Відділення інтенсивної терапії відкриті для відвідувачів уже майже 5 років. Вільний доступ для родичів чи знайомих пацієнтів у реанімації дозволений наказом Міністерства охорони здоров’я України. Тому Національна служба здоров’я України (НСЗУ) вважає виконання цього наказу — частиною договору між НСЗУ та медичним закладом, де є відділення інтенсивної терапії. Відповідаємо на п’ять найпоширеніших питань.
Яких правил слід дотримуватися, перебуваючи у відділенні інтенсивної терапії?
Вільний доступ до реанімації передбачає дотримання певних правил. Дотримуватися їх потрібно завжди і особливо сьогодні — під час пандемії COVID-19! Інакше ви наражаєте на небезпеку своїх близьких та інших пацієнтів у реанімації. Серед основних правил:
>Скільки відвідувачів може перебувати біля хворого одночасного?
Заклад охорони здоров’я має забезпечити право на допуск до пацієнта будь-якого віку — цілодобово та сім днів на тиждень. Один відвідувач може перебувати біля ліжка пацієнта без часових обмежень. Одночасно біля пацієнта може бути не більше ніж дві особи. Винятки обговорюються з лікарем.
Якщо лікар вимагає вийти з реанімаційної палати — це правомірно?
Медичний персонал може попросити вийти з палати у зв’язку з необхідністю провести певні маніпуляції з вашою близькою людиною або ж із іншими пацієнтами. Будь ласка, дослухайтеся цих прохань.
Відвідувати хворого у відділенні інтенсивної терапії дозволено лише родичам?
Відвідувачем може бути будь-яка особа, незалежно від родинних стосунків. Проте відвідувати дитину в реанімації можна лише за наявності усної згоди одного з батьків або законних представників пацієнта-дитини.
Що робити, якщо не пускають до відділення інтенсивної терапії?
Відвідувачам рекомендовано насамперед утриматися від конфлікту. Не зривайтеся на крик або сварку — навколо вас тяжкохворі. У жодному разі не погрожуйте медикам. Команда відділень працює задля того, щоб зберегти життя та допомогти пацієнту. Вони кваліфіковані та досвідчені фахівці. Якщо ви будете діяти агресивно, лікар має право викликати поліцію.
Натомість, поясніть черговому лікарю чи завідувачу відділенням, що він порушує наказ Міністерства охорони здоров’я № 592 від 15 червня 2016 р. Якщо вам категорично відмовляють, зверніться до головного лікаря з письмовою заявою, зареєструвавши її у секретаря. Головний лікар має відреагувати на заяву протягом 24 год з моменту її реєстрації за умови, що він перебуває на робочому місці.
Доступ до відділень реанімаційної терапії прописано у договорі, що укладає медичний заклад з НСЗУ. Наш обов’язок — стежити за виконанням цієї умови. Тож, якщо й головний лікар теж відмовив, залиште скаргу на сайті НСЗУ, детально описавши ситуацію, яка склалася, та залишивши контактний телефон для зворотного зв’язку. Проконсультуватися, як правильно подати скаргу можна за безоплатним номером 16-77.
Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.
Пресслужба «Українського медичного часопису» за матеріалами facebook.com/nszu.ukr