Вимоги ПМГ–2022: COVID-19 в стаціонарі

29 грудня 2021 о 17:39
1278

Пропонуємо до уваги читачів вимо­ги Програми медичних гарантій (ПМГ) на 2022 р. за напрямком «Стаціонар­на медична допомога пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-COV-2».

Обсяг медичних послуг, який надавач зобов’язується надавати за договором відповідно до медичних потреб пацієнта/пацієнтки (специфікація)

1. Забезпечення первинного огляду пацієнта/пацієнтки з визначен­ням його/її маршрутизації.

2. Проведення тестування на SARS-CoV-2 методом полімераз­ної ланцюгової реакції (ПЛР) у пацієнта/пацієнтки з підозрою або встановленим захворюванням на коронавірусну хворобу (COVID-19) відповідно до наказів МОЗ України у закладі або на умовах договору підряду.

3. Проведення необхідних лабораторних досліджень, зокрема:

a. розгорнутий клінічний аналіз крові;

b. визначення групи крові і резус-фактора;

c. біохімічний аналіз крові (загальний білок, С-реактивний білок, альфа-амілаза, аспартатамінотрансфераза (АсАТ), аланін­амінотрансфера­­за (АлАТ), білірубін і його фракції (загальний, прямий, непрямий), креатинін, сечовина, сечова кислота, альбумін, лактат, електроліти, тропонін, феритин);

d. коагуляційний гемостаз (тромбіновий час, активований частковий (парціальний) тромбопластиновий час (АЧТЧ, АПТЧ), міжнародне нормалізоване відношення (МНВ), D-димер);

e. глюкоза в цільній крові або сироватці крові;

f. аналіз сечі загальний;

g. бактеріологічні дослідження;

h. інші лабораторні дослідження відповідно до потреб пацієнта/пацієнтки.

4. Проведення необхідних інструментальних досліджень, зокре­ма електрокардіографії (ЕКГ), рентгенографії, ультразвукової діагностики тощо.

5. Надання медичної допомоги для лікування коронавірусної хвороби (COVID-19) відповідно до галузевих стандартів та медико-технологічних документів у сфері охорони здоров’я.

6. Забезпечення моніторингу показників життєдіяльності (в тому числі пульсоксиметрії) для раннього виявлення ускладнень інфекційних захворювань та проведення своєчасного лікуван­ня/корекції лікувальних заходів залежно від патологічних станів, супутніх захворювань відповідно до галузевих стандартів та медико-технологічних документів у сфері охорони здоров’я.

7. Забезпечення медикаментозної терапії та знеболення.

8. Забезпечення кисневої терапії, респіраторної (неінвазивної та інвазивної) підтримки та/або ЕКМО.

9. Забезпечення моніторингу розвитку септичного шоку (синдром системної запальної відповіді).

10. Проведення заходів із профілактики загальних ускладнень.

11. Проведення заходів із вторинної профілактики супутніх захворювань.

12. Проведення консультацій лікарями інших спеціальностей.

13. Надання допомоги пацієнтам в умовах відділення інтенсив­ної терапії.

14. Забезпечення цілодобового лікарського та медсестринського догляду за пацієнтами.

15. Забезпечення реабілітації у сфері охорони здоров’я в гост­рий період, складання індивідуального реабілітаційного плану та планування подальшого реабілітаційного маршруту пацієн­та.

Умови закупівлі медичних послуг

Умови надання послуги: стаціонарно.

Підстави надання послуги: підтверджене захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19) (відповідно до галузевих стандартів та медико-технологічних документів у сфері охорони здоров’я):

  • направлення лікаря з надання первинної медичної допомоги (ПМД), якого обрано за декларацією про вибір лікаря;
  • направлення лікуючого лікаря;
  • доставлення бригадою екстреної (швидкої) медичної допомоги;
  • переведення з іншого закладу та/або клінічного підрозділу закладу;
  • самозвернення у невідкладному стані.

Вимоги до організації надання послуги:

1. Наявність приймального відділення з приймально-оглядо­вим приміщенням або відділення екстреної (невідкладної) медич­ної допомоги, обладнаного відповідно до табеля матеріаль­но-технічного оснащення для забезпечення первинного огляду пацієнта/пацієнтки з визначенням його/її маршру­ти­за­ції.

2. Проведення сортування пацієнтів у спеціальній зоні із визначенням потреби у госпіталізації із проведенням додаткового обстеження (пульсоксиметрія, рентгенографія у разі потреби, тощо).

3. Забезпечення розділення потоків пацієнтів із підозрою або встановленим інфекційним захворюванням та пацієнтів з інши­ми захворюваннями.

4. Забезпечення ізоляції пацієнтів з підозрою або встановленим інфекційним захворюванням, які перебувають на стаціонарному лікуванні в закладі охорони здоров’я.

5. Наявність відділення/палати інтенсивної терапії, обладнаних відповідно до табеля матеріально-технічного оснащення.

6. Наявність функціональних ліжок з протипролежневими матрацами для проведення інтенсивної терапії з можливістю переміщува­ти пацієнта/пацієнтку, забезпечених доступом до кисню через кисневі розетки із центрального джерела кисню та/або за допомогою концентраторів, та/або з кисневих балонів.

7. Забезпечення проведення лабораторних досліджень у закла­ді або на умовах договору підряду.

8. Забезпечення можливості проведення інструментальних досліджень із використанням власного обладнання та/або на умовах договору оренди чи іншого права користування обладнан­ням, та/або підряду.

9. Взаємодія з іншими надавачами медичних послуг для своє­часно­го та ефективного надання допомоги пацієнтам.

10. Наявність в закладі охорони здоров’я внутрішнього нака­зу щодо переліку медичних та інших працівників, які безпосе­редньо працюють з пацієнтами з підозрою або діагнозом COVID-19.

11. Здійснення обліку всіх осіб, які контактували з пацієнтом/пацієнткою з підозрою або підтвердженою коронавірусною хворо­бою (COVID-19) під час лікування в стаціонарі, включаючи медичних працівників.

12. Наявність затвердженої програми з інфекційного конт­ро­лю та дотримання заходів із запобігання інфекціям, пов’язаним з наданням медичної допомоги, відповідно до чинних наказів МОЗ України.

13. Забезпечення кожного медичного працівника засобами індивідуального захисту у кількості, необхідній для одноразового їх використання при візиті до пацієнта/пацієнтки з урахуванням необхідності заміни елементів засобів індивідуального захис­ту у разі їх пошкодження або значного забруднення.

14. Забезпечення необхідною кількістю засобів дезінфекції, які можуть бути використані для обробки медичного обладнання багаторазового використання (дезінфектанти, які зареєстровані в МОЗ України).

15. Наявність локальних документів з інфекційного конт­ролю за особливо небезпечними інфекційними хворобами (ОНІХ) та запобігання їх поширенню з обов’язково відпрацьованим сценарієм щодо впровадження протиепідемічного режиму у закладах охорони здоров’я та його суворого дотримання в організації робо­ти та наданні медичної допомоги в умовах виникнен­ня пандемії, а також у випадку виникнення осередку інфікування ОНІХ.

16. Наявність внутрішньої системи управління і контролю якості та безпеки медичної діяльності з дотриманням вимог до їх організації і проведення відповідно до чинного законодавства із здійсненням безперервного моніторингу індикаторів оцінки та критеріїв доступності, якості, безпеки надання медичної допомо­ги за напрямом її надання, ефективного контролю та управління якістю закладів охорони здоров’я для забезпечення прав пацієнта/пацієнтки на отримання медичної допомоги необхідно­го обсягу та належної якості.

17. Здійснення закупівлі лікарських засобів та медичних виро­бів, необхідних для надання медичної допомоги, відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я. Організація ефективного управління запасами лікарських засобів, медичних виробів та витратних матеріалів, закуплених закладом або отрима­них для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я МОЗ. Використання та збереження залишків лікарських засобів та медичних виробів, необхідних для лікування пацієнтів, в тому числі після закінчення дії догово­ру.

18. Забезпечення оцінки стану здоров’я пацієнта/пацієнтки, в тому числі виявлення ознак насильства, та дотримання вимог законодавства в сфері протидії насильству.

19. Дотримання прав людини у закладах охорони здоров’я відповідно до рекомендацій Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та положень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Конвенції про права осіб з інвалідні­стю, Конвенції про права дитини та інших міжнародних договорів, ратифікованих Україною.

Вимоги до спеціалізації та кількості фахівців:, які працюють на посадах:

1. За місцем надання медичних послуг:

a. лікар-терапевт та/або лікар-педіатр, та/або лікар-педіатр-неонатолог, та/або лікар-інфекціоніст, та/або лікар-інфекціоніст дитячий, та/або лікар-пульмонолог, та/або лікар-пульмонолог дитячий — щонайменше 4 особи з даного переліку, які працюють за основним місцем роботи в цьому закладі;

b. лікар будь-якої спеціальності — щонайменше 4 особи, які працюють за основним місцем роботи в цьому закладі;

c. сестра медична — щонайменше 24 особи, які працюють за основним місцем роботи в цьому закладі.

1.1. У відділенні анестезіології та інтенсивної терапії та/або відділенні інтенсивної терапії для дітей:

a. лікар-анестезіолог та/або лікар-анестезіолог дитячий — щонайменше 2 особи з даного переліку, які працюють за основ­ним місцем роботи в цьому закладі;

b. сестра медична — щонайменше 8 осіб, які працюють за основним місцем роботи в цьому закладі.

2. У закладі:

a. лікар з ультразвукової діагностики та/або лікар-рентгенолог — щонайменше 2 особи з даного переліку, які працюють за основним місцем роботи в цьому закладі або за сумісництвом.

Вимоги до переліку обладнання:

1. За місцем надання медичних послуг:

a. приєднання внутрішніх мереж відділення до автономного резервного джерела електропостачання відповідно до нормативно-технічних документів;

b. електрокардіограф багатоканальний;

c. система рентгенівська діагностична та/або система рентгенівська діагностична портативна, та/або система рентгенівської комп’ютерної томографії, та/або система ультразвукової візуалізації з допплером;

d. забезпечення киснем із концентрацією кисню на рівні не менше 93±3% та тиском кисню на виході 0,4 МПа, що забезпечується шляхом системи централізованого постачання кисню та/або кисневих концентраторів зі швидкістю потоку кисню щонаймен­ше 20 л/хв;

e. неінвазивна система вентиляції легень (BIPAP/CPAP);

f. автоматичний дозатор лікувальних речовин — щонайменше 4;

g. мішок ручної вентиляції легень;

h. глюкометр;

i пульсоксиметр — щонайменше 4;

j. тонометр та/або тонометр педіатричний з манжетками для дітей різного віку;

k. термометр безконтактний — щонайменше 2;

l. ваги медичні, ростомір медичний, медичні ваги для немовлят (для дитячих відділень) за потребою.

1.1. У відділенні/палаті інтенсивної терапії:

a. приєднання внутрішніх мереж відділення до автономного резервного джерела електропостачання відповідно до нормативно-технічних документів;

b. забезпечення киснем: із концентрацією кисню на рівні не менше 93±3% та тиском кисню на виході 0,4 МПа, що забезпечується шляхом системи централізованого постачання кисню та/або кисневих концентраторів на кожне ліжко інтенсивної терапії зі швидкістю потоку кисню щонайменше 20 л/хв, в тому числі для забезпечення необхідного потоку та тиску кисню в системі для роботи апарата/ів штучної вентиляції легень (ШВЛ);

c. апарати ШВЛ, які визначені для лікування пацієнтів з інфекційни­ми захворюваннями, в тому числі гострої респіратор­ної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, не нижче середнього класу в робочому стані — щонаймен­ше 4;

d. система моніторингу фізіологічних показників одного пацієн­та (неінвазивний АТ, ЧСС, ЕКГ, SpO2, t) — щонайменше одна на кожне ліжко;

e. автоматичний дозатор лікувальних речовин — щонайменше один на кожне ліжко;

f. аспіратор (відсмоктувач) — щонайменше один на кожен апарат ШВЛ;

g. ларингоскоп з набором клинків;

h. портативний дефібрилятор з функцією синхронізації, у тому числі з електродами для дефібриляції дітей усіх вікових груп у випадку надання допомоги дітям.

2. У закладі:

a. резервне джерело електропостачання;

b. автоматичне перемикальне комутаційне обладнання відповід­но до ДСТУ IEC 60947-6-1: 2007.

Інші вимоги:

1. Наявність ліцензії на провадження господарської діяльнос­ті, пов’язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (зберігання, використання).

2. Наявність ліцензії на право провадження діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання (експлуатація) або державна реєстрація джерел іонізуючого випромінювання в Державному регістрі джерел іонізуючого випромінювання (на обладнання, експлуатація якого не потребує ліцензування) на все обладнання, яке визначено в умовах закупівлі та потребує такої ліцензії.

Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.

Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами nszu.gov.ua