В Україні з’явилася можливість неголосового виклику екстреної медичної допомоги

20 лютого 2024
1105
Резюме

Міністерство внутрішніх справ та Міністерство охорони здоров’я України поєднали свої зусилля і запустили пілотний проєкт зі здійснення неголосових викликів для бригад екстреної допомоги. Тепер можна запросити допомогу, надіславши текстове повідомлення або здійснивши відеодзвінок на номер 112. Під час відеодзвінка оператори, які володіють жестовою мовою, готові надати необхідну підтримку. Подробиці Цей пілотний проєкт відбувається в рамках […]

Міністерство внутрішніх справ та Міністерство охорони здоров’я України поєднали свої зусилля і запустили пілотний проєкт зі здійснення неголосових викликів для бригад екстреної допомоги. Тепер можна запросити допомогу, надіславши текстове повідомлення або здійснивши відеодзвінок на номер 112. Під час відеодзвінка оператори, які володіють жестовою мовою, готові надати необхідну підтримку.

Подробиці

Цей пілотний проєкт відбувається в рамках впровадження єдиної лінії екстреної допомоги, яка зводить усі служби (101, 102, 103, 104) до одного центру, що сприятиме більш ефективному наданню допомоги населенню. Створення та запровадження системи 112 також є одним із зобов’язань в рамках угоди про асоціацію з Європейським Союзом, а також у межах виконання Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору та послуг в Україні, ініційованої першою леді Оленою Зеленською.

Мета неголосового виклику — забезпечити можливість виклику бригади екстреної допомоги для людей із порушеннями слуху та мовлення. Окрім цього, така послуга корисна для тих, хто не говорить або погано володіє українською і тому не може в телефонній розмові швидко й чітко пояснити причину виклику.

З початку запуску в липні та до грудня 2023 р. лише в Києві на номер 112 надійшло 46 повідомлень, 41 виклик із залученням операторів, що володіють жестовою мовою, і 20 смс-повідомлень.

Слід зазначити, що єдиний номер екстреної допомоги 112 буде запроваджено на території України до кінця грудня 2024 р. Про це повідомило Міністерство внутрішніх справ, відкриваючи комунікаційний центр служби 112 у Львові, робота якого наразі охоплює Львів та Львівську обл. Також сервіси служби 112 зараз доступні для мешканців Києва, Київської, Житомирської, Вінницької, Черкаської та Чернігівської областей.

Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.

Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами moz.gov.ua