20 грудня 2011 р. Верховна Рада України повернула Кабінету Міністрів України на доопрацювання проект Закону України № 9387 «Про загальнодержавну систему надання екстреної медичної допомоги» та проект Закону України № 9386 «Про особливості діяльності закладів охорони здоров’я» .
Відповідно до Національного плану дій на 2011 р. щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010–2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», затвердженого Указом Президента України від 27 квітня 2011 р. № 504/2011, прийняття зазначених законопроектів мало сприяти успішному проведенню реформ у медичній галузі.
Замість цього у тій редакції, в якій було подано законопроекти Кабінетом Міністрів України, їх прийняття значно ускладнило б подальше проведення реформ і виконання завдань, поставлених Президентом України. Адже проекти містили низку положень, які не узгоджуються з уже прийнятими Верховною Радою України 7 липня 2011 р. законами України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги» та «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві» .
Про це йшлося у виступі голови Комітету з питань охорони здоров’я Верховної Ради України Тетяни Бахтеєвої на розширеній колегії МОЗ України 17 листопада 2011 р.
Окрім того, що зазначені законопроекти потребують узгодження з вищеназваними законодавчими актами, у проекті Закону «Про загальнодержавну систему надання екстреної медичної допомоги», зокрема необхідно чітко визначити порядок встановлення нормативу прибуття бригади швидкої медичної допомоги до місця виклику, з огляду на те, що відповідно до Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві» зазначений норматив має становити не більше 20 хв, тоді як запропонований законопроект передбачає встановлення такого нормативу Кабінетом Міністрів України. Також потребують конкретизації норми, що стосуються організаційних форм центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, а також наявності у зазначених центрів прав юридичної особи.
На думку Тетяни Бахтеєвої, у зв’язку з численними невідповідностями та недоліками законопроектів їх прийняття було б доречним з урахуванням першого досвіду реформування системи охорони здоров’я у пілотних регіонах.
Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами www.rada.gov.ua