Пандемія COVID-19. Чи виправдані споживацькі переживання бізнес-туристів

16 квітня 2020 о 18:20
735

У час глобалізації економіка може бути зруйнована незначним поштовхом. А тим паче таким масштабним явищем, яким є пандемія COVID-19. Туристична галузь виявилася найбільш вразливою щодо заподіяних збитків. Вірогідно, що економічні збитки від надмірних протиепідемічних заходів принесуть значно більше шкоди, аніж очікувана медична вигода. Однак доцільність вжитих обмежувальних заходів ніхто не бере під сумнів. Більше того, жорсткі міжнародні карантинні та обсерваційні заходи, а також суворе дотримання індивідуальної гігієни, кашльового етикету та самоізоляції призупинили стрімке поширення хвороби. Однак наскільки довго світ буде оговтуватися від наслідків «вірусної навали» — прогнози відрізняються. Довготермінові протиепідемічні обмеження призупинили вільне переміщення людей, а у споживачів туристичних послуг сформували фобію невідворотного зараження, загальмувавши туристичний бізнес та загнавши його у глухий кут.

Чи так це насправді? Чи виправдані споживацькі переживання і що робити бізнес-туристам? Маємо нагоду подискутувати з керуючим партнером провідного інкамінг-туристичного оператора «Нью Лоджик», паном Ігорем Яценком.

— Пане Ігоре, за більше ніж 25-річний період роботи на ринку туристичного бізнесу були, мабуть, різні складні часи. Адже туристичний бізнес примхливий, і тому підтвердження — нинішня ситуація. Однак компанія є досить стабільною. Що цьому сприяло і які заходи мають першочергове значення сьогодні?

Так, ми дійсно стабільна компанія, оскільки робота побудована на впроваджені довготривалого бізнес-планування мінімум на найближчі три роки. Відмова від пасивного замовлення туристичних послуг стала можливою завдяки створеній базі акумульованих даних туристичної діяльності за тривалий період та скрупульозного аналізу численних кризових явищ з галузі туристичного бізнесу. Останнім часом завдяки впровадженню сучасної технології бронювання місць у готелях стало можливим будь-де у світі. А створений сервіс 24/7 з електронним обігом документів став запорукою стабільного існування компанії та дав можливість бронювати готелі України в міжнародних системах  Hotelbeds, Goglobal, Deatanation of the worl.

— Яким чином це допомагає Вам у нинішній ситуації?

Теперішня криза багато чого навчила: цінувати отриманий досвід і власний колектив. Перше дозволило запровадити поглиблене планування та створити новий напрям з івент-менеджменту, зміцнилися позиції за контрактами з корпоративними клієнтами; друге —  зберегти 80% команди після реструктуризації нашої діяльності.

— Коли реально очікувати відновлення туристичного бізнесу та які плани на майбутнє?

Не раніше III–IV кварталу поточного року, оскільки зняття внутрішніх і зовнішніх обмежень потребує часу. А доти маємо провести бронювання місць для осіннього бізнес-сезону, відновити бюджетування заходів і розрахунку тарифів на 2021 р., що відновить довіру споживача туристичних бізнес-пропозицій до надійності пропонованих нами  послуг. Ми також намагаємося виконати наші зобов’язання перед клієнтами: як провайдер повертаємо наразі усі кошти за бронювання авіаквитків, готелів і послуг круїзних компаній. З постачальниками послуг є домовленість про переведення коштів на депозити для зниження ризику їх втрати у разі банкрутства. Клієнтські ж контракти ми плануємо перенаправити на майбутнє бронювання послуг. А для убезпечення подорожей до страхового покриття, яке становить від 75 тис. грн., буде включена послуга на випадок захворювання COVID-19 у період подорожі разом із нашим страховим партнером ВУСО.

І на завершення: всім не хворіти, зміцнювати імунітет. І, звичайно, не боятися планувати свої подорожі навіть за таких «непрогнозованих» погодних умов».