Вимоги ПМГ–2022: реабілітація при ураженнях опорно-рухового апарату

29 грудня 2021
2926
Резюме

Специфікації та умови закупівлі медичних послуг

Пропонуємо до уваги читачів вимоги Програми медичних гарантій (ПМГ) на 2022 р. за напрямком «Медична реабілітація дорослих та дітей від трьох років з ураженням опорно-рухово­го апарату».

Обсяг медичних та реабілітаційних послуг, який надавач зобов’язується надавати за договором відповідно до функціонального стану пацієнта/пацієнтки (специфікація)

1. Проведення первинного реабілітаційного обстеження членами мультидисциплінарної реабілітаційної команди проводиться з використанням специфічних для конкретного клінічного діагнозу міжнародних стандартизованих інструментів обстежен­ня та оцінки (шкали/тести/опитувальники).

2. Встановлення реабілітаційного діагнозу та складан­ня індивідуально­го реабілітаційного плану на основі офіційних форм документування МКФ з використанням специфічних для конкрет­ної нозології стандартизованих інструмен­тів оцінюван­ня (шкали/тести/опитувальники). Загальні мета та завдан­ня, визначені в індивідуальному реабілітаційному плані, повинні бути специфічними, вимірюваними, досяжними, реалістични­ми та визначеними в часі. Оцінювання стану функціонуван­ня, показань та протипоказань до реабілітаційної допомоги в амбулаторних та/або стаціонарних умовах.

3. Надання послуг з реабілітації у сфері охорони здоров’я за напрямом опорно-рухової реабілітації та/або післяопераційної реабілітації відповідно до складеного індивідуального реабілітаційно­го плану та постійний моніторинг стану пацієнта/пацієнтки.

4. Здійснення моніторингу клінічного стану пацієнта/пацієнтки, поточного контролю за виконанням та коригування індивідуально­го реабілітаційного плану з оцінюванням прогресу в досягненні намічених мети та завдань.

5. Визначення реабілітаційного прогнозу мультидисциплінар­ною реабілітаційною командою за результатами реабілітаційного обстеження для планування подальшого реабілітаційного маршруту пацієнта/пацієнтки.

6. Проведення лабораторних обстежень, зокрема:

a. розгорнутий клінічний аналіз крові;

b. біохімічний аналіз крові (загальний білок, креатинін, сечовина, С-реактивний білок);

c. глюкоза в цільній крові або сироватці крові;

d. загальний аналіз сечі;

e. інші лабораторні дослідження відповідно до потреб пацієнтів (за умови наявності відповідного обладнання у закладі та стаціонарного лікування пацієнта/пацієнтки).

7. Проведення інструментальних обстежень відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.

8. Консультування пацієнта/пацієнтки лікарями інших спеціальностей відповідно до нозології та стану пацієнта/пацієнтки.

9. Організація навчання пацієнтів/родини/доглядачів особливо­стям догляду, запобіганню можливим ускладненням та дотриманню рекомендацій на всіх етапах надання допомоги.

10. Психологічний супровід пацієнтів після перенесених травм та/або післяопераційних втручань, в тому числі учасникам операції об’єднаних сил (ООС) з наданням подальших рекомендацій та/або направленням (за показаннями) для отримання медичної допомоги або психологічної реабілітації.

11. Забезпечення харчування в умовах стаціонару.

Умови закупівлі медичних послуг

Умови надання послуги: амбулаторно та/або стаціонарно.

Підстави надання послуги:

  • направлення лікаря з надання первинної медичної допомоги (ПМД), якого обрано за декларацією про вибір лікаря;
  • направлення лікуючого лікаря;
  • переведення з іншого закладу/клінічного підрозділу закладу.

Вимоги до організації надання послуги:

1. Забезпечення спеціального навчання всіх співробітників, які залучені до надання послуг з реабілітації у сфері охорони здоров’я та/або раннього втручання.

2. Визначення реабілітаційного прогнозу мультидисциплінарною командою.

3. Забезпечення цілодобового медсестринського догляду (у разі надання реабілітаційної допомоги в умовах стаціонару).

4. Оцінювання болю та своєчасне знеболення (ненаркотичними препаратами) на всіх етапах надання допомоги пацієнту/пацієнтці.

5. При наданні послуг у стаціонарних умовах забезпечення щоденно кожної відповідної терапії згідно з індивідуальним реабілітацій­ним планом фізичної та реабілітаційної медицини, фізичної терапії, ерготерапії, логопедії, психології, консультування, пов’язаного з протезуванням, ортезуванням протягом щонаймен­ше 5 днів на тиждень.

6. Забезпечення можливості проведення лабораторних та інструментальних досліджень у закладі або на умовах договору підряду.

7. Наявність просторого туалету, обладнаного для осіб, які користуються кріслами колісними, достатньо просторого для одночасного перебування пацієнта/пацієнтки та фахівця з реабіліта­ції, який надає реабілітаційну допомогу.

8. Взаємодія з іншими надавачами медичних послуг, центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, службами у справах дітей, територіальними центрами соціального обслуговуван­ня населення, іншими надавачами соціальних послуг, в тому числі неурядовими та благодійними організаціями, правоохоронни­ми органами, підприємствами, установами та організація­ми, засобами масової інформації, органами місцевого самоврядування на території обслуговування в інтересах своєчасного та ефективно­го надання допомоги пацієнтам/пацієнт­кам.

9. Обов’язкове інформування пацієнта/пацієнтки щодо можливо­сті отримання інших необхідних медичних послуг безоплат­но за рахунок коштів ПМГ.

10. Інформування пацієнтів щодо можливостей профілактики та лікування, залучення пацієнтів до прийняття рішень щодо їх здоров’я, узгодження плану лікування з пацієнтами відповідно до їх очікувань та можливостей.

11. При наданні послуг у стаціонарних умовах наявність окремих сімейних палат, обладнаних відповідно до табеля оснащен­ня профільного відділення, для спільного перебування батьків або членів родини або інших законних представників разом з дитиною упродовж надання їй медичних послуг та/або реабілітаційних послуг у сфері охорони здоров’я.

12. Наявність затвердженої програми з інфекційного конт­ро­лю та дотримання заходів із запобігання інфекційним захворюван­ням, пов’язаним з наданням медичної та реабілітаційної допомоги, відповідно до чинних наказів МОЗ.

13. Наявність локальних документів з інфекційного конт­ролю за особливо небезпечними інфекційними хворобами (ОНІХ) та запобігання їх поширенню з обов’язково відпрацьованим сценарієм щодо впровадження протиепідемічного режиму у закладах охорони здоров’я та його суворого дотримання в організа­ції роботи та наданні медичної та реабілітаційної допомо­ги в умовах виникнення пандемії, а також у випадку виникнення осередку інфікування ОНІХ (зокрема гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2).

14. Наявність внутрішньої системи управління і контролю якості та безпеки медичної діяльності з дотриманням вимог до їх організації і проведення відповідно до чинного законодавства із здійсненням безперервного моніторингу індикаторів оцінки та критеріїв доступності, якості, безпеки надання медичної допомо­ги за напрямом її надання, ефективного контролю та управління якістю закладів охорони здоров’я для забезпечення прав пацієнта/пацієнтки на отримання медичної допомоги та реабілітаційної допомоги необхідного обсягу та належної якості.

15. Забезпечення оцінки стану здоров’я пацієнта/пацієнтки, в тому числі виявлення ознак насильства та дотримання вимог законодавства у сфері протидії насильству.

16. Дотримання прав людини у закладах охорони здоров’я відповідно до рекомендацій Уповноваженого Верховної Ради України та положень Конвенції про захист прав людини і основополож­них свобод, Конвенції про права осіб з прав людини з інвалідністю, Конвенції про права дитини та інших міжнарод­них договорів, ратифікованих Україною.

Вимоги до спеціалістів та кількості фахівців, які працюють на посадах:

1. У закладі:

a. лікар з фізичної та реабілітаційної медицини та/або лікар з лікувальної фізкультури, та/або лікар з лікувальної фізкультури і спортивної медицини, та/або лікар-фізіотерапевт — щонайменше 2 особи з даного переліку, які працюють за основним місцем роботи в цьому закладі;

b. лікар-ортопед-травматолог та/або лікар-ортопед-травмато­лог дитячий (за умови надання допомоги дітям) — щонаймен­ше 2 особи з даного переліку, які працюють за основ­ним місцем роботи в цьому закладі або сумісництвом;

c. лікар-психолог та/або психолог, та/або лікар-психотерапевт — щонайменше одна особа з даного переліку, яка працює за основним місцем роботи в цьому закладі або за сумісництвом;

d. фізичний терапевт — щонайменше 2 особи, які працюють за основним місцем роботи в цьому закладі;

e. ерготерапевт — щонайменше 2 особи, які працюють за основним місцем роботи в цьому закладі;

f. асистент фізичного терапевта та/або асистент ерготерапев­та, та/або сестра медична з ЛФК, та/або сестра медична з масажу — щонайменше 2 особи з даного переліку, які працюють за основним місцем роботи в цьому закладі;

g. сестра медична — щонайменше 4 особи, які працюють за основним місцем роботи в цьому закладі.

Вимоги до переліку обладнання:

1. За місцем надання медичних послуг:

a. тонометр та/або тонометр педіатричний з манжетками для дітей різного віку — щонайменше 2;

b. пульсоксиметр — щонайменше 2;

c. електрокардіограф багатоканальний;

d. термометр безконтактний;

e. глюкометр;

f. широка кушетка з регуляцією по висоті — щонайменше 2;

g. функціональне ліжко (у разі надання допомоги стаціонарно) — щонайменше 2;

h. пристрій для підняття пацієнта в ліжку (у разі надання допомо­ги стаціонарно);

i. асистивні технології для забезпечення мобільності — крісла колісні різного типу, палиці, милиці, ходунки;

j. стандартизовані тести та нестандартизовані набори для проведення терапевтичного оцінювання;

k. стілець-туалет — щонайменше 3;

l. ортези, бандажі, слінги;

m. засоби для позиціонування різних форм та розмірів;

n. обладнання, матеріали та засоби для відновлення участі в активності повсякденного життя, включаючи відновлення когнітив­них функцій (у тому числі допоміжне обладнання);

o. м’ячі (фітболи) різного розміру і форми;

p. різні типи балансирів;

q. степ-платформи;

r. велотренажер;

s. шведська стінка;

t. механічні та/або автоматичні ротори для тренування верхніх та нижніх кінцівок;

u. комплект гумових джгутів, гантелі, обтяжувачі, терапевтичні резинки, терапевтичний пластилін;

v. реабілітаційні пояси для страхування пацієнтів під час ходьби — щонайменше 4;

w. обладнання для відновлення сенсорних та рухових функцій верхньої кінцівки (у тому числі гоніометри, динамометри, пінчметри, комплекти обтяжувачів на руки різної ваги, комплекти кілець, конусів, прищіпок, терапевтичний пластилін, еспанде­ри, еластичні стрічки, панелі з дрібними деталями, крючками, замками та ключам, ігрові матеріали тощо);

x. допоміжне обладнання для дотягування та хапання, одягання/роздягання та адаптивний одяг;

y. аптечка для надання невідкладної допомоги.

1.1. За місцем надання медичних послуг додатково при надан­ні допомоги стаціонарно:

a. протипролежневі матраци;

b. протипролежневі подушки;

c. аспіратор (відсмоктувач);

d. система моніторингу фізіологічних показників одного пацієнта (неінвазивний АТ, ЧСС, ЕКГ, SpO2, t);

e. крісло для душу — щонайменше 3.

Інші вимоги:

1. Наявність ліцензії на провадження господарської діяльно­сті з медичної практики за спеціальністю «Фізична та реабілітацій­на медицина», «Ортопедія і травматологія» та/або «Дитяча ортопедія і травматологія».

Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.

Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами nszu.gov.ua