
  • «Потребує верифікації» (додаткові дії від лікаря не вимагаються).

Що робити лікарю, якщо статус верифікації пацієнта після верифікації ДРАЦСГ/ДРФО «Успішна верифікація»?

Якщо дані про пацієнта в центральній базі даних за РНОКПП відповідають даним у ДРФО (у тому числі й відмова від РНОКПП) — статус верифікації пацієнта буде змінено на «Успішна верифікація».

Якщо дані про пацієнта з центральної бази даних відповідають даним актового запису про смерть пацієнта в ДРАЦСГ (пацієнта буде автоматично деактивовано), або у разі, якщо актовий запис про смерть пацієнта відсутній (пацієнт залишається активним), — статус верифікації пацієнта буде змінено на «Успішна верифікація».

Що робити лікарю, якщо статус верифікації пацієнта «Потребує верифікації»?

Статус «Потребує верифікації» інформує про проведення верифікації або в ручному режимі (НСЗУ), або з ДРАЦСГ/ДРФО в автоматичному режимі.

На цьому етапі жодних дій від лікаря НЕ потрібно (навіть якщо статус верифікації більшості пацієнтів «Потребує верифікації»).

До того ж цей процес жодним чином не блокує роботу лікаря з обліковим записом пацієнта.

Що робити у разі надходження статусу верифікації пацієнта «Неуспішна верифікація»

Якщо у результаті верифікації даних пацієнт отримав статус верифікації «Неуспішна верифікація», це означає, що дані, які містяться в записі про пацієнта, не відповідають даним у державних реєстрах або даним, які містяться в електронних копіях документів.

Необхідно актуалізувати такі дані або направити пацієнта до Державної податкової служби для оновлення даних, в іншому випадку з часом лікар не зможе створювати нові декларації, рецепти, направлення, медичні записи про пацієнта, допоки дані не будуть оновлені.

У разі наявності в записі пацієнта статусу верифікації «Неуспішна верифікація»:

  • зіставлення актових записів про смерть (ДРАЦСГ):
    • якщо пацієнт не помер — необхідно оновити реєстраційні дані пацієнта (у разі неактуальних даних у центральній базі даних — дата народження, прізвище, ім’я та по батькові тощо);
    • підтвердити чи спростувати статус про смерть задекларованого пацієнта для лікаря, який має активну декларацію з цим пацієнтом;
  • зіставлення даних за РНОКПП (ДРФО):
    • оновити реєстраційні дані пацієнта (наприклад прізвище пацієнтів після одруження/розлучення);
    • внести РНОКПП в разі його відсутності в записі для пацієнта;
    • або направити пацієнта подати відповідне онлайн-звернення до НСЗУ з метою оновити запис про РНОКПП на коректний (у тому числі для жінок віком старше 16 років).

Для пацієнтів, які підлягають ручній верифікації:

  • якщо завантажені електронні копії документів — необхідно пересвідчитися, що всі документи завантажені коректно (конкретного пацієнта), належної якості (читабельні) та в повному обсязі (всі необхідні сторінки або всі сторони).

Зауважимо, що якщо запис про пацієнта не було верифіковано, то лікар (автор такого запису) отримає коментар із причиною відхилення.

Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.

Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами nszu.gov.ua