Верифікація даних: що необхідно знати лікарю

23 травня 2024 о 13:10
864

Для того щоб забезпечити актуальність та достовірність даних пацієнта в Реєстрі пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) здійснюються заходи з верифікації даних.

Наразі в ЕСОЗ впроваджуються нові напрями верифікації даних — шляхом обміну ЕСОЗ з Державним реєстром фізичних осіб — платників податків (ДРФО) та Державним реєстром актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ).

Нові напрями верифікації дозволять покращити якість даних у системі, а також мінімізувати проблеми, повʼязані з пошуком пацієнта та виявленням некоректних записів в ЕСОЗ.

Відповідні зміни регулюються Законом України № 9272 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо верифікації відомостей про пацієнтів».

Першою на черзі — верифікація даних пацієнта з ДРФО, під час якої перевіряються прізвище, ім’я та по батькові (ПІБ), дата народження пацієнта, а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) пацієнта. Що змінюється та що важливо врахувати лікарям — детальніше в розʼясненні.

Як здійснюватиметься верифікація РНОКПП пацієнта?

Перевірка РНОКПП пацієнта буде здійснюватися ЕСОЗ автоматично (без залучення медичного працівника) під час реєстрації чи щоразу при оновленні даних пацієнта, а також планово з визначеною періодичністю.

Перевірятимуться як сам номер РНОКПП, так і у разі його відсутності в ЕСОЗ — інформація про відсутність або відмову від його присвоєння.

Які можливі результати верифікації? Що робити, якщо дані пацієнта не буде верифіковано?

  • Якщо РНОКПП, вказаний у записі про пацієнта в ЕСОЗ (або інформація про відмову від його присвоєння), збігається з даними ДРФО, то статус верифікації пацієнта буде змінено на «Успішна верифікація».
  • Якщо в ЕСОЗ не зазначено інформацію про РНОКПП (або про відмову) пацієнта і це підтверджується ДРФО — статус верифікації буде також змінено на «Успішна верифікація». Це стосується переважно дітей, яким ще не було присвоєно РНОКПП. У таких випадках жодні додаткові дії від лікаря не вимагатимуться.
  • Якщо дані не збігаються — статус верифікації пацієнта зміниться на «Неуспішна верифікація (потребує змін)».

У цьому випадку:

  • для більшості пацієнтів РНОКПП буде автоматично оновлено на коректний і додаткові дії від лікаря чи пацієнта не вимагатимуться. А статус пацієнта зміниться на «Успішна верифікація»;
  • якщо РНОКПП не оновиться автоматично (переважно це стосуватиметься жінок віком старше 16 років) — статус верифікації пацієнта буде змінено на «Неуспішна верифікація (потребує змін)». У такому випадку лікар має перевірити та за потреби оновити реєстраційні дані пацієнта або, якщо допущена помилка в РНОКПП, — спрямувати пацієнта подати звернення до Національної служби здоров’я України (НСЗУ) з метою оновити дані.

Якщо дані пацієнта в ЕСОЗ відповідають даним у документах, які надав пацієнт, — необхідно спрямувати пацієнта оновити дані до Державної податкової служби.

Коли стартує верифікація РНОКПП пацієнта?

Верифікацію РНОКПП пацієнта буде запущено впродовж кількох тижнів. Наразі додаткова підготовка від лікарів не вимагається. Як і завжди, медики мають стежити за актуальністю даних пацієнтів під час надання їм медичної допомоги та за потреби — оновлювати інформацію.

Де знайти детальні інструкції щодо верифікації пацієнта?

Нещодавно фахівці НСЗУ спільно з експертами ДП «Електронне здоровʼя» провели вебінар «Верифікація даних пацієнта: нові напрями. Що змінилося?», під час якого розглянули основні зміни, детальний алгоритм, що необхідно робити, якщо дані пацієнта не було верифіковано, а також поширені помилки, які допускають медичні працівники. Долучайтеся до перегляду та отримуйте 1 бал безперервного професійного розвитку (БПР) за проходження навчання!

Корисні матеріали:

Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.

Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами nszu.gov.ua