Мінфін контролюватиме достовірність інформації в електронній системі охорони здоров’я 

29 липня 2022
1701
Резюме

На підставі якої здійснюється оплата надання медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій

Постановою Кабінету Міністрів України від 19 липня 2022 р. № 807 затверджено Порядок проведення перевірки достовірності інформації та документів, що внесені до електронної системи охорони здоров’я (крім інформації про стан здоров’я людини), на підставі яких здійснюється оплата надання медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій, та інформаційної взаємодії під час такої перевірки.

Подробиці

Цей Порядок визначає процедуру проведення Міністерством фінансів України (далі — Мінфін) перевірки достовірності інформації та документів, що внесені до електронної системи охорони здоров’я (крім інформації про стан здоров’я людини), на підставі яких здійснюється оплата за надання медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій, та механізм інформаційної взаємодії під час такої перевірки.

Перевірка достовірності інформації та документів буде проводитися відповідно до методики, затвердженої Мінфіном за погодженням з МОЗ та Національною службою здоров’я України (НСЗУ), яка має включати набір даних, що надається НСЗУ, суб’єктів надання інформації та відомості, що підтверджують достовірність інформації та документів, які використовуються для її проведення (далі — методика).

НСЗУ має надавати Мінфіну відомості, що внесені до електронної системи охорони здоров’я (крім інформації про стан здоров’я людини) та містяться в центральній базі даних цієї системи, на підставі яких здійснюється оплата за надання медичних послуг та лікарських засобів за програмою державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, а саме відомості з реєстрів центральної бази даних:

1) з Реєстру пацієнтів:

  • унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (у разі наявності);
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків (у разі наявності) або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);
  • прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
  • дата та місце народження;
  • адреса місця проживання або перебування;
  • серія (у разі наявності) та номер документа, що посвідчує особу, підтверджує громадянство України чи спеціальний статус особи, орган, що видав документ, дата видачі, строк дії;
  • свідоцтво про народження (для осіб, які не досягли 14-річного віку);
  • номер телефону, адреса електронної пошти (далі — контактні дані) (у разі надання);
  • інформація про законного представника особи (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), документ, що посвідчує його особу, підтверджує громадянство України чи спеціальний статус особи та повноваження законного представника відповідно до законодавства);
  • інші відомості, на підставі яких здійснюється оплата за надання медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій;

2) з Реєстру декларацій про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу:

  • посилання на запис про пацієнта в Реєстрі пацієнтів;
  • посилання на запис про медичного працівника, обраного пацієнтом (його законним представником) як лікаря, який надає первинну медичну допомогу, в Реєстрі медичних працівників;
  • посилання на запис про надавача медичних послуг у Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я;
  • посилання на запис про місце надання медичних послуг, обране пацієнтом, у Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я;
  • інші відомості, на підставі яких здійснюється оплата за надання медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій;

3) з Реєстру суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я:

  • повне та скорочене (у разі наявності) найменування юридичної особи або прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи — підприємця;
  • код згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України чи реєстраційний номер облікової картки платника податків (у разі наявності) або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу й мають відмітку в паспорті) суб’єкта господарювання у сфері охорони здоров’я;
  • форма власності (для юридичних осіб);
  • місцезнаходження (для юридичних осіб);
  • відомості про чинні та анульовані ліцензії, інші документи дозвільного характеру суб’єкта господарювання у сфері охорони здоров’я;
  • інформація про місця надання медичних послуг або відокремлені підрозділи аптечних закладів (місцезнаходження, контактні дані);
  • інші відомості, на підставі яких здійснюється оплата за надання медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій;

4) з Реєстру медичних спеціалістів:

  • посилання на запис про медичного спеціаліста в Реєстрі пацієнтів;
  • освітньо-кваліфікаційний рівень медичного спеціаліста;
  • спеціальність медичного спеціаліста;
  • дата початку роботи за спеціальністю та інформація про періоди, протягом яких медичний спеціаліст не працював за спеціальністю;
  • інші відомості, на підставі яких здійснюється оплата за надання медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій;

5) з Реєстру медичних працівників:

  • посилання на запис у Реєстрі медичних спеціалістів про медичного працівника;
  • посилання на запис про суб’єкта господарювання у сфері охорони здоров’я в Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я;
  • спеціалізація медичного працівника;
  • інші відомості, на підставі яких здійснюється оплата за надання медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій;

6) з Реєстру договорів про медичне обслуговування населення:

  • дата укладення, строк дії договору;
  • посилання на запис про надавача медичних послуг у Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я;
  • посилання на записи про медичних працівників, які будуть залучені до надання медичних послуг за договором, у Реєстрі медичних працівників;
  • посилання на записи про суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я (заклади охорони здоров’я, фізичних осіб — підприємців, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, лабораторії), які залучені надавачем медичних послуг до виконання договору, в Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я;
  • посилання на записи про місця надання медичних послуг у Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я, у яких будуть надаватися медичні послуги за договором;
  • медичні послуги, які надавач медичних послуг зобов’язується надати за договором;
  • дата припинення договору;
  • інформація про внесення змін до договору;
  • інші відомості, на підставі яких здійснюється оплата за надання медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій;

7) з Реєстру договорів про реімбурсацію:

  • дата укладення, строк дії договору;
  • посилання на запис про аптечний заклад у Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я;
  • посилання на запис про відокремлені підрозділи аптечних закладів, у яких пацієнти можуть отримати лікарські засоби за рецептом, у Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я;
  • інформація про внесення змін до договору;
  • дата припинення договору;
  • інші відомості, на підставі яких здійснюється оплата за надання медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій.

Повний текст Постанови і Порядку — за посиланням

Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.

Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами kmu.gov.ua