МОЗ України перегляне процедуру допуску водіїв до керування транспортним засобом

17 липня 2014 о 15:16
1782

МОЗ України перегляне процедуру допуску водіїв до керування транспортним засобомУ Міністерстві охорони здоров’я (МОЗ) України відбувся круглий стіл з актуальних питань медичного забезпечення безпеки дорожнього руху та налагодження діалогу влади з громадськістю.

Під час заходу фахівці, експерти, представники громадських та саморегулювальних організацій обговорили питання медичного забезпечення безпеки дорожнього руху, налагодження системного діалогу органів виконавчої влади з громадськістю, підвищення якості підготовки рішень з важливих питань державного життя з урахуванням громадської думки та створення умов для участі громадян у розробці проектів таких рішень.

Відкриваючи нараду, перший заступник міністра охорони здоров’я України Руслан Салютін зазначив, що, зважаючи на досить сумну статистику постраждалих у дорожньо-транспортних пригодах (ДТП), нині варто організувати та створити чітку систему роботи медичних комісій з огляду водіїв, аби виключити взагалі з практики випадки отримання посвідчень на право керування транспортним засобом людьми, які фізично й морально нездатні сідати за кермо. Для цього необхідно спільно з усіма зацікавленими сторонами опрацювати та досягти чіткості формулювань у нормативно-правовій базі медичного забезпечення безпеки дорожнього руху. Особливо це актуально напередодні Загальнонаціонального форуму з питань безпеки дорожнього руху, який відбудеться в Києві 24 липня 2014 р. у рамках програми Організації Об’єднаних Націй «Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху» на 2010–2020 рр.

Директор Українського науково-дослідного інституту медицини транспорту Анатолій Гоженко підтримав позицію першого заступника міністра, зазначивши, що за останні роки суттєво знизилися вимоги до контролю безпеки дорожнього руху, і питання її медичного забезпечення потребують ефективних організаційних рішень. Зокрема, необхідно посилити контроль за медичним оглядом водіїв і залучати до нього сімейних лікарів. Також обов’язково проводити не лише щозмінні передрейсові та післярейсові мед­огляди, а запровадити психофізіологічне обстеження водія з урахуванням європейського досвіду, який передбачає контроль стану людини, починаючи зі школи.

Фахівець також наголосив на необхідності автоматизації багатьох процесів, зокрема створення єдиного реєстру медичних комісій як інструменту контролю за їх діяльністю, бази даних процедури проведення медоглядів та бази даних водіїв.

Директор проектів Фонду сприяння безпеки дорожнього руху Віталій Воронін запропонував учасникам круглого столу впровадити за європейською практикою ініціативу розслідування причин ДТП та ведення статистичної бази даних постраждалих у ДТП, розробити програму психологічної реабілітації учасників ДТП та їх найближчих родичів. Він також виступив з ініціативою провести парламентські слухання з проблем ДТП та шляхів їх розв’язання.

В. Воронін наголосив і на важливості взаємодії МОЗ України, Міністерства внутрішніх справ (МВС) України, Міністерства освіти і науки (МОН) України в широкому впровадженні вивчення правил дорожнього руху в систему освітніх програм та запросив МОЗ України долучитися до пропаганди безпеки дорожнього руху в загальнонаціональних засобах масової інформації.

Директор Українського медичного центру безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій МОЗ України (далі — Центр) Юрій Чорний погодився із такою думкою фахівців та зазначив, що у всіх цих процесах варто налагодити системний діалог органів виконавчої влади з громадськістю, підвищити якість підготовки рішень з важливих питань державного життя саме з урахуванням громадської думки та створити умови для участі громадян у розробці проектів рішень у питаннях медичного забезпечення безпеки дорожнього руху. Тому він не лише запропонував учасникам круглого столу активніше долучатися до розробки нормативно-правових актів, а й наголосив на терміновій необхідності прийняття таких важливих документів, як «Положення про порядок ведення бази даних медичних комісій з огляду кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів та виданих ними довідок щодо придатності до керування транспортним засобом» та «Порядок підвищення рівня професійної компетентності медичних працівників, що проводять передрейсові (післярейсові) медичні огляди водіїв транспортних засобів».

За результатами круглого столу було прийнято рішення створити на базі Центру робочу групу з питань медичного забезпечення безпеки дорожнього руху за напрямами психофізіології, наукового супроводу, ведення бази даних медичних комісій та підвищення кваліфікації і навчання медичних працівників, навчання та екзаменування кандидатів у водії транспортних засобів у автошколах, домедичної допомоги тощо.

Нагадаємо, що, за інформацією департаменту Державтоінспекції МВС України, в країні спостерігається серйозне збільшення кількості ДТП, травматизму і смертей. Так, у I кварталі 2014 р. порівняно з I кварталом 2013 р. зростання становило: 11,2% — ДТП з потерпілими; 21,8% — загиблі у ДТП; 9,2% — травмовані у ДТП, притому майже 80% ДТП стаються з вини водія.

Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами http://www.moz.gov.ua/