Для того щоб забезпечити актуальність та достовірність даних пацієнта в Реєстрі пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) здійснюються заходи з верифікації даних.
Наразі в ЕСОЗ впроваджуються нові напрями верифікації даних — шляхом обміну ЕСОЗ з Державним реєстром фізичних осіб — платників податків (ДРФО) та Державним реєстром актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ).
Нові напрями верифікації дозволять покращити якість даних у системі, а також мінімізувати проблеми, повʼязані з пошуком пацієнта та виявленням некоректних записів в ЕСОЗ.
Відповідні зміни регулюються Законом України № 9272 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо верифікації відомостей про пацієнтів».
Першою на черзі — верифікація даних пацієнта з ДРФО, під час якої перевіряються прізвище, ім’я та по батькові (ПІБ), дата народження пацієнта, а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) пацієнта. Що змінюється та що важливо врахувати лікарям — детальніше в розʼясненні.
Як здійснюватиметься верифікація РНОКПП пацієнта?
Перевірка РНОКПП пацієнта буде здійснюватися ЕСОЗ автоматично (без залучення медичного працівника) під час реєстрації чи щоразу при оновленні даних пацієнта, а також планово з визначеною періодичністю.
Перевірятимуться як сам номер РНОКПП, так і у разі його відсутності в ЕСОЗ — інформація про відсутність або відмову від його присвоєння.
Які можливі результати верифікації? Що робити, якщо дані пацієнта не буде верифіковано?
- Якщо РНОКПП, вказаний у записі про пацієнта в ЕСОЗ (або інформація про відмову від його присвоєння), збігається з даними ДРФО, то статус верифікації пацієнта буде змінено на «Успішна верифікація».
- Якщо в ЕСОЗ не зазначено інформацію про РНОКПП (або про відмову) пацієнта і це підтверджується ДРФО — статус верифікації буде також змінено на «Успішна верифікація». Це стосується переважно дітей, яким ще не було присвоєно РНОКПП. У таких випадках жодні додаткові дії від лікаря не вимагатимуться.
- Якщо дані не збігаються — статус верифікації пацієнта зміниться на «Неуспішна верифікація (потребує змін)».
У цьому випадку:
- для більшості пацієнтів РНОКПП буде автоматично оновлено на коректний і додаткові дії від лікаря чи пацієнта не вимагатимуться. А статус пацієнта зміниться на «Успішна верифікація»;
- якщо РНОКПП не оновиться автоматично (переважно це стосуватиметься жінок віком старше 16 років) — статус верифікації пацієнта буде змінено на «Неуспішна верифікація (потребує змін)». У такому випадку лікар має перевірити та за потреби оновити реєстраційні дані пацієнта або, якщо допущена помилка в РНОКПП, — спрямувати пацієнта подати звернення до Національної служби здоров’я України (НСЗУ) з метою оновити дані.
Якщо дані пацієнта в ЕСОЗ відповідають даним у документах, які надав пацієнт, — необхідно спрямувати пацієнта оновити дані до Державної податкової служби.
Коли стартує верифікація РНОКПП пацієнта?
Верифікацію РНОКПП пацієнта буде запущено впродовж кількох тижнів. Наразі додаткова підготовка від лікарів не вимагається. Як і завжди, медики мають стежити за актуальністю даних пацієнтів під час надання їм медичної допомоги та за потреби — оновлювати інформацію.
Де знайти детальні інструкції щодо верифікації пацієнта?
Нещодавно фахівці НСЗУ спільно з експертами ДП «Електронне здоровʼя» провели вебінар «Верифікація даних пацієнта: нові напрями. Що змінилося?», під час якого розглянули основні зміни, детальний алгоритм, що необхідно робити, якщо дані пацієнта не було верифіковано, а також поширені помилки, які допускають медичні працівники. Долучайтеся до перегляду та отримуйте 1 бал безперервного професійного розвитку (БПР) за проходження навчання!
Корисні матеріали:
Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.
Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами nszu.gov.ua