ОЦЕНКА ФАКТОРОВ РИСКА НАРУШЕНИЙ ПОЗНАВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ДЕТЕЙ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА

30 червня 2001
2559
Спеціальності :
Резюме

Для изучения особенностей познавательной деятельности детей в зависимости от влияния различных факторов окружающей среды и их соматического состояния обследованы 85 детей старших групп детских дошкольных учреждений. Приблизительно у 30% детей установлен низкий уровень развития познавательной деятельности. Кроме того, даже среди детей со средним и высоким уровнем развития познавательной сферы у большинства отмечали дисгармоничное развитие психики. Факторами риска низкого уровня развития познавательной сферы явились: эгоцентричный тип семейного воспитания, проживание в экологически неблагоприятных зонах, наличие заболеваний у детей. Полученные результаты можно учитывать при проведении медико-психологического консультирования детей.

ОЦІНКА ФАКТОРІВ РИЗИКУ ПОРУШЕНЬ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Ященко Юрій Борисович, Колюбакина Л В

Резюме. Для вивчення особливостей пізнавальної діяльності дітей залежно від впливу різних факторів навколишнього середовища та їх соматичного стану обстежені 85 дітей старших груп дитячих дошкільних установ. Приблизно у 30% дітей встановлено низький рівень розвитку пізнавальної діяльності. Крім того, навіть серед дітей із середнім та високим рівнем розвитку пізнавальної сфери у більшості відзначали дисгармонічний розвиток психіки. Факторами ризику низького рівня розвитку пізнавальної сфери були: егоцентричний тип сімейного виховання, проживання в екологічно несприятливих зонах, наявність захворювань у дітей. Отримані дані можна враховувати під час проведення медико-психологічного консультування дітей.

Ключові слова:діти, пізнавальна діяльність, екологія, захворюваність

RISK FACTORS ASSESSMENT OF COGNITIVE DISORDERS IN CHILDREN

Yashchenko Yu B, Kolubakina L V

Summary. In order to study the peculiarities of cognitive activity in children in relation to the different environmental factors and their somatic status 85 children from the senior preschool groups of the kindergardens were examined. It was determined that nearly 30% of children had the low cognitive activity level. Besides, even among the children with medium and high cognitive activity level the major part had the disharmonic psychological development. The risk factors of the children’s low cognitive activity level were: egocentric family upbringing, residing and attending the kindergartens in ecologically unfavourable zones, morbidity. It is worth to take into consideration the obtained data while conducting a medico-psychological consulting of children.

Key words: children, cognitive activity, ecology, morbidity