Хмельниччина звітує про державні закупівлі у сфері охорони здоров’я

9 серпня 2016 о 16:24
543

3466700Згідно з прикінцевими та перехідними положеннями (розділ 9) Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922, цей Закон набрав чинності з 1 квітня 2016 р. для центральних органів влади та замовників, що здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, та з 1 серпня 2016 р. — для всіх замовників.
Відповідно до частини 2 Розпорядження Кабінету Міністрів України (КМУ) «Про реалізацію пілотного проекту щодо впровадження процедури електронних закупівель товарів» № 501-р від 20.05.2015 р. при впровадженні процедури електрон­них закупівель товарів (далі — пілотний проект), вартість яких не перевищує суми, визначеної Законом України «Про здійснення державних закупівель», замовники самостійно приймають рішення щодо участі в пілотному проекті.

Очікувана вартість товарів, що закуповувалися Департаментом охорони здоров’я Хмельницької обласної державної адміністрації впродовж поточного року у всіх випадках перевищувала вартісну межу (200 тис. грн.), визначену ст. 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель». У зв’язку із цим комітет з конкурсних торгів Департаменту був зобов’язаний провести відкриті торги в порядку, визначеному Законом. Проведення закупівель медикаментів до серпня 2016 р. в системі ProZorrо призвело б до грубих порушень комітетом вимог діючого законодавства у сфері державних закупівель.

Закупівлю витратних матеріалів для гемодіалізу проведено в березні 2016 р. Хмельницькою обласною лікарнею з урахуванням рекомендацій Антимонопольного комітету України, крім того, за результатами розгляду пропозицій конкурсних торгів акцептовано найбільш економічно вигідну пропозицію — Товариства з обмеженою відповідальністю «Румед» (Лот 1 — 34 103 040,00 грн. з ПДВ, Лот 2 — 10 602 587,20 грн. з ПДВ).

У державі на сьогодні діє ряд нормативних документів, що регулюють порядок ціноутворення медикаментів, а саме: згідно з Постановою КМУ «Питання декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення» від 02.07.2014 р. № 240 зі змінами, заклади і установи охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів, закуповують лікарські засоби і медичні вироби за цінами, які не перевищують рівня задекларованих змін оптово-відпускних цін з урахуванням податків та зборів, а також граничних постачальницько-збутових і торговельних (роздрібних) надбавок, установлених постановою КМУ від 17 жовтня 2008 р. № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення».

Питання дотримання регламентованих граничних цін на лікарські засоби, що закуплені за результатами проведених відкритих торгів Департаментом охорони здоров’я, контролюється на всіх стадіях закупівлі: під час розрахунку очікуваної вартості, розгляду цінових пропозицій та підписання договору про закупівлю.

У депутатському зверненні народного депутата України О.В. Богомолець до КМУ від 30.05.2016 р. щодо закупівлі лікарських засобів та виробів медичного призначення проаналізовано укладені договори в регіонах на закупівлю препаратів інсуліну за результатами проведених процедур закупівель за державні кошти. У цьому аналізі Хмельницька область наведена як приклад закупівлі інсулінів за нижчими цінами, ніж середні по Україні.

З метою належної реалізації норм Закону України «Про публічні закупівлі» усіма закладами охорони здоров’я області до 01.07.2016 р. підписано договори про надання послуг електрон­них торговельних майданчиків в системі ProZorrо, створено тендерні комітети, визначено відповідальних осіб, отримано електронні цифрові підписи, що взаємодіють із системою, та проведено навчально-роз’яснювальну роботу щодо особливостей здійснення закупівель за державні кошти з 01.08.2016 р.

Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами www.adm-km.gov.ua