Лікар має право ініціювати припинення дії декларації, якщо пацієнт систематично не виконує медичних рекомендацій або порушує правила внутрішнього розпорядку медичного закладу.
Важливо: це можливо лише у випадках, коли таке рішення не загрожує життю та здоров’ю пацієнта або безпеці інших людей.
У такому випадку лікар подає заяву керівнику закладу, де він працює, із зазначенням причин відмови. Керівник закладу розглядає заяву та з’ясовує всі обставини, що стали підставою для відмови.
За результатами керівник ухвалює рішення, чи є підстави для припинення дії декларації. У разі ухвалення рішення про розірвання декларації — повідомляє про це Національну службу здоров’я України (НСЗУ) із зазначенням відповідних даних пацієнта (прізвище, ім’я, дата народження, унікальний ідентифікатор декларації та ін.).
Декларація вважається припиненою через 10 календарних днів після того, як НСЗУ отримує повідомлення від закладу про необхідність її розірвання.
При цьому заклад первинної медичної допомоги повинен повідомити пацієнта (або його законного представника) про припинення дії декларації протягом трьох робочих днів після припинення дії декларації.
Інформування пацієнта здійснюється у спосіб, який пацієнт вказав у декларації як бажаний для зв’язку, — наприклад, телефоном, електронною поштою або іншим зручним каналом.
Довідково. Усі ці правила чітко визначені наказом МОЗ України від 19 березня 2018 р. № 503.
Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також X, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.
Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами moz.gov.ua
