Вимоги ПМГ–2021: замісна підтримувальна терапія

18 березня 2021 о 15:42
1627

Як ми вже повідомляли, Національна служба здоров’я України (НСЗУ) розмістила оголошення про укладання договорів про медичне обслуговування населення на II–IV кв. 2021 р.

Пропонуємо вашій увазі вимоги щодо укладання договору за пакетом послуг «Лікування осіб із психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів із використанням препаратів замісної підтримувальної терапії».

Умови закупівлі медичних послуг за напрямом «Лікування осіб із психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів із використанням препаратів замісної підтримувальної терапії»

Умови надання послуги: амбулаторно та/або за місцем перебування пацієнта/пацієнтки.

Підстави надання послуги: направлення лікуючого лікаря осіб із встановленим діагнозом F11 «Розлади психіки та поведінки внаслідок вживання опіоїдів».

Вимоги до організації надання послуги:

1) забезпечення лікування з використанням препаратів замісної підтримувальної терапії (ЗПТ);

2) проведення оцінки прихильності пацієнта/пацієнтки, а також його/її відповідності вимогам щодо самостійного прийому препарату ЗПТ в амбулаторних умовах, та у разі прийняття рішення щодо можливості такого прийому — організація його видачі;

3) організація щоденної видачі препаратів, лікарських засобів пацієнтам, які не відповідають критеріям для самостійного прийому препарату ЗПТ, включаючи вихідні та святкові дні, а також організація нагляду за прийманням пацієнтом/пацієнткою призначених препаратів медичною сестрою;

4) організація, у разі неможливості щоденного відвідування закладу за станом здоров’я, доставки препаратів за місцем перебування пацієнта/пацієнтки;

5) забезпечення безперервності лікування та продовження ЗПТ пацієнту/пацієнтці у разі госпіталізації;

6) забезпечення контролю за цільовим використанням препарату ЗПТ, що видано для самостійного прийому в амбулаторних умовах, шляхом перевірки залишків не рідше 1 разу на 30 діб;

7) забезпечення перегляду плану лікування раз на квартал на початковому етапі (до 1 року) та індивідуально, залежно від потреб пацієнта/пацієнтки, після 1 року лікування;

8) взаємодія з іншими надавачами медичних послуг, центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, службами у справах дітей, територіальними центрами соціального обслуговування населення, іншими надавачами соціальних послуг, у тому числі неурядовими та благодійними організаціями, правоохоронними органами, підприємствами, установами та організа­ціями, засобами масової інформації, органами місцевого самоврядування на території обслуговування в інтересах своєчасного та ефективного надання допомоги пацієнтам/пацієнт­кам;

9) відповідність приміщення, у якому зберігаються препарати ЗПТ, вимогам до об’єктів і приміщень, призначених для здійснен­ня діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів, що затвердженим наказом Міністерства внутрішніх справ України від 29.01.2018 р. № 52, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.02.2018 р., в обсягах, визначених пунктами 22, 23 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.05.2013 р. № 333;

10) наявність затвердженої програми з інфекційного контро­лю та дотримання заходів із запобігання інфекціям, пов’язаним з наданням медичної допомоги, відповідно до чинних наказів МОЗ України;

11) наявність локальних документів з інфекційного контро­лю за особливо небезпечними інфекційними хворобами та запобігання їх розповсюдженню з обов’язково відпрацьованим сценарієм щодо впровадження протиепідемічного режиму у закладі охорони здоров’я та його суворого дотримання в організації роботи та наданні медичної допомоги в умовах виникнення пандемії, а також у разі виникнення осередку інфікування особливо небезпечними інфекційними хворобами (зокрема, гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2);

12) наявність внутрішньої системи управління і контролю якості та безпеки медичної діяльності з дотриманням вимог до їх організації і проведення відповідно до чинного законодавства із здійсненням безперервного моніторингу індикаторів оцінки та критеріїв доступності, якості, безпеки надання медичної допомоги за напрямом її надання, ефективного контролю та управління якістю в закладі охорони здоров’я для забезпечення прав пацієнта/пацієнтки на отримання медичної допомоги в необхідному обсязі та належної якості;

13) використання та збереження залишків лікарських засобів та медичних виробів, необхідних для лікування пацієнтів, у тому числі після закінчення дії договору;

14) включення закладу охорони здоров’я до відповідного наказу департаменту охорони здоров’я про розподіл препаратів ЗПТ та отримання таких препаратів;

15) забезпечення оцінки стану здоров’я пацієнта/пацієнтки, у тому числі виявлення ознак насильства та дотримання вимог законодавства у сфері протидії насильству. Дотримання прав людини в закладі охорони здоров’я, у відповідності до рекомендацій Уповноваженого з прав людини Верховної Ради України та положень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Конвенції про права осіб із інвалідністю.

Вимоги до переліку обладнання

1. За місцем надання медичних послуг:

a) ваги медичні;

b) глюкометр;

c) тонометр;

d) термометр безконтактний;

e) пульсоксиметр;

f) дихальний мішок;

g) портативний дефібрилятор з функцією синхронізації;

h) аптечка для надання невідкладної допомоги.

Вимоги до спеціалізації та кількості фахівців:

1. За місцем надання медичних послуг:

a) лікар-нарколог або лікар-психіатр, та/або лікар будь-якої іншої кваліфікації, який пройшов відповідний курс тематичного удосконалення — щонайменше 1 особа, яка працює за основним місцем роботи в цьому закладі або за сумісництвом у цьому закладі.

b) сестра медична — щонайменше 1 особа, яка працює за основним місцем роботи в цьому закладі.

Інші вимоги

1. Наявність ліцензії на провадження діяльності, пов’язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.

2. У разі зміни обсягу наданих медичних послуг, що виявлено за результатами аналізу інформації з Електронної системи охорони здоров’я про обсяг фактично наданих медичних послуг, порівняно із запланованим у договорі обсягом медичних послуг, НСЗУ має право ініціювати внесення до нього змін, за результатом аналізу інформації з Електронної системи охорони здоров’я після ІІ кв. 2021 р. та в подальшому за потреби.

Специфікація надання медичних послуг за напрямом «Лікування осіб із психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів із використанням препаратів замісної підтримувальної терапії»

1. Організація лікування осіб з наркотичною залежністю препаратами ЗПТ.

2. Складання плану лікування:

а) оцінка стану та потреб пацієнта/пацієнтки;

b) розробка плану спостереження та лікування;

с) оцінка прихильності до лікування, визначення чинників, які негативно впливають на її формування, та проведення відповідного коригування плану лікування.

3. Видача препаратів для їх прийому під безпосереднім контролем надавача послуг за місцем надання медичних послуг, для самостійного прийому або для прийому під час госпіталізації пацієнта/пацієнтки.

4. Моніторинг лікування:

a) контроль своєчасності та регулярності відвідувань надавача послуг відповідно до плану лікування;

b) контроль виконання направлень для отримання інших послуг та врахування їх результатів;

c) відслідковування побічних реакцій та ефективності препаратів ЗПТ, включаючи перегляд індивідуальних доз;

d) врахування особливостей взаємодії препаратів ЗПТ з іншими лікарськими засобами, у тому числі антиретровірусними, протитуберкульозними, знеболювальними препаратами, антидепресантами тощо;

e) проведення тесту сечі на наявність в організмі хворого інших наркотичних засобів, ніж ті, що призначені лікарем.

5. Скринінг психічних розладів, в тому числі:

a) скринінг на наявність депресії, посттравматичного стресового розладу, тривожних розладів, інших розладів;

b) направлення пацієнтів для подальшої діагностики та встановлення діагнозу у разі позитивних результатів скринінгу.

6. Скринінг на туберкульоз, вірус імунодефіциту людини і вірусні гепатити та направлення для діагностики та лікування.

7. Консультування та інформування щодо профілактики інфікування вірусом імунодефіциту людини, вірусними гепатитами, інфекціями, що передаються статевим шляхом, передозувань та ризиків, пов’язаних із вживанням психоактивних речовин.

8. Направлення пацієнтів для отримання вторинної (спеціалізованої), третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги.

Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.

Пресслужба «Українського медичного часопису» за матеріалами nszu.gov.ua