Як ми вже повідомляли, 20 листопада 2023 р. стартувала кампанія з контрактування надавачів медичних послуг на 2024 р. за напрямком «Первинна медична допомога». А також паралельно Національна служба здоров’я України (НСЗУ) розпочала серію роз’яснювальних вебінарів про особливості укладення договорів на наступний рік.
Ознайомитися з деталями оголошення про контрактування за напрямом «Первинна медична допомога» можна за посиланням.
У цій публікації надаємо відповіді НСЗУ на запитання, які звучали найчастіше під час вебінарів.
– Чи заклад має бути зареєстрованим в якихось окремих телемедичних платформах? Консультування телефоном — це послуга за допомогою телемедичного обладнання чи ні?
— Ні, не має бути зареєстрованим.
У 2023 р. ухвалено закон, який визначає порядок надання телемедичних послуг. Відповідно до цього закону наразі Міністерство охорони здоров’я формує підзаконні нормативні акти, де буде чітко виписано, який обсяг надання медичних послуг може надаватися таким шляхом, що собою являють такі послуги. Також має бути одночасно скасований наказ, який визначає ведення журналу з фіксації телемедичних послуг.
Консультування телефоном є частиною телемедичних послуг.
– Як розраховувати необхідність залучення медсестри: від фізичної особи лікаря чи штатної посади, до прикладу сімейний лікар на 0,25 ставки?
– У разі, якщо один лікар, незалежно від того, працює він на повну ставку чи частково, набрав 50% обсягу декларацій, необхідно залучити медсестру.
До прикладу, якщо лікар працює на 0,25 ставки та набрав 50% обсягу декларацій, то необхідно мати медсестру для такого лікаря.
Якщо на момент укладення договору 50% від ліміту декларацій не досягнуто — медсестра не потрібна. Але якщо протягом року обсягу декларацій буде досягнуто 50%, то необхідно працевлаштувати медсестру. Адже протягом 2024 р. НСЗУ здійснюватиме перевірку відповідності персоналу вимогам за пакетом з первинної медичної допомоги.
– Роз’ясніть питання відстеження індикаторів на первинну медичну допомогу.
— Додатково роз’яснення щодо індикаторів НСЗУ надасть у вигляді листів, а щодо питань з внесення даних будуть проведенні додаткові вебінари.
– Які підтверджувальні документи слід додати для виконання вимоги з жестової мови? Чи має фізична особа — підприємець забезпечити переклад жестовою мовою?
— Надавачі мають надати підтвердження забезпечення перекладу з (на) жестову українську мову з 1 січня 2024 р.
Підтвердженням забезпечення перекладу є лист за підписом керівника закладу щодо забезпечення надання послуг з перекладу з (на) українську жестову мову. За бажанням надавач медичних послуг може доєднати до пропозиції договір про надання послуг з перекладу або наказ про працевлаштування особи зі спеціалізацією перекладача жестової мови (сурдоперекладач).
Переклад на жестову мову повинен бути забезпечений усіма надавачами, незалежно від форми власності та від наявності таких пацієнтів.
– Камертон повинен бути в місці надання медичних послуг чи в кожному кабінеті?
— Відповідно до вимог до переліку обладнання в умовах закупівлі — за місцем надання послуги.
Якщо в закладі 5 місць надання послуг — має бути 5 камертонів. Від кількості лікарів не залежить кількість камертонів.
Записи вебінарів щодо контрактування доступні на каналі НСЗУ в YouTube.
Якщо у вас є запитання щодо процесу контрактування за напрямком «Первинна медична допомога» — залишайте питання у формі за посиланням.
Також додаємо «Інструкцію з подання пропозиції про укладення договору за програмою медичних гарантій щодо надання первинної медичної допомоги».
Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.
Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами nszu.gov.ua