Затверджено нові правила виписування рецептів

22 травня 2018 о 15:20
3576

22 травня 2018 р. набули чинності зміни до наказу Міністерства охорони здоров’я (МОЗ) України від 19.07.2005 р. № 360, згідно з якими запроваджуються нові правила виписування рецептів, зокрема впровадження електронного рецепта (е-рецепт). Відповідний наказ МОЗ України від 18.04.2018 р. № 735 опубліковано в газеті «Офіційний вісник України».

Які зміни відбулися

Як повідомляють у МОЗ України, поки електронний рецепт поступово впроваджуватиметься, нові поля в рецептах заповнюватимуться на паперових бланках.

Відповідно до змін, рецепти форми ф-1 мають містити таку інформацію:

  • найменування закладу охорони здо­­ров’я або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи — підприємця (далі — ФОП);
  • адресу закладу охорони здоров’я або ФОП;
  • код ЄДРПОУ/реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • реквізити ліцензії на медичну практику або рішення органу ліцензування.

Червоний штамп «Вартість підлягає відшкодуванню» замінено на нове додаткове поле в рецепті: «Джерело фінансування», в якому зазначається назва урядової або муніципальної програми для пільгового відпуску лікарських засобів. У подальшому це поле в електронному рецепті дозволить чіткіше контролювати виконання урядових та регіо­нальних програм.

У відомостях про пацієнта лікар повинен зазначити прізвище, ініціали та вік, а також номер амбулаторної чи стаціонарної картки. Номер картки поєднуватиме історію лікування пацієнта з усіма даними про нього в системі еНealth. Також він допоможе уникнути плутанини в разі, якщо різні пацієнти матимуть однакові імена та дату народження.

Назва лікарського засобу зазначається латинською мовою за назвою діючої речовини (МНН — міжнародною непатентованою назвою).

МОЗ України наголошує, що:

  • нові вимоги стосуються лише рецептів форми ф-1;
  • заклади охорони здоров’я можуть використовувати стару форму паперового рецепта ф-1 з червоною печаткою «Вартість підлягає відшкодуванню» доти, поки наявні бланки не закінчаться;
  • нові вимоги до рецепта не поширюватимуться на рецепти на препарати інсуліну, допоки до електронного реєстру пацієнтів, які потребують інсулінотерапії, не будуть внесені необхідні технічні зміни.

Про електронний рецепт

Нагадаємо, що електронний рецепт — це цифровий аналог рецептів на паперових бланках. У ньому зазначатиметься, хто виписав рецепт і яку активну речовину призначено пацієнтові. Такий рецепт підписуватиметься електронним підписом. Цей документ одразу потраплятиме в систему, де його можуть побачити провізори. Пацієнт отримуватиме СМС-повідомлення з номером рецепта, який треба назвати в аптеці. Доступ до елект­ронної системи рецептів буде обмежений.

За бажанням пацієнта лікар може роздрукувати електронний рецепт. Важливо пам’ятати, що роздруковані дані електронного рецепта не є рецептом. Тобто ліки за такою формою аптека не видаватиме.

З розвитком системи «Електронне здоров’я», е-рецепт удосконалюватиметься. У майбутньому він буде інтегрований з усіма медичними даними про пацієнта в електрон­ній системі охорони здоров’я.

Пілотний проект з упровадження електронного рецепта

Найближчим часом профільне міністерство планує розпочати пілотний проект щодо електронного рецепта в рамках програми «Доступні ліки». Вибраними регіонами для тестування електрон­ного рецепта є місто Вінниця та Вінницька область, місто Дніпро та Дніпропетровська область, місто Івано-Франківськ та Івано-Франківська область, місто Черкаси та Черкаська область і місто Бахмут.

Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами moz.gov.ua