Успішні приклади медичної реформи: Сумська обласна дитяча клінічна лікарня

14 червня 2021 о 12:52
3454

Сумська обласна дитяча клінічна лікарня — одна з тих, керівництво якої повірило у медичну реформу і скористалося її можливостями. У результаті пацієнти закладу відчули позитивні зміни — вони отримують справді безоплатні послуги за Програмою медичних гарантій в комфортних умовах і з увагою до своїх потреб. Заклад відійшов від фінансування ліжка і зосередився на наданні якісної послуги. Які кроки для цього робили, розповів керівник лікарні Ігор Змисля.

Фінансування

Завдяки медичній реформі заклад почав отримувати більше коштів.

У 2020 р. і лікарня підписала договір з Національною службою здоров’я України (НСЗУ) і отримала з держбюджету на 14 млн грн більше, ніж отримувала за медичною субвенцією до реформи. За словами керівника медичного закладу, це суттєва сума.

«Найбільша зміна, яка відбулася, — це зміна для пацієнта. Пацієнт зараз може отримувати у нашій лікарні безоплатно усі послуги, які визначені у договорі з Національною службою здоров’я», — зазначив І. Змисля.

У 2021 р. лікарня підписала договір з НСЗУ на 15 пакетів послуг на суму понад 70 млн грн. У 2020 р. за Програмою медичних гарантій заклад отримав 67,4 млн грн.

Поступово підвищується і зарплата медиків. Її розмір у лікарні визначають самостійно, адже трансформація системи дала медичним закладам управлінську та фінансову автономію.

У 2020 р. порівняно із 2019 р. середня заробітна плата у лікарів зросла  на 17,4%, у середнього медичного персоналу — на 21%, а у молодшого медперсоналу — майже на 19%.

Що змінилося у медзакладі

Відремонтували та замінили обладнання у 3 із 4 операційних.

Повністю провели реконструкцію відділень реанімації.

Відремонтували хол медзакладу та облаштували сучасну рецепцію, доступну для осіб з інвалідністю.

Дооснастили відділення інтенсивної терапії новонароджених сучасним обладнанням, серед якого монітори цілодобового спостереження, а також апаратура для проведення гіпотермії, яка значно знижує частоту дитячого церебрального паралічу та смертність.

У закладі працює єдина в області неонатальна виїзна бригада, яка оснащена реанімобілем для перевезення немовлят з пологових будинків області.

Закупили нове обладнання для якісної реабілітації.

Запустили систему автономного опалення та гарячого водопостачання. Замінили дах, який протікав.

Активно працюють з благодійними фондами. Завдяки співпраці з донорами відновили систему постачання киснем, облаштували сімейну кімнату. А пацієнтів з онкогематологічного відділення повністю забезпечити дороговартісними ліками.

Як цього досягнули

Відійшли від утримання ліжок — їх кількість зменшили на 10%. Частину перепрофілювали — відкрили 6 стаціонарних паліативних ліжок та 15 реабілітаційних.

Завдяки сучасному обладнанню значно зменшили середній термін лікування пацієнта і, відповідно, час зайнятого ліжка. А це відповідно знижує вартість лікування і збільшує кількість пролікованих пацієнтів.

Штат лікарні, що не задіяний у наданні медичної допомоги, зменшили на 19%. Так, скоротили операторів комп’ютерного набору, вихователів, бібліотекарів. Це дозволило зекономити кошти і перерозподілити зони відповідальності працівників.

Скоротили кількість штатних одиниць. Замість 5 заступників керівника залишився один. А головний лікар став директором автономізованого підприємства.

Сімейноорієнтований підхід

Спільне перебування батьків і дітей поступово стає стандартом медичного обслуговування лікарні. Рідних все частіше залучають до процесу лікування, догляду та прийняття важливих рішень.

У онкогематологічному відділенні перебувають діти з батьками у палатах для 1–2 людей, з окремим душем та санвузлом. Крім їдальні у цьому відділенні є облаштована кухня для батьків.

Коментар Вікторії Мілютіної

Як зазначила Вікторія Мілютіна, директор Північного міжрегіонального департаменту НСЗУ, про Сумську обласну дитячу клінічну лікарню вона чула задовго до того, як прийшла працювати у НСЗУ.

«Заклад відзначався якісною дитячою онкологічною послугою. Я вітаю те, що колектив лікарні не побоявся виклику і став одними із перших провідників змін у регіоні. Тут якісно впроваджують цифрові сервіси для пацієнтів і добре вносять в систему електронні медичні записи. А також ведуть доброчесну роботу — у НСЗУ не надходять скарги на цей заклад, що дуже важливо. Також лікарня впевнено законтраткувалася на 2021 р., має потужний бюджет. І це теж свідчить про якісну роботу в інтересах пацієнта».

Коментар Інни Іваненко

За словами Інни Іваненко, виконавчого директора БФ «Пацієнти України», ця громадська організація завжди вірила в реформу.

«Ми завжди вірили в медреформу і знали, що на місцях є люди, які руками її втілюють. Нам важливо показати результати цієї легкої роботи і пацієнтам, і медикам. Наша мета — надихнути інші лікарні впроваджувати у себе позитивні зміни. Сподіваюся, що учасники, які приїхали в Суми з усієї України, повернуться в свої регіони з новими ідеями та розумінням, що насправді дає трансформація системи і для чого вона потрібна».

Слід зазначити, що візит відбувся завдяки ініціативі пацієнтської організації БФ «Пацієнти України» під назвою «Історії успіху лікарень, які повірили у медреформу». У межах цього проєкту показують позитивні приклади впровадження реформи у медичних закладах та обмінюються досвідом.

Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.

Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами nszu.gov.ua, фото — НСЗУ