Організація роботи первинної ланки медичної допомоги під час пандемії COVID-19 має велике значення. Про те, як розосередити роботу, щоб допомогти пацієнтам із різними захворюваннями та вберегти медичних працівників від емоційного вигорання, розповідає директоркомунального некомерційного підприємства (КНП) Миколаївської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги (ЦПМСД) № 7» у м. Миколаїв Олена Власова.
Про ЦПМСД № 7
ЦПМСД № 7 розташований у віддаленому від центру міста Миколаїв Корабельному районі. 39 лікарів обслуговують близько 62 тис. осіб приписного населення, з яких понад 92% вже підписали декларацію. У 2021 р. заклад отримав від Національної служби здоров’я України (НСЗУ) понад 28,2 млн грн: 27,7 млн — за надану первинну медичну допомогу та 531,2 тис. грн — за проведену вакцинацію. Середньомісячна зарплата лікаря — 18,6 тис. грн, медсестри — 13,5 тис. грн. Медичні працівники ЦПМСД № 7 зробили майже 30 тис. щеплень від COVID у понад 18 тис. пацієнтів.
Коментар Олени Власової
“Щодня до амбулаторій нашого центру приходить дуже багато пацієнтів. Запити різні. Хоча у більшості — підозра на коронавірус, необхідність у довідці про вакцинацію або вакцинація від COVID-19. За причинами звернення розподілили потоки відвідувачів.
Вакцинацію проводим в центрі масової вакцинації, який розгорнули в липні за один день. Він розташований в окремому приміщенні, має все необхідне обладнання. В ньому щоденно, без вихідних днів, працюють лікарі і медсестри нашого закладу. Ще два пункта щеплення розташовані і в сімейних амбулаторіях. Крім того, вакцинуємо від COVID-19 працівників різних підприємств. Тому майже щодня маємо по 2–3 виїзди мобільних бригад по всьому місту. Довідки про щеплення максимально формуємо в адміністративній службі, щоб запобігти контакту здорових відвідувачів із хворими.
На вході в амбулаторії медичні працівники центру вимірюють відвідувачам температуру тіла. Пацієнтів з підвищеною температурою тіла направляємо в ізолятор або в кабінет інфекційного контролю. Там їх оглядає лікар, одягнутий в захисний одяг. Там же робимо швидкі тести на антиген коронавірусу. Встановили в двох амбулаторіях кабінки для дезінфекції одягу після виходу медичного працівника із ізолятора.
Пацієнтів, які записуються на прийом зі скаргами, які стосуються невірусного захворювання, максимально консультуємо телефоном та у вайбері. Виписуємо за потреби електронні направлення на обстеження та консультації до вузьких спеціалістів. Якщо без огляду сімейного лікаря не обійтися, запрошуємо на резервний час. Але у зв’язку зі збільшенням кількості хворих на коронавірус з кожним днем це робити все складніше. На сьогодні маємо 1230 амбулаторних хворих з коронавірусом, які потребують нагляду сімейних лікарів.
Тримаємо на контролі усіх наших пацієнтів, які потребують “Доступних ліків”. У цьому допомагають медсестри. Як тільки бачать, що наближається дата створення наступного рецепту на “Доступні ліки”, — нагадують про це лікарю. Лікарі виписують електронні рецепти після спілкування з пацієнтами одразу на 60 або 90 днів, і людина безперервно отримує свої ліки.
Ми намагаємося організувати роботу так, щоб уникнути черг будь-де: і на прийомі до лікаря, і на вакцинації. І у вихідні, і у святкові дні працюють чергові лікарі та медсестри з 8:00 до 20:00. Але черги іноді виникають, і через це, або через інші питання бувають конфлікти. Конфлікти намагаємося гасити одразу, допомагаю або я особисто або медичний директор. Зараз, як ніколи, важливо дбати про психічне здоров’я лікарів. Віднедавна у нас працює психолог, яка залучена у кризові комунікації з пацієнтами. Також психолог допомагає нашим медичним працівникам уникнути емоційного вигорання”.
Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.
Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами nszu.gov.ua