Як зареєструвати вторинну і третинну ланку в eHealth: покрокова інструкція

11 грудня 2019 о 13:21
3235

Про те, як це буде відбуватися, найбільш важливі питання, що потребують особливої уваги медичного закладу для підготовки до співпраці з Національною службою здоров’я України (НСЗУ) обговорюємо із Богданом Кізюном, керівником відділу впровадження «Поліклініки без черг».

З 1 листопада 2019 р. в Україні розпочалася кампанія реєстрації спеціалізованих закладів медичної допомоги (СМД) в електронній системі охорони здоров’я (eHealth). Згідно з черговим етапом медичної реформи, заклади СМД мають під’єднатися до системи eHealth на кінець квітня 2020 р., після чого вони будуть позбавлені традиційного фінансування за принципом субсидування, а натомість фінансування здійснюватиметься залежно від кількості наданих послуг: консультацій профільними спеціалістами, діагностичних досліджень тощо, оперативних втручань тощо. Тобто, як і у разі з медичними закладами первинної ланки, спеціалізовані установи почнуть отримувати кошти за принципом «гроші йдуть за пацієнтом». І чим більше їх прийде у клініку, тим більші суми відшкодування за надані послуги вона отримає. При цьому пацієнти зможуть отримати консультацію у профільного фахівця другої і третьої ланки безоплатно. Єдиною вимогою для отримання безоплатної допомоги пацієнтом має бути  наявність направлення від сімейного лікаря.

Звертаємо увагу, що долучитися до чергового етапу медичної реформи можуть медичні заклади усіх рівнів, усіх організаційно-правових форм (за винятком бюджетного медичного закладу) та усіх форм власності, включаючи лікарів-ФОП. Головне — зареєструватися в eHealth та укласти договір з НСЗУ, яка і буде відшкодовувати кошти.

Для того щоб розпочати реєстрацію в eHealth, медичний заклад повинен вибрати медичну інформаційну систему і вже після цього, керуючись покроковими інструкціям або за допомогою спеціалістів, внести в систему охорони здоров’я дані про заклад та його керівника.

Зареєструватися у eHealth медзакладам потрібно до кінця року, тому що, за попередніми даними, вже в лютому почнеться підписання договорів з НСЗУ.

Оскільки підключення до eHealth є безкоштовним, головне, на що необхідно звертати увагу клінікам, як підкреслив Б. Кізюн, — професійність команди розробника медичної інформаційної системи (МІС) та оперативність підключення. Дуже важливо, щоб розробник запропонував клінікам пришвидшений варіант підключення до eHealth, як це  зроблено у «Поліклініці без черг»: підключення до системи охорони здоров’я, а також налаштування функціоналу ведення реєстру пацієнтів та онлайн-запису відбувається протягом 1 тиж.

Після того як медичний заклад підключиться до eHealth, він отримає змогу укласти договір з НСЗУ та надавати медичні послуги, за які буде отримувати компенсацію від держави. Така схема почне працювати з квітня 2020 р.

Яким чином відбуватиметься цей процес?

Лікар первинки, з яким пацієнт уклав декларацію, при необхідності створюватиме через МІС електронне направлення до вузькопрофільного спеціаліста, наприклад хірурга. Воно надійде до центрального компонента eHealth, де його зможе побачити лікар вторинки — хірург, якого на власний розсуд вибере пацієнт. Він прийме пацієнта за цим направленням, сформує електронний консультативний висновок, який, знову ж таки, зафіксується у центральному компоненті.

Таким чином, буде створений масштабний електронний документообіг, який ще більше наблизить нас до єдиних електронних медичних карт, електронних лікарняних тощо, запуск яких очікується вже в 2020 р.

Все це не лише полегшить роботу лікарям, але й створить надійну систему захисту пацієнта, адже усі електронні консультативні висновки лікарів зберігатимуться в центральному компоненті eHealth і їх у будь-який час можна буде перевірити.

Крім того, підвищиться і якість послуг, адже конкурувати за пацієнта почнуть не тільки клініки, але й розробники МІС, які будуть пропонувати своїм клієнтам все досконаліший та зручніший функціонал. А це, зрозуміло, приведе до покращення роботи медичних закладів та підвищення рівня їхніх послуг.

Олександр Осадчий