Виклик швидкої допомоги за допомогою інтернету, аудіо- та відеофіксація обслуговування пацієнтів, комп’ютерні планшети, GPS-системи та мобільний зв’язок у кожній бригаді — такий підхід до роботи єдиних диспетчерських служб презентувала компанія «Avaya» під час проведення у Дніпропетровську наради з питань реалізації Національного проекту «Вчасна допомога». У рамках проекту передбачається створити 27 регіональних диспетчерських служб, інформація з яких буде надходити в два дата-центри. Їхнє програмне забезпечення дозволить автоматично визначити телефонний номер пацієнта та встановити його місцезнаходження, навіть якщо зв’язок із ним раптом урветься.
Компанія «Avaya» — проектант системи оперативно-диспетчерських служб — розробила в рамках Національного проекту технічні рішення, які дозволяють забезпечити виклик швидкої допомоги для пацієнта не лише у телефонному режимі. Це можна буде зробити також за допомогою електронної пошти, смс-повідомлень, факсу, Skype та навіть соціальних мереж. А завдяки сучасній техніці та спеціальним програмам, обробка виклику займатиме в диспетчера лише 10–20 с.
Усі бригади швидкої допомоги будуть забезпечені радіо- та мобільним зв’язком, а також комп’ютерними планшетами, що підтримують функцію GPS. Приїхавши до пацієнта, медики повідомлятимуть диспетчеру про стан здоров’я людини. Якщо вона потребує подальшої госпіталізації, диспетчер попередить лікарню, до якої незабаром бригада доставить пацієнта.
Новинкою для вітчизняної медичної галузі є також аудіозапис виклику та відеофіксація обслуговування в кареті швидкої допомоги. Такі заходи мають на меті захист як працівників 103, так і їх пацієнтів. Нині на Дніпропетровщині вже завершено ремонтні роботи зі створення єдиної регіональної диспетчерської, на черзі — встановлення в ній спецобладнання і техніки.
Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами www.moz.gov.ua