Загальні вимоги
Нагадуємо, що обов’язковими умовами для укладення договорів із Національною службою здоров’я України залишаються:
- автономізація закладу-надавача (договір укладається з надавачем будь-якої організаційно-правової форми, окрім бюджетної установи);
- наявність діючої ліцензії на провадження діяльності з медичної практики та ліцензії на провадження діяльності з обігу наркотичних речовин і прекурсорів (за потреби);
- комп’ютеризація та інформатизація закладу — наявність відповідної медичної інформаційної системи, яку підключено до центральної бази даних Електронної системи охорони здоров’я.
Спеціальні вимоги
Лікування осіб із психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів із застосуванням препаратів замісної підтримувальної терапії (ЗПТ)
Умови надання послуги: амбулаторно та/або стаціонарно за умови перебування пацієнта у стаціонарних умовах з інших причин.
Підстави надання послуги: направлення лікуючого лікаря осіб зі встановленим діагнозом F11 «Розлади психіки та поведінки внаслідок вживання опіоїдів».
Обсяг послуги (специфікація) відповідно до потреб пацієнта:
- Видача препаратів ЗПТ:
- видача препаратів та безпосередній контроль прийому препаратів під наглядом надавача послуг за місцем надання послуг;
- оцінка отримувача послуг стосовно відповідності вимогам щодо самостійного прийому препарату ЗПТ в амбулаторних умовах, та у разі прийняття рішення щодо можливості такого прийому — організація його видачі;
- контроль за цільовим застосуванням препарату ЗПТ, що видано для самостійного прийому в амбулаторних умовах.
- Складання плану спостереження та лікування:
- оцінка стану і потреб пацієнта з метою складання плану лікування;
- розроблення плану спостереження та лікування;
- оцінка прихильності до лікування, визначення чинників, які негативно впливають на її формування, та проведення відповідного коригування плану лікування.
- Моніторинг лікування:
- контроль своєчасності та регулярності відвідувань надавача послуг відповідно до плану спостереження та лікування;
- контроль виконання направлень надавача послуг до інших закладів охорони здоров’я та врахування результатів їх виконання;
- відстеження побічних реакцій та ефективності препаратів ЗПТ;
- реагування на побічні реакції щодо препаратів ЗПТ та забезпечення ефективності призначених дозувань;
- врахування особливостей взаємодії препаратів ЗПТ з іншими лікарськими засобами, у тому числі антиретровірусними, протитуберкульозними, знеболювальними препаратами, антидепресантами тощо.
- Скринінг окремих психічних розладів:
- скринінг на наявність депресії, посттравматичного стресового розладу, тривожних розладів тощо;
- направлення пацієнтів для подальшої діагностики та встановлення діагнозу у разі позитивних результатів скринінгу.
- Скринінг на туберкульоз, скринінг або направлення на скринінг на ВІЛ і вірусний гепатит і за потреби — направлення на діагностику та лікування.
- Консультування та інформування щодо профілактики інфікування ВІЛ, вірусного гепатиту, інфекціями, що передаються статевим шляхом, передозувань та ризиків, пов’язаних зі вживанням психоактивних речовин.
- Переглядання плану лікування один раз на квартал на початковому етапі (до 1 року) та індивідуально залежно від потреб пацієнта після 1 року лікування.
- Направлення пацієнтів в інші заклади/підрозділи для надання їм спеціалізованої (вторинної), високоспеціалізованої (третинної) медичної допомоги.
Вимоги до організації надання послуги:
- Організація надання комплексу заходів, спрямованих на забезпечення лікування з використанням препаратів ЗПТ та досягнення його ефективності.
- Взаємодія з іншими закладами усіх рівнів з питань надання медичної допомоги пацієнтам, які приймають ЗПТ.
- Організація щоденної видачі препаратів, лікарських засобів пацієнтам, які не відповідають критеріям для самостійної видачі, включаючи вихідні та святкові дні, а також організація контролю за прийомом пацієнтом призначених препаратів медичною сестрою.
- Відповідність приміщення, в якому зберігаються препарати ЗПТ, вимогам до об’єктів і приміщень, призначених для здійснення діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів, що затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 29.01.2018 р. № 52, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.02.2018 р., в обсягах, визначених пунктами 22, 23 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.05.2013 р. № 333.
Вимоги до спеціалізації та кількості фахівців:
- Лікар-нарколог або лікар будь-якої іншої кваліфікації, який пройшов відповідний курс тематичного удосконалення, – щонайменше одна особа, яка працює за основним місцем роботи в цьому закладі, який пройшов відповідний курс тематичного удосконалення.
- Сестра медична — щонайменше одна особа, яка працює за основним місцем роботи в цьому закладі.
Інші вимоги:
- Наявність програми з інфекційного контролю та дотримання заходів з метою запобігання інфекціям, пов’язаним із наданням медичної допомоги, відповідно до діючих наказів Міністерства охорони здоров’я України.
- Подання даних до Електронної системи охорони здоров’я на постійній основі.
Ключові показники ефективності надання послуг:
- Частка осіб, які отримують ЗПТ безперервно не менше 12 міс.
Читайте також:
Вимоги Програми медичних гарантій на 2020 рік: амбулаторна спеціалізована і високоспеціалізована медична допомога
Вимоги Програми медичних гарантій на 2020 рік: первинна медична допомога
Вимоги Програми медичних гарантій на 2020 рік: хірургічна допомога в стаціонарах
Вимоги Програми медичних гарантій на 2020 рік: екстрена медична допомога
Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.
Пресслужба «Українського медичного часопису»
за матеріалами nszu.gov.ua