У січні 2011 р. Президент України доручив уряду створити систему екстреної допомоги громадянам за єдиним телефонним номером «112».
Система «112» — це загальнонаціональний проект, втілення якого наближає Україну до сучасних світових стандартів безпечного життя людини, запобігання надзвичайним ситуаціям і реагування на них.
Відповідно до визначення, наданого у проекті Закону України «Про систему екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112», екстреною є ситуація, що вимагає оперативного реагування підрозділів екстреної допомоги населенню, у зв’язку з виникненням або небезпекою виникнення загрози здоров’ю, життю, майну або навколишньому середовищу, громадському порядку, інших небезпечних подій або правопорушень. До підрозділів екстреної допомоги населенню заплановано віднести підрозділи аварійно-рятувальних, аварійних служб, правоохоронних органів, центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, служби швидкої медичної допомоги тощо, які працюють у цілодобовому режимі, оснащені необхідною технікою і засобами, а також підготовлені для надання екстреної допомоги населенню.
Як повідомив на засіданні Комітету з економічних реформ міністр надзвичайних ситуацій Віктор Балога, станом на 6 вересня 2011 р. зазначений законопроект схвалено урядом, погоджено всіма зацікавленими відомствами і направлено до Верховної Ради України.
Він також відзначив, що до квітня 2012 р. Міністерство надзвичайних ситуацій готове впровадити систему «112» у містах, які прийматимуть матчі фінальної частини Чемпіонату Європи з футболу 2012 р.
Єдина диспетчерська служба порятунку сконцентрує функції, які раніше виконували оперативно-диспетчерські системи служб екстреного реагування — «101», «102», «103», «104».
«Повністю реалізувати проект «112» у масштабі всієї країни планується на початку 2015 р. Це цілком реальний термін», — наголосив міністр надзвичайних ситуацій.
За матеріалами
www.mns.gov.ua;
www.health.unian.net