Як повідомляло наше видання, у медичних закладах первинної ланки пілотних регіонів ведеться активна робота щодо створення електронного реєстру пацієнтів (наказ Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Тимчасового порядку ведення електронного реєстру пацієнтів Вінницької, Дніпропетровської, Донецької областей та міста Києва».
Так, з вересня 2012 р. на Дніпропетровщині у центрах первинної медико-санітарної допомоги розпочалося впровадження єдиного електронного реєстру пацієнтів. На сьогодні в електронній базі даних зареєстровано вже близько 370 тис. осіб.
Електронна система ведення реєстру пацієнтів — сучасний підхід до надання високоякісної медичної допомоги, який застосовується в багатьох країнах світу. Переваги саме електронного методу збору та зберігання інформації можуть оцінити як медики, так і самі пацієнти. Ми вже маємо досвід електронної реєстрації пацієнтів із цукровим діабетом, гіпертонічною хворобою тощо. Завдяки єдиній електронній базі громадяни зможуть звертатися до медичного закладу будь-якого міста України незалежно від місця реєстрації. В електронній системі зберігатиметься інформація про призначені лікарські засоби та необхідність у забезпеченні пацієнтів пільговими медикаментами.
За дорученням МОЗ України для лікувально-профілактичних закладів України розроблено програмний продукт «УкрМедСофт: поліклініка». Це сертифікований продукт, за яким проводиться внесення пацієнтів до електронного реєстру.
У вересні 2012 р. на базі Дніпропетровського обласного інформаційно-аналітичного центру медичної статистики створено навчальний центр із питань впровадження електронного реєстру пацієнтів. Медичні працівники,відповідальні за ведення реєстру у центрах первинної медико-санітарної допомоги, вже пройшли навчання.
Нині для амбулаторій загальної практики — сімейної медицини вже придбано 794 одиниці комп’ютерної техніки та в усіх 53 центрах первинної медико-санітарної допомоги встановлено комп’ютерну програму «УкрМедСофт: поліклініка».
Електронний реєстр — єдина інформаційна система збору, реєстрації, зберігання, оновлення, використання відомостей про пацієнта та отриману ним медичну допомогу.
Медичні працівники лікувально-профілактичних закладів вносять до реєстру:
- прізвище, ім’я, по батькові пацієнта;
- стать пацієнта;
- дату народження;
- групу крові та резус-фактор;
- місце народження особи;
- місце проживання;
- місце роботи;
- серію і номер паспортного документа (свідоцтва про народження — для осіб, які не досягли 16-річного віку);
- номер і серію пільгового посвідчення, пільгову категорію, групу інвалідності (для пільгових категорій населення);
- дані про лікувально-профілактичний заклад, де пацієнту надана медична допомога;
- вид наданої пацієнту медичної допомоги;
- найменування лікарських засобів, закуплених для лікування пацієнта за рахунок державного та місцевих бюджетів;
- згоду пацієнта на обробку персональних даних за встановленою Міністерством охорони здоров’я України формі.
Реєстрація та внесення до електронної бази особистих даних відбувається лише за особистої письмової згоди пацієнта. Відмова особи від внесення її даних до реєстру ні в якому разі не означає, що медична допомога в амбулаторіях центрів первинної медико-санітарної допомоги надаватиметься в не повному обсязі.
Медичні заклади, що володіють електронним реєстром, забезпечують захист персональних даних пацієнтів згідно з законами України «Про інформацію», «Про захист персональних даних», «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах».
Невдовзі всі лікувально-профілактичні заклади області перейдуть на ведення електронного реєстру пацієнтів.
Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами www.adm.dp.ua