3 грудня 2021 р. Національна служба здоров’я України (НСЗУ) повідомила про приймання звернень від суб’єктів господарювання щодо проведення аналізу наявного у суб’єктів господарювання медичного обладнання, персоналу, ліцензій, дозвільних документів, необхідних для надання медичних послуг, а також можливості залучення до надання медичних послуг підрядників, щодо надання медичних послуг за напрямом «Вакцинація від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».
Подання звернень та їх розгляд
1. Строк подання звернення спливає о 18:00 за київським часом 15 грудня 2021 р.
Звернення на проведення відповідного аналізу, у тому числі з усунутими недоліками (повторні), подані після закінчення строку подання, не розглядаються.
Якщо суб’єкту господарювання надіслано повідомлення про виправлення помилок у його зверненні після граничної дати подання звернення, суб’єкт господарювання має право подати оновлене звернення протягом двох робочих днів з дня надсилання НСЗУ повідомлення про виправлення помилок.
2. Заявник подає до НСЗУ звернення за формою, що додається, та додатки до нього в електронній формі шляхом заповнення електронних полів.
3. Суб’єкт господарювання, який бажає надіслати звернення на визначених у повідомленні умовах, до подання звернення повинен забезпечити внесення до електронної системи охорони здоров’я актуальної інформації про:
1) суб’єкта господарювання, місце надання ним медичних послуг та медичне обладнання, зазначене в повідомленні;
2) ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (дата, строк дії, номер наказу, номер ліцензії та вид господарської діяльності, на право здійснення якого видано ліцензію);
3) суб’єктів господарювання, які будуть залучені до виконання договору (підрядники);
4) уповноважених осіб та медичних працівників, які будуть залучені до укладення або виконання договору.
УВАГА: у разі коли після подання звернення зазначена інформація змінюється, суб’єкт господарювання повинен у той же день внести відповідні зміни до електронної системи охорони здоров’я.
4. НСЗУ розглядає звернення про проведення відповідного аналізу до 24 грудня 2021 р. включно.
Умови закупівлі медичних послуг, на відповідність яких буде проводитися аналіз
Умови надання послуги: амбулаторно та/або за місцем перебування особи.
Підстави надання послуги: самозвернення особи, яка підлягає вакцинації, незалежно від наявності поданої декларації надавачу медичних послуг.
Вимоги до організації надання допомоги:
1. Забезпечення суворого дотримання холодового ланцюга при транспортуванні і зберіганні вакцин від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, відповідно до інструкцій виробників вакцин та галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.
2. Організація та проведення вакцинації від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, в постійних та/або в тимчасових пунктах щеплень, у тому числі в центрах масової вакцинації, із розділенням потоків пацієнтів і забезпеченням дотримання правил епідеміологічної безпеки.
3. Оснащення місця проведення вакцинації від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я щодо організації і проведення профілактичних щеплень.
4. Наявність облаштованого місця для гігієнічної обробки рук з водою і милом та дозатора з антисептиком для обробки шкіри рук.
5. Наявність приміщення (виділеної зони) для забезпечення медичного спостереження за пацієнтом/пацієнткою після проведення профілактичного щеплення протягом 30 хв після вакцинації, якщо в інструкції для застосування вакцини не вказано іншого терміну перебування під наглядом медичного працівника.
6. Наявність затвердженої програми з інфекційного контролю та дотримання заходів із запобігання інфекціям, пов’язаним з наданням медичної допомоги, відповідно до чинних наказів МОЗ.
7. Забезпечення працівників, залучених до вакцинації від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, засобами індивідуального захисту відповідно до чинних нормативів, затверджених МОЗ.
8. Наявність набору з лікарськими засобами і медичними виробами, необхідними для надання невідкладної медичної допомоги відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я при виникненні у пацієнтів невідкладних станів.
9. Внесення та передача інформації про вакцинацію до електронної системи охорони здоров’я відповідно до такого обсягу даних із заповненням усіх полів: код, виробник, серія, термін придатності вакцини, кількість введеної вакцини з одиницями вимірювання, порядковий номер дози, опис протоколу, автор протоколу, етап вакцинації, кількість доз за протоколом, протидія загрозам, приналежність особи до однієї з цільових груп.
10. Передача інформації про побічні реакції після застосування вакцин до ДП «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України» та відповідного структурного підрозділу з питань охорони здоров’я відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.
11. Дотримання вимог законодавства щодо поводження з медичними відходами.
12. Забезпечення утилізації вакцин, які неправильно зберігалися, згідно з вимогами чинних наказів МОЗ з обов’язковим внесенням відповідних медичних записів.
13. Здійснення закупівлі, в тому числі засобів індивідуального захисту, для організації вакцинації від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, через електронну систему публічних закупівель відповідно до законодавства про публічні закупівлі (дія цього пункту поширюється на замовників у рамках Закону України «Про публічні закупівлі»).
14. Дотримання політики Світового банку щодо запобігання та боротьби з шахрайством та корупцією, як визначено в Настанові щодо запобігання та боротьби з шахрайством і корупцією у проєктах, що фінансуються за рахунок позик Міжнародного банку реконструкції і розвитку та кредитів і грантів Міжнародної агенції розвитку (в редакції від 1 липня 2016 р.).
15. Забезпечення оцінки стану здоров’я пацієнта/пацієнтки, в тому числі виявлення ознак насильства та дотримання вимог законодавства у сфері протидії насильству.
16. Дотримання прав людини в закладах охорони здоров’я відповідно до рекомендацій Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та положень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Конвенції про права осіб з інвалідністю, Конвенції про права дитини та інших міжнародних договорів, ратифікованих Україною.
Вимоги до складу мобільної команди з вакцинації:
1. Лікар — щонайменше одна особа, яка пройшла спеціальну підготовку та володіє правилами організації і технікою проведення щеплень, а також навичками надання невідкладної допомоги в разі розвитку післявакцинальних реакцій/ускладнень та систематично проходить інструктаж з правил проведення вакцинації.
2. Сестра медична — щонайменше 2 особи, які пройшли спеціальну підготовку та володіють правилами організації і технікою проведення щеплень, а також навичками надання невідкладної допомоги в разі розвитку післявакцинальних реакцій/ускладнень та систематично проходять інструктаж з правил проведення вакцинації.
Вимоги до переліку обладнання в розрахунку на один пункт щеплення:
1. При проведенні вакцинації в тимчасовому пункті щеплення:
- сумка-холодильник (термоконтейнер) з термометрами та відповідною кількістю холодових елементів залежно від обсягу вакцин (один для зберігання основного запасу вакцин, інший на робочому столі для зберігання відкритого флакона) — щонайменше 2;
- столик, що за розмірами здатний вмістити одну невелику сумку-холодильник (термоконтейнер), ін’єкційні матеріали і контейнер для безпечної утилізації шприців;
- контейнер для безпечної утилізації шприців;
- термометр для вимірювання температури у приміщенні;
- термометр безконтактний;
- глюкометр;
- тонометр;
- мішок ручної вентиляції легень;
- аптечка для надання невідкладної допомоги.
2. При проведенні вакцинації в постійному пункті щеплення:
- холодильник для зберігання вакцин;
- термометр у холодильнику на другій полиці (місце, що найбільш чутливе до холоду);
- термометр для валідації показань термометра в холодильнику;
- сумка-холодильник (термоконтейнер) з двома комплектами холодових елементів (4 елементи в кожному комплекті) та термометр;
- столик, що за розмірами здатний вмістити одну невелику сумку-холодильник (термоконтейнер), ін’єкційні матеріали і контейнер для безпечної утилізації шприців;
- контейнер для безпечної утилізації шприців;
- термометр для вимірювання температури у приміщенні;
- термометр безконтактний;
- глюкометр;
- тонометр;
- мішок ручної вентиляції легень;
- аптечка для надання невідкладної допомоги.
3. При проведенні вакцинації в центрах масової вакцинації:
- сумка-холодильник (термоконтейнер) з термометрами та відповідною кількістю холодових елементів залежно від обсягу вакцин (один для зберігання основного запасу вакцин, інший на робочому столі для зберігання відкритого флакона) — щонайменше 2;
- столик, що за розмірами здатний вмістити одну невелику сумку-холодильник (термоконтейнер), ін’єкційні матеріали і контейнер для безпечної утилізації шприців;
- контейнер для безпечної утилізації шприців;
- термометр для вимірювання температури у приміщенні;
- безконтактний термометр;
- глюкометр;
- тонометр;
- мішок ручної вентиляції легень;
- аптечка для надання невідкладної допомоги.
Обсяг медичних послуг (специфікація), щодо можливості надання яких проводиться аналіз
1. Інформування особи щодо процедури вакцинації, порядку введення вакцин та отримання інформованої згоди особи перед проведенням вакцинації у встановленому законодавством порядку.
2. Проведення медичного огляду особи, якій буде здійснено вакцинацію від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, а також виявлення протипоказань до здійснення вакцинації, в тому числі проведення опитування щодо схильності особи до алергії.
3. Консультування особи, яка планує вакцинуватися, щодо подальших дій та можливих побічних реакцій, а також порядку дій особи у випадку їх виникнення.
4. Здійснення вакцинації осіб від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, із дотриманням вимог інфекційної безпеки, а також за відсутності протипоказань до здійснення вакцинації.
5. Спостереження за станом особи після здійснення вакцинації від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та фіксація інформації щодо несприятливих подій після імунізації відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.
6. Фіксування в електронній медичній картці пацієнта/пацієнтки факту здійснення вакцинації та видача COVID-сертифіката за бажанням пацієнта.
7. Забезпечення проведення повного циклу вакцинації кожної особи відповідно до інструкції виробника вакцини від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.
8. Інформування пацієнта/пацієнтки про дату, час та місце здійснення наступної вакцинації та допомога при реєстрації на наступний візит, якщо така потрібна.
9. Надання невідкладної медичної допомоги особі у випадку виникнення невідкладного стану і виклик бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги.
Суб’єкт господарювання, який надсилає звернення відповідно до цього повідомлення, повинен відповідати Вимогам до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 р. № 391.
Подати звернення за напрямом «Вакцинація від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» можна, перейшовши за посиланням.
Разом із зверненням також необхідно подати додатки до нього, які слід прикріпити у вигляді сканованих документів у форматі PDF, або відомості (посилання) щодо наявності такої інформації в державному реєстрі, базі даних або інших інформаційних ресурсах.
Перелік додатків до звернення
Додаток 1. Сканована копія в електронній формі документа, що підтверджує повноваження представника (у разі підписання заяви та доданих до неї документів представником суб’єкта господарювання, крім випадку, коли відомості про повноваження представника містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань).
Додаток 2. Сканована копія чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики та сканована копія внесених змін у разі їх наявності. Залежно від того, коли заклад отримав ліцензію, це може бути:
- ліцензія на бланку, якщо документ отримано до 1 січня 2017 р.;
- витяг з наказу МОЗ, якщо ліцензію отримано після 1 січня 2017 р.
У випадку внесення змін до ліцензії — копія повідомлення до МОЗ про внесення змін до даних, зазначених у заяві, документах та відомостях, що додавалися до заяви про отримання ліцензії.
У разі наявності будь-яких питань, які виникають під час подання/заповнення звернення, звертайтеся на безкоштовну «гарячу лінію» 16-77, а також за телефонами міжрегіональних департаментів НСЗУ:
1. Центральний міжрегіональний департамент (м. Київ, Київська обл., Житомирська обл., Вінницька обл., Черкаська обл.) — тел.: (044) 299-04-86, (044) 299-04-97.
2. Північний міжрегіональний департамент (Полтавська обл., Сумська обл., Харківська обл., Чернігівська обл.) — тел.: (057) 341-42-97.
3. Південний міжрегіональний департамент (Миколаївська обл., Одеська обл., Херсонська обл., Автономна Республіка Крим) — тел.: (048) 753-13-86.
4. Західний міжрегіональний департамент (Львівська обл., Тернопільська обл., Хмельницька обл., Чернівецька обл., Івано-Франківська обл., Закарпатська обл., Рівненська обл., Волинська обл.) — тел.: (032) 259-30-18.
5. Східний міжрегіональний департамент (Дніпропетровська обл., Донецька обл., Запорізька обл., Кіровоградська обл., Луганська обл.) — тел.: (098) 041-13-45.
Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.
Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами nszu.gov.ua