Уже з квітня цього року для придбання в аптеках антибактеріальних лікарських засобів потрібен буде електронний рецепт. Українські лікарі виписуватимуть е-рецепти на всі антибіотики, які зареєстровані в Україні та містяться в Державному реєстрі лікарських засобів.
Лікарі отримають можливість здійснювати призначення антибіотиків в електронній системі охорони здоровʼя (ЕСОЗ) через медичну інформаційну систему (МІС). Механізм виписування е-рецептів знайомий лікарям, які вже видають е-рецепти своїм пацієнтам у рамках програми реімбурсації «Доступні ліки». Разом з тим він також буде простим і зрозумілим для тих, хто тільки починає роботу з ЕСОЗ. На додаток невдовзі стануть доступними навчальні матеріали стосовно роботи з електронними рецептами.
Як підготуватися?
Якщо ваш заклад уже має МІС, працює з ЕСОЗ та виписує рецепти, то не потрібно жодних додаткових кроків — представники вашої МІС попередять вас про появу нових можливостей у системі.
Якщо ваш заклад зареєстрований в ЕСОЗ, проте ви раніше не працювали з модулем електронного рецепта, — зверніться до представників вашої МІС та уточніть, чи мають вони необхідний модуль або чи планують його впровадження найближчим часом. Додатково зʼясуйте у представників вашої МІС, коли вони планують провести навчання щодо роботи з новим функціоналом.
Якщо ваш заклад не зареєстрований та ніколи не працював з ЕСОЗ, необхідно:
- Першочергово обрати медичну інформаційну систему (МІС), яка має, зокрема, і необхідний функціонал електронного рецепта. Перелік підключених МІС можна знайти на сайті системи — ehealth.gov.ua у розділі «Підключені до ЕСОЗ МІС». Під час обрання МІС та укладання договору про надані послуги, особливу увагу варто звернути на послуги з навчання та підтримки як одні з пріоритетних вимог.
- Далі — керівник закладу має зареєструвати себе та заклад в ЕСОЗ через МІС. На цьому етапі рекомендуємо звернутися до представників обраної вами інформсистеми за консультацією щодо коректного внесення даних.
- Подбайте про забезпечення персоналу закладу кваліфікованим електронним підписом для підтвердження дій у системі.
- Наступним кроком керівник закладу може зареєструвати уповноважену особу — адміністратора, спеціаліста з кадрів чи іншого працівника, який буде проводити реєстрацію користувачів.
- Зареєструйте працівників закладу в ЕСОЗ.
Для початку роботи з електронним рецептом користувачам необхідно освоїти базові навички та функціонал ЕСОЗ, а саме навчитися:
- реєструвати пацієнта в системі;
- здійснювати пошук пацієнта в МІС та ЦБД (Центральна база даних);
- оновлювати дані про пацієнта;
- вносити та редагувати медичні записи.
Відповідні навчальні матеріали користувачі можуть знайти на ресурсах Академії НСЗУ (academy.nszu.gov.ua) або звернувшись до представників МІС.
Для довідки
З метою виконання вимог законодавства щодо рецептурного призначення та відпуску рецептурних лікарських засобів до кінця 2022 р. запланований поетапний перехід на е-рецепт.
Впровадження е-рецепта буде відбуватися в три етапи. Перший із них — призначення та відпуск антибактеріальних лікарських засобів (антибіотиків) за е-рецептом. Другий етап — поширення е-рецепта на наркотичні ліки, які зараз призначаються на спеціальних рецептурних бланках форми № 3. Третій — відпуск усіх рецептурних препаратів за е-рецептом за всіма джерелами фінансування.
Так, на першому етапі електронна система охорони здоровʼя дозволить відстежувати дані про призначення та споживання антибактеріальних ліків в Україні. А е-рецепт сприятиме розв’язанню проблеми неконтрольованого та нецільового застосування антибіотиків.
Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.
Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами moz.gov.ua