Як ми вже повідомляли, з квітня 2023 р. електронний рецепт почав діяти для придбання рецептурних ліків за власні кошти.
Проте норма щодо відпуску ліків за рецептом лікаря не є новою. З квітня додається лише новий цифровий інструмент — електронний рецепт.
Подробиці
Електронний рецепт пошириться на всі рецептурні ліки, які зареєстровані в Україні та містяться в Державному реєстрі лікарських засобів. Рішення буде впроваджуватися поступово з можливістю використання паперових рецептурних бланків.
При цьому задля власної зручності саме пацієнт зможе обрати, за яким рецептом він планує придбати ліки в аптеці — електронним або паперовим.
Однак обираючи електронний рецепт, пацієнт має розуміти, в якій аптеці він зможе придбати ліки за електронним рецептом. Це можна перевірити, скориставшись спеціальним дашбордом на сайті Національної служби здоровʼя України (НСЗУ). Для цього достатньо ввести чи обрати з переліку в пошуковому рядку назву населеного пункту.
Механізм виписування електронних рецептів знайомий лікарям, які вже видають їх своїм пацієнтам у рамках програми реімбурсації «Доступні ліки», а також призначають пацієнтам антибіотики чи знеболювальні препарати. Разом із тим він також буде простим і зрозумілим для тих, хто тільки починає роботу з електронною системою охорони здоровʼя (ЕСОЗ).
Основні механізми та кроки виписування електронного рецепта:
- виписати електронний рецепт може лікар будь-якої спеціальності державної чи приватної клініки або ж лікар — фізична особа — підприємець (ФОП) незалежно від наявності договору з НСЗУ;
- основна умова — пацієнт має бути зареєстрованим в ЕСОЗ. Для цього необхідно передусім здійснити пошук пацієнта в центральній базі даних та у разі потреби зареєструвати його;
- потім необхідно сформувати новий візит та внести дані про візит пацієнта до його медичної картки;
- наступний крок — внести інформацію про рецепт, обравши програму, лікарський засіб за міжнародною непатентованою назвою, його кількість, дозування, тривалість лікування та спосіб застосування;
- підтвердити призначення та переконатися, що пацієнт отримав СМС-повідомлення з номером рецепта та кодом його погашення. За потреби чи на прохання пацієнта можна роздрукувати інформаційну довідку та видати її хворому. Слід зауважити, що інформаційна довідка не прирівнюється до рецепта, то ж її не потрібно засвідчувати підписом та печаткою лікаря.
Команда Академії НСЗУ разом з експертами ДП «Електронне здоров’я» за підтримки Міністерства охорони здоров’я підготували онлайн-курс «Особливості створення електронного рецепта. Курс для лікарів», який доступний для навчання після самореєстрації.
Також знайти відповідні матеріали можна, звернувшись до представників медичної інформаційної системи, яка встановлена у вашому закладі.
Більше інформації про електронний рецепт.
Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.
Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами moz.gov.ua