Приватна медицина перед викликами часу: як вистояти у конкурентній боротьбі?

30 вересня 2014
1263
Резюме

За матеріалами форуму власників та керівників приватних клінік «Як працювати з пацієнтом у новій реальності»

16 вересня 2014 р. у Києві в готелі «Прем’єр Палац» з успіхом пройшов Форум власників та керівників приватних клінік «Як працювати з пацієнтом у новій реальності». Понад 200 представників медичних центрів, лабораторій, стоматологічних клінік та постачальників медичного обладнання зібралися на події, ініційованій професором Ярославом Заблоцьким, власником стоматологічної мережі «Клініка Заблоцького». Після закінчення офіційної частини відбулася презентація книги професора Заблоцького «Як я став Заблоцьким. Пригоди стоматолога в червоному метелику».

Медичні експерти разом із запрошеними спікерами — українськими бізнес-експертами — обговорювали на форумі філософію ведення медичного бізнесу та механіки залучення і обслуговування пацієнтів. З надихаючими доповідями про управління медичним бізнесом та створення стратегії комунікації з пацієнтами виступили керуючий партнер шведського проекту «DYB» («DevelopYour Business») Ігор Гут, генеральний директор групи компаній «Advanter Group» Андрій Длігач, директор PR-агенції «PRP» в Україні Наталя Ольберт-Сінько та медичний експерт Дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ в Україні Катерина Булавінова. Крім того, за запрошенням Академії Заблоцького доповідь «Місія неможлива. Боротьба зі споживацькими міфами та свобода вибору на ринку імплантатів» прочитав генеральний директор компанії «Nobel Biocare Russia» Олександр Смірнов.

Серед медичних експертів, які ділилися своїм досвідом зі сцени, були Денис Татаркін, директор клініки «Медіком», Валерій Зукін, генеральний директор клініки «Надія», Мирон Угрин, президент Асоціації приватно практикуючих лікарів-стоматологів України, власник «Клініки ММ», Андрій Віленський, керівник Дитячої клініки «Добробут», Дмитро Левченко, виконавчий директор «Медичного центру Св. Параскеви», Олексій Шершньов, генеральний директор клініки «ilaya», Сергій Антонов, засновник Юридичної компанії «Центр медичного та фармацевтичного права», Стелла Авдишева, власниця клініки «Стедлі», Анна Шевчук, виконавчий директор Мережевої клініки «Добробут», Наталія Тулінова, заступник генерального директора з розвитку, маркетингу та продажів клініки «ISIDA», Дмитро Луфер, операційний директор клініки «Інтосана».

Приватна медицина перед викликами часу: як вистояти у конкурентній боротьбі?

До уваги учасників Форуму було представлено оригінальні доповіді «Правила успіху у медичному бізнесі, або Що найчастіше ігнорують українські компанії», «Стратегічне управління у медичній сфері. Технології прийняття рішень в умовах високої невизначеності», «Злам свідомості. Що мають знати приватні клініки про своїх пацієнтів, щоб вижити у майбутньому», після яких відбулася жвава сесія запитань та відповідей.

Під час Експертної панелі «Філософія медичного бізнесу очима провідних приватних клінік» відбулося обговорення таких важливих тем, як:

  • Які стратегічні виклики стоять перед медичними компаніями сьогодні (реформування економіки, євроінтеграція, зміна потреб клієнтів)?
  • Які виклики можуть найбільше вплинути на Вашу бізнес-модель?
  • Чи змінилися потреби та запити пацієнтів? Чого зараз бажає пацієнт?
  • Чи планують медичні компанії змінювати бізнес-модель/стратегію у зв’язку з вибором Україною європейського вектора розвитку? Яким чином це може відбуватися?
  • Які напрямки та сегменти приватної медицини будуть розвиватися в Україні найближчим часом?
  • У якому напрямку можливий розвиток страхової медицини в Україні?

У ході дискусії Валерій Зукін, генеральний директор клініки «Надія», звернув увагу на те, що протягом останнього часу в Україні активізувався такий напрямок медичного бізнесу, як медичний туризм, і клінікам, які хочуть взяти у ньому участь, необхідно завчасно подбати про сертифікацію відповідно до вимог стандарту ISO 9001.

Андрій Віленський, керівник Дитячої клініки «Добробут», звернув увагу на те, що основною метою діяльності приватних клінік було й залишається отримання прибутку, а для цього необхідно залучати більше пацієнтів. Тому на перше місце, за його словами, необхідно ставити клієнтоорієнтованість бізнесу як вектор розвит­ку в діяльності будь-якої клініки. Для цього перш за все необхідно поставити себе на місце пацієнта.

Мирон Угрин, президент Асоціації приватно практикуючих лікарів-стоматологів України, власник «Клініки ММ», зазначив, що зміни, пов’язані із підписанням угоди про асоціацію з Європейським Союзом, дають більше свободи і можливостей і потребують більшої відповідальності. Реформування системи охорони здоров’я, на його думку, необхідно починати із законодавства.

Олексій Шершньов, засновник, генеральний директор клініки «ilaya», зазначив, що за його переконанням охорона здоров’я і медицина — різні речі. Охорона здоров’я має відповідати за якість і тривалість життя. Приватні клініки можуть бути операторами вирішення широкого кола питань у медицині. І хороші вони оператори чи погані — має показувати виключно ринок. Державний сектор перебуває із приватним у неринкових умовах, зокрема у частині ціноутворення, конкуренції, монополії тощо.

Також, на думку О. Шершньова, необхідно займатися медичною якістю. Медична якість — це реальні статистичні показники, на сьогодні медична статистика використовується трохи в інших цілях, він вважає, що в деяких випадках це інструмент якогось там покарання тощо, хоча має бути інструментом вдосконалення, і кожен керівник повинен якнайглибше її знати.

Крім виступів та яскравих панельних дискусій, учасники Форуму взяли участь у такому форматі, як бізнес-театр. Актори Нового театру на Печерську (Київ) зіграли кейс «Як правильно інформувати пацієнта?». Усі бажаючі долучилися до обговорення типової ситуації, з якою стикаються лікарі при інформуванні пацієнтів про існуючу медичну проблему, і запропонували своє рішення.

«Це, напевно, перша професійна подія, яка об’єднала представників медичних центрів загального профілю, лабораторій та стоматологічних клінік. Виявилося, що власникам та керівникам цих установ комфортно разом і, що головне, їм є про що поговорити. На мою думку, цікавими були не лише доповіді бізнес-експертів, а й круглі столи, на яких точилася дуже професійна дискусія. Оскільки інтерес до стратегії розвитку приватного медичного бізнесу виявився дуже великим, ми прийняли рішення робити цей Форум щорічним. Крім того, наступного року Форум стане міжнародним», — коментує подію Ярослав Заблоцький.

«Саме такі події дозволяють створити професійне середовище, в якому можна обмінюватись управлінськими практиками, і сприяють розвитку приватної медицини в Україні. Ми раді, що долучилися як спів­організатори до реалізації цього важливого проекту», — розповідає керуючий директор компанії «IDEAS FIRST» Ірина Бондаренко.

Подія в події — так можна назвати урочисту презентацію книги професора Яро­слава Заблоцького «Як я став Заблоцьким. Пригоди стоматолога у червоному метелику», що відбулася одразу після Форуму за участю Дмитра Крикуна, директора щодо стратегій компанії соціальних комунікацій «PR-House».

У цей день професор Заблоцький приймав вітання і з днем народження. І книга, яка щойно вийшла у видавництві «Самміт-Книга» українською і російською мовами, стала найкращим подарунком до свята.

За форматом це збірка бізнес-кейсів для людей, які займаються чи планують займатися власною справою, а також життєві історії, які піднімають настрій у цей нелегкий для країни час. Академія Заблоцького перераховує частину коштів від продажу книги на потреби дітей, які втратили в ході бойових дій на Сході України одного чи обох батьків.

 Олександр Устінов,
фото надані компанією «IDEAS FIRST»