Що робити та куди звертатися у разі затримок у роботі ЕСОЗ?

27 червня 2023 о 16:21
2235

В електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) зберігаються медичні дані близько 35 млн українців. Щоденно в системі працюють понад 360 тис. активних користувачів із понад 17 тис. медичних закладів. Саме завдяки розвитку ЕСОЗ українці користуються такими послугами, як електронні рецепти та направлення, єМалятко, сертифікати про вакцинацію, одужання, електронні лікарняні та ін.

Українська ЕСОЗ працює з надвисоким навантаженням та чи не з рекордною швидкістю зростання даних у світі: щосекунди вона обробляє понад 1,3 тис. запитів. 

ЕСОЗ є двокомпонентною та складається з центральної бази даних (державний компонент) та медичних інформаційних систем (приватні компоненти). Саме медичні інформаційні системи дають змогу лікарям зареєструватися в ЕСОЗ та здійснювати автоматизований обмін даними з центральною базою даних, яку, своєю чергою, адмініструє ДП «Електронне здоров’я» та відповідає за забезпечення її безперебійної роботи.

У разі виникнення такої потреби фахівці ДП «Електронне здоров’я» завжди готові надати консультацію медичним інформаційним системам щодо вирішення тих чи інших технічних проблем, які перешкоджають комфортній роботі лікарів та фармацевтів у ЕСОЗ. Своєю чергою, провайдери медичних інформаційних систем зобовʼязані інформувати адміністратора про появу будь-яких технічних проблем з їх боку та надавати належну технічну підтримку користувачам.

Сьогодні ми нагадаємо, як діяти, якщо ви стикнулися із затримками у роботі ЕСОЗ.

Алгоритм дій для закладів у разі затримок в роботі ЕСОЗ

У разі виникнення затримок у роботі медичних інформаційних систем/ЕСОЗ рекомендуємо слідувати наступному алгоритму:

  1. Перевірте спроможність власного компʼютера та підключення до мережі Інтернет — можливо, повільна робота системи повʼязана з локальною проблемою на робочому місці лікаря.
  2. Перевірте сторінку моніторингу працездатності центральної бази даних ЕСОЗ. Якщо на сторінці зафіксований інцидент, це означає, що проблема вже знаходиться на опрацюванні технічних спеціалістів, а про результати її вирішення буде поінформовано додатково. Також на сторінці моніторингу ви можете підписатися на оновлення і повідомити про проблему, з якою ви стикнулися.
  3. Якщо на робочому місці все гаразд, а на сторінці моніторингу не зафіксований інцидент у центральній базі даних, зверніться до технічної підтримки медичної інформаційної системи, що встановлена у вашому закладі.
  4. У разі, якщо медична інформаційна система не може самостійно вирішити проблему або ця проблема знаходиться в площині центральної бази даних — медична інформаційна система сформує необхідний технічний запит щодо підтримки з боку центральної бази даних ЕСОЗ. Дякуємо за співпрацю.

Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.

Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами ehealth.gov.ua