У зв’язку зі збройною агресією росії та/або окупацією територій багато медиків змушені виїжджати до більш безпечних регіонів України та шукати інше місце роботи. Відтак, Міністерство охорони здоров’я України врегулювало норми працевлаштування медичних працівників, які через повномасштабну війну втратили можливість працювати за основним місцем роботи, у заклади інших регіонів країни для надання медичних послуг населенню.
Таке тимчасове залучення медиків із числа внутрішньо переміщених осіб до роботи у закладах охорони здоров’я врегульовано наказом МОЗ України від 04.03.2022 р. № 414 «Про облік та табелювання медичних працівників, які надають медичну допомогу поза основним місцем роботи в період воєнного стану на території України».
Як діяти медику — внутрішньо переміщеній особі
Медичний працівник, який отримав довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, може звернутися до структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської військових адміністрацій. Після цього, з урахуванням його спеціальності та кваліфікації, його буде направлено до того закладу охорони здоров’я, де є потреба у таких кадрах.
Важливо, що облік робочого часу медичного працівника здійснюється у закладі, до якого його направлено. Потім ці дані направляються до закладу за основним місцем роботи, після чого він отримує заробітну плату.
Виїхати на роботу до іншого закладу охорони здоров’я медик може з дозволу головного лікаря та військової адміністрації.
Збір та узагальнення інформації щодо кадрових потреб у закладах охорони здоров’я регіонів МОЗ здійснює через систему MedData.
Щотижня відповідальні особи закладів охорони здоров’я подають до цієї системи оновлену інформацію щодо кількості внутрішньо переміщених медиків з розподілом їх за професійними групами (професіонали, фахівці, технічні працівники) та формою трудових відносин із закладом охорони здоров’я, як-от:
- зараховані на основне місце роботи;
- зараховані за сумісництвом;
- виконують професійні обов’язки поза основним місцем роботи, але табелюються за основним місцем роботи.
Інформація щодо наявності вакантних місць для медичних працівників подається закладами охорони здоров’я до департаментів охорони здоров’я обласних військових адміністрацій. Ті далі інформують внутрішньо переміщених медичних працівників щодо наявних вакансій та здійснюють загальну координацію процесу їх працевлаштування на території відповідних регіонів.
Наразі жодних ускладнень з кадровим забезпеченням у сфері охорони здоров’я немає.
Станом на сьогодні можливістю працевлаштуватися в іншому медичному закладі вже скористалися 3582 внутрішньо переміщені медичні працівники.
Серед них: 1766 лікарів, 1181 фахівець (медичні сестри/брати, акушерки, фельдшери, асистенти фармацевтів), 635 санітарних та технічних працівників.
Загалом найбільше працевлаштованих працівників галузі охорони здоров’я, які вимушено переїхали до інших регіонів, зареєстровано у Дніпропетровській (472), Харківській (356), Полтавській (323) та Львівській областях.
Нагадуємо, що під час працевлаштування на роботу в інший заклад охорони здоров’я для внутрішньо переміщених медичних працівників порядок такий самий, як і в разі звичайного працевлаштування.
Які документи слід подавати
Медики подають стандартний пакет документів:
- паспорт або ID-картка — документ, що засвідчує особу;
- ідентифікаційний номер;
- документ, що підтверджує освіту та професійну кваліфікацію (диплом, сертифікат лікаря-спеціаліста, посвідчення про кваліфікаційну категорію);
- документ, що підтверджує професійний стаж (трудова книжка);
- заява з проханням про прийняття на роботу.
За наявності кандидат може також подати інші додаткові документи.
Під час війни, якщо особа загубила документи або якщо не має можливості їх забрати/отримати, то відповідно до ст. 14-1 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» безконтактний електронний носій (ID-картка) та паспорт громадянина України для виїзду за кордон, які сформовані у сервісі «Дія», мають таку ж юридичну силу, що й звичайні, паперові оригінали. Тому у разі втрати паспорта варто використовувати мобільний застосунок «Дія».
Подати документи на оформлення ID-картки та закордонного паспорта, а також відновити втрачені документи можна у центрах надання адміністративних послуг.
Крім того, з 15 березня 2022 р. паспортні послуги знову доступні в підрозділах Державної міграційної служби, які знаходяться в безпечних районах, де не ведуться активні бойові дії. Підрозділи Державної міграційної служби відновлюють роботу з прийому та надання адміністративних послуг, зокрема документів для оформлення ID-картки, закордонного паспорта громадянина України, посвідок на постійне та тимчасове проживання.
Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.
Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами moz.gov.ua