ОЦІНКА ФАКТОРІВ РИЗИКУ ПОРУШЕНЬ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Резюме. Для вивчення особливостей пізнавальної діяльності дітей залежно від впливу різних факторів навколишнього середовища та їх соматичного стану обстежені 85 дітей старших груп дитячих дошкільних установ. Приблизно у 30% дітей встановлено низький рівень розвитку пізнавальної діяльності. Крім того, навіть серед дітей із середнім та високим рівнем розвитку пізнавальної сфери у більшості відзначали дисгармонічний розвиток психіки. Факторами ризику низького рівня розвитку пізнавальної сфери були: егоцентричний тип сімейного виховання, проживання в екологічно несприятливих зонах, наявність захворювань у дітей. Отримані дані можна враховувати під час проведення медико-психологічного консультування дітей.
Ключові слова:діти, пізнавальна діяльність, екологія, захворюваність
RISK FACTORS ASSESSMENT OF COGNITIVE DISORDERS IN CHILDREN
Summary. In order to study the peculiarities of cognitive activity in children in relation to the different environmental factors and their somatic status 85 children from the senior preschool groups of the kindergardens were examined. It was determined that nearly 30% of children had the low cognitive activity level. Besides, even among the children with medium and high cognitive activity level the major part had the disharmonic psychological development. The risk factors of the children’s low cognitive activity level were: egocentric family upbringing, residing and attending the kindergartens in ecologically unfavourable zones, morbidity. It is worth to take into consideration the obtained data while conducting a medico-psychological consulting of children.
Key words: children, cognitive activity, ecology, morbidity