ПМГ–2022: НСЗУ приймає звернення для проведення аналізу за напрямом «Амбулаторний перитонеальний діаліз»

29 листопада 2021 о 11:34
597

24 листопада 2021 р. Національна служба здоров’я України (НСЗУ) повідомила про приймання звернень від суб’єктів господарювання щодо проведення аналізу наявного у суб’єктів господарювання медичного обладнання, персоналу, ліцензій, дозвільних документів, необхідних для надання медичних послуг, а також можливості залучення до надання медичних послуг підрядників, щодо надання медичних послуг за напрямом «Лікування пацієнтів методом перитонеального діалізу в амбулаторних умовах».

Подання звернень та їх розгляд

1. Строк подання звернення спливає о 18:00 за київським часом 15 грудня 2021 р.

Звернення на проведення відповідного аналізу, у тому числі з усунутими недоліками (повторні), подані після закінчення строку подання, не розглядаються.

Якщо суб’єкту господарювання надіслано повідомлення про виправлення помилок у його зверненні після граничної дати подання звернення, суб’єкт господарювання має право подати оновлене звернення протягом двох робочих днів з дня надсилання НСЗУ повідомлення про виправлення помилок.

2. Заявник подає до НСЗУ звернення за формою, що додається, та додатки до нього в електронній формі шляхом заповнення електронних полів.

3. Суб’єкт господарювання, який бажає надіслати звернення на визначених в повідомленні умовах, до подання звернення повинен забезпечити внесення до електронної системи охорони здоров’я актуальної інформації про:

1) суб’єкта господарювання, місце надання ним медичних послуг та медичне обладнання, зазначене в повідомленні;

2) ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (дата, строк дії, номер наказу, номер ліцензії та вид господарської діяльності, на право здійснення якого видано ліцензію);

3) суб’єктів господарювання, які будуть залучені до виконання договору (підрядники);

4) уповноважених осіб та медичних працівників, які будуть залучені до укладення або виконання договору.

УВАГА: у разі коли після подання звернення зазначена інформація змінюється, суб’єкт господарювання повинен у той же день внести відповідні зміни до електронної системи охорони здоров’я.

4. НСЗУ розглядає звернення про проведення відповідного аналізу до 24 грудня 2021 р. включно.

Умови закупівлі медичних послуг, на відповідність яких буде проводитися аналіз

Умови надання послуги: амбулаторно та/або за місцем проживання/перебування пацієнта/пацієнтки.

Підстави надання послуги:

  • направлення лікаря-нефролога/лікаря-нефролога дитячого за умови наявності декларації про вибір лікаря первинної медичної допомоги (ПМД) та при встановленому діагнозі:
    • N18.4 Хронічна хвороба нирок, стадія 4 (виключно до показань, вказаних у галузевих стандартах у сфері охорони здоров’я);
    • N18.5 Хронічна хвороба нирок, стадія 5;
    • N18.8 Інші прояви хронічної ниркової недостатності;
    • N18.9 Хронічна хвороба нирок неуточнена;
    • N19 Ниркова недостатність неуточнена.

Вимоги до організації надання послуги:

1. Забезпечення можливості вільного вибору пацієнтом/пацієнткою закладу, де проводиться лікування методом перитонеального діалізу.

2. Наявність обладнаного приміщення для навчання та практичних занять відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.

3. Наявність розробленої програми навчання пацієнтів методиці проведення перитонеального діалізу (ПАПД/АПД) та протоколів лікування цими методами.

4. Контроль видачі та використання апаратів для АПД (за наявності відповідного обладнання).

5. Забезпечення доставки медичних виробів та лікарських засобів для проведення перитонеального діалізу (ПАПД/АПД) за місцем перебування пацієнта/пацієнтки.

6. Забезпечення можливості проведення перитонеального діалізу (ПАПД/АПД) в амбулаторних умовах на етапі навчання.

7. Забезпечення лабораторної діагностики у закладі або на умовах договору підряду, передбаченої відповідною специфікацією надання медичних послуг.

8. Забезпечення хімічної та мікробіологічної безпеки у відділенні при проведенні перитонеального діалізу (ПАПД/АПД) в амбулаторних умовах.

9. Взаємодія з іншими закладами охорони здоров’я для своєчасного та ефективного надання допомоги пацієнтам.

10. Обов’язкове інформування пацієнта щодо можливості отримання інших необхідних медичних послуг безоплатно за рахунок коштів програми медичних гарантій.

11. Інформування пацієнтів щодо можливостей профілактики та лікування, залучення пацієнтів до прийняття рішень щодо їх здоров’я, узгодження плану лікування з пацієнтами відповідно до їх очікувань та можливостей.

12. Наявність затвердженої програми з інфекційного конт­ролю та дотримання заходів із запобігання інфекціям, пов’язаним з наданням медичної допомоги, відповідно до чинних наказів МОЗ.

13. Наявність локальних документів з інфекційного конт­ролю за особливо небезпечними інфекційними хворобами (ОНІХ) та запобігання їх поширенню з обов’язково відпрацьованим сценарієм щодо впровадження протиепідемічного режиму у закладах охорони здоров’я та його суворого дотримання в організації роботи та наданні медичної допомоги в умовах виникнення пандемії, а також у випадку виникнення осередку інфікування ОНІХ (зокрема гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2).

14. Наявність внутрішньої системи управління і контролю якості та безпеки медичної діяльності з дотриманням вимог до їх організації і проведення відповідно до чинного законодавства із здійсненням безперервного моніторингу індикаторів оцінки та критеріїв доступності, якості, безпеки надання медичної допомоги за напрямом її надання, ефективного контролю та управління якістю закладів охорони здоров’я для забезпечення прав пацієнта/пацієнтки на отримання медичної допомоги необхідного обсягу та належної якості.

15. Здійснення закупівлі лікарських засобів та медичних виробів, необхідних для надання медичної допомоги відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я. Організація ефективного управління запасами лікарських засобів, медичних виробів та витратних матеріалів, закуплених закладом або отриманих для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я МОЗ. Використання та збереження залишків лікарських засобів та медичних виробів, необхідних для лікування пацієнтів, в тому числі після закінчення дії договору.

16. Забезпечення оцінки стану здоров’я пацієнта/пацієнтки, в тому числі виявлення ознак насильства та дотримання вимог законодавства у сфері протидії насильству.

17. Дотримання прав людини у закладах охорони здоров’я відповідно до рекомендацій Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та положень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Конвенції про права осіб з інвалідністю, Конвенції про права дитини та інших міжнародних договорів, ратифікованих Україною.

Вимоги до спеціалістів та кількості фахівців, які працюють на посадах:

1. У закладі:

  • лікар-нефролог та/або лікар-нефролог дитячий (за умови надання допомоги дітям) — щонайменше одна особа з даного переліку, яка працює за основним місцем роботи в цьому закладі або за сумісництвом.

2. За місцем надання медичних послуг:

  • сестра медична — щонайменше 2 особи, які працюють за основним місцем роботи у цьому закладі.

Вимоги до переліку обладнання:

1. За місцем надання медичних послуг:

  • електрокардіограф багатоканальний;
  • тонометр та/або тонометр педіатричний з манжетками для дітей різного віку;
  • мішок ручної вентиляції легень;
  • портативний дефібрилятор з функцією синхронізації;
  • глюкометр;
  • ваги медичні;
  • пристрій для підігрівання розчинів для перитонеального діалізу;
  • ваги зі шкалою вимірювання не менше 5 г для зважування розчинів;
  • термометр безконтактний;
  • аптечка для надання невідкладної допомоги.

Інші вимоги:

1. Наявність ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю «нефрологія» та/або «дитяча нефрологія».

Обсяг медичних послуг (специфікація), щодо можливості надання яких проводиться аналіз

1. Первинний огляд пацієнта/пацієнтки та подальше лікарське спостереження за станом життєво важливих функцій організму.

2. Спостереження за ефективністю (адекватністю) діалізного лікування методами постійного перитонеального діалізу (ПАПД) та/або автоматизованого перитонеального діалізу (АПД), включаючи оцінку та корекцію нутриційного статусу, своєчасну діагностику, профілактику та лікування інфекційних та неінфекційних ускладнень перитонеального діалізу, із направленням пацієнтів до лікарів-спеціалістів інших профілів.

3. Перевірка освіти щодо перитонеального діалізу та, за потреби, проведення повторного навчання. Навчання родичів пацієнта/пацієнтки методикам ПАПД/АПД, у випадку коли пацієнт/пацієнтка не може самостійно проводити процедуру.

4. Оцінка можливості організації процедур перитонеального діалізу пацієнтом/пацієнткою самостійно:

  • у випадку можливості самостійного проведення процедури перитонеального діалізу — надання та доставка за місцем проживання пацієнта/пацієнтки виробів медичного призначення (включаючи циклери для АПД) та лікарських засобів; виконання процедури перитонеального діалізу в амбулаторних умовах у закладах охорони здоров’я за необхідності; контроль за використанням циклерів для АПД, витратних медичних матеріалів та лікарських засобів;
  • у випадку неможливості самостійного проведення процедури — навчання виконанню процедури перитонеального діалізу (постійного амбулаторного перитонеального діалізу чи автоматизованого перитонеального діалізу) в амбулаторних умовах родичів пацієнта/пацієнтки, а також, у разі необхідності, організація тимчасового проведення амбулаторних процедур ПД (ПАПД/АПД) в закладах охорони здоров’я;
  • у випадку госпіталізації пацієнта/пацієнтки до іншого закладу охорони здоров’я — забезпечення необхідними консультаціями лікаря-нефролога і контроль наявності у пацієнта/пацієнтки достатньої кількості виробів медичного призначення та лікарських засобів для проведення перитонеального діалізу, а у разі необхідності (за запитом пацієнта/пацієнтки) — доставка медичних виробів (включаючи циклери для АПД) та лікарських засобів до місця безпосереднього перебування пацієнта/пацієнтки.

5. Призначення лікування методом перитонеального діалізу із зазначенням типу розчину, об’єму розчину, кратності проведення обмінів, виду (ПАПД — постійний амбулаторний перитонеальний діаліз або АПД — автоматизований перитонеальний діаліз).

6. Проведення необхідних лабораторних досліджень відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я, а також за потребою або при погіршенні стану, зокрема:

  • розгорнутий клінічний аналіз крові;
  • аналіз сечі загальний;
  • біохімічний аналіз крові (сечовина, креатинін, загальний білок, альбумін, електроліти: натрій, калій, кальцій, фосфор, хлор), сироваткове залізо, феритин;
  • глюкоза в цільній крові або сироватці крові;
  • ліпідний профіль (тригліцериди, загальний холестерин, ліпопротеїди низької щільності (ЛПНЩ), ліпопротеїди високої щільності (ЛПВЩ));
  • індекс еритроцитів, число ретикулоцитів, відсоток насичення трансферину залізом, сироватковий феритин;
  • контроль залишкової функції нирок (ЗФН);
  • Kt/Vurea;
  • тест перитонеальної рівноваги (PET).

7. Забезпечення менеджменту перитонеального катетера, лікування перитоніту, інфекції місця виходу катетера і тунельні інфекції:

  • направлення для хірургічної імплантації перитонеального катетера;
  • профілактика інфекційних ускладнень, пов’язаних з тривалим знаходженням перитонеального катетера у черевній порожнині пацієнта/пацієнтки;
  • направлення пацієнтів, за необхідності, до закладу охорони здоров’я при ускладненнях, пов’язаних з діалізним перитонітом, інфекцією місця виходу катетера і тунельною інфекцією.

8. Забезпечення своєчасної діагностики та надання медикаментозного лікування анемії.

9. Забезпечення лікарськими засобами відповідно до Національного переліку основних лікарських засобів, медичними виробами та розхідними матеріалами відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.

10. Надання своєчасної невідкладної медичної допомоги при виникненні станів, що загрожують життю, під час перебування пацієнта/пацієнтки у закладі охорони здоров’я.

11. Направлення пацієнтів для отримання вторинної (спеціалізованої), третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, інших медичних послуг.

Суб’єкт господарювання, який надсилає звернення відповідно до цього повідомлення, повинен відповідати Вимогам до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 р. № 391.

Подати звернення за напрямом «Лікування пацієнтів методом перитонеального діалізу в амбулаторних умовах» можна, перейшовши за цим посиланням.

Форма звернення суб’єкта господарювання щодо можливості надання медичних послуг за напрямом «Лікування пацієнтів методом перитонеального діалізу в амбулаторних умовах».

Разом із звернення також необхідно подати додатки до нього, які слід прикріпити у вигляді сканованих документів у форматі PDF або відомості (посилання) щодо наявності такої інформації в державному реєстрі, базі даних або інших інформаційних ресурсах.

Перелік додатків до звернення

Додаток 1. Сканована копія в електронній формі документа, що підтверджує повноваження представника (у разі підписання заяви та доданих до неї документів представником суб’єкта господарювання, крім випадку, коли відомості про повноваження представника містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань).

Додаток 2. Сканована копія документа, що підтверджує доступність будівлі та приміщення, в яких суб’єкт господарювання провадитиме свою діяльність, для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення відповідно до будівельних норм і правил, виданого фахівцем з питань технічного обстеження будівель та споруд, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат.

Якщо зазначений документ подавався суб’єктом господарювання під час укладання договору в минулий період, він додається у разі, коли відбулися зміни умов його отримання (зокрема зміна місцезнаходження юридичної особи, адреси розташування будівлі, будівельних норм і стандартів).

Додаток 3. Сканована копія чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики та сканована копія внесених змін у разі їх наявності. Залежно від того, коли заклад отримав ліцензію, це може бути:

  • ліцензія на бланку, якщо документ отримано до 1 січня 2017 р.;
  • витяг з наказу МОЗ, якщо ліцензію отримано після 1 січня 2017 р.

У випадку внесення змін до ліцензії — копія повідомлення до МОЗ про внесення змін до даних, зазначених у заяві, документах та відомостях, що додавалися до заяви про отримання ліцензії.

У разі наявності будь-яких питань, які виникають під час подання/заповнення звернення звертайтеся на безкоштовну «гарячу лінію» 16-77, а також за телефонами міжрегіональних департаментів НСЗУ:

1. Центральний міжрегіональний департамент (м. Київ, Київська обл., Житомирська обл., Вінницька обл., Черкаська обл.) — (044) 299-04-86, (044) 299-04-97.

2. Північний міжрегіональний департамент (Полтавська обл., Сумська обл., Харківська обл., Чернігівська обл.) — (057) 341-42-97.

3. Південний міжрегіональний департамент (Миколаївська обл., Одеська обл., Херсонська обл., Автономна Республіка Крим) — (048) 753-13-86.

4. Західний міжрегіональний департамент (Львівська обл., Тернопільська обл., Хмельницька обл., Чернівецька обл., Івано-Франківська обл., Закарпатська обл., Рівненська обл., Волинська обл.) — (032) 259-30-18.

5. Східний міжрегіональний департамент (Дніпропетровська обл., Донецька обл., Запорізька обл., Кіровоградська обл., Луганська обл.) — (098) 041-13-45.

Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.

Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами nszu.gov.ua