Заклади вторинної і третинної ланки медичної допомоги почали реєстрацію у системі eHealth

4 листопада 2019 о 16:11
13068

Згідно з наступним кроком медичної реформи, медичні заклади повинні підключитися до системи eHealth до квітня 2020 р. Це означає, що лікарняні заклади спеціалізованої медичної допомоги більше не отримуватимуть фінансування за принципом субсидіювання.

«Наразі заклади первинної допомоги вже перейшли на нову модель, тобто отримують гроші пропорційно кількості підписаних декларацій. Цей перехід відбувся завдяки згуртованій взаємодії Міністерства охорони здоров’я України та учасників Асоціації eHealth. Налагоджена між ними комунікація стане в нагоді також при реалізації реформи вторинної ланки, — коментує Андрій Заяць, голова Асоціації eHealth. —  Новий етап принципово не відрізнятиметься, але для успішного його проходження нам необхідна плідна співпраця і взаєморозуміння з місцевою вертикаллю влади — департаментами, управліннями тощо, які сьогодні самі переживають процес змін після нещодавніх виборів. Думаю, нам допоможе позитивний досвід, отриманий у результаті реформи первинної ланки».

Наступного року друга і третя ланки фінансуватимуться відповідно до кількості наданих послуг — консультацій профільними спеціалістами, діагностичних досліджень тощо. Коли зміни почнуть діяти, пацієнти зможуть отримати безоплатну консультацію у профільного фахівця другої і третьої ланки за умови наявності направлення від сімейного лікаря та наявності відповідного функціоналу в медичному закладі. У цьому разі за консультацію сплачує Національна служба здоров’я України (НСЗУ).

«Згідно з проектом бюджету на 2020 р., зміни набирають чинності з квітня. До початку другого етапу медичної реформи залишилося небагато часу, — розповідає Богдан  Кізюн, керівник відділу впровадження системи «Поліклініка без черг». — Перехідний період зазвичай триває у медичних закладах від 3 до 5 міс, залежно від їхньої готовності, та може зайняти і триваліший період. Також потрібен час на адаптацію роботи із системою. Проте ми розробили функціонал, який допомагає розв’язати проблему швидкого підключення закладу до eHealth впродовж одного дня. Вже зараз він проходить тестування на стороні медичних закладів».

На сьогодні система «Поліклініка без черг» (pb4.com.ua) успішно функціонує вже у 900 медичних закладах та амбулаторіях, 40% з яких надають вторинну медичну допомогу. Система працює у 18 областях України: Київській, Одеській, Сумській, Волинській, Чернігівській, Черкаській, Миколаївській, Дніпропетровській, Донецькій, Житомирській, Львівській, Вінницькій, Харківській, Запорізькій, Тернопільській, Івано-Франківській, Кіровоградській та Рівненській. Її функціонування забезпечує закладам охорони здоров’я первинної, вторинної та третинної ланки спрощене підключення до eHealth та можливість переходу на нову модель фінансування. Саме завдяки впровадженню системи в первинну ланку дозволило керівникам медичних закладів подолати черги в поліклініках та ефективно керувати пацієнтопотоками. Це одна з перших розроблених та впроваджених компанією медичних інформаційних систем із повним функціоналом, який дозволив ефективно працювати у системі  eHealth. На сьогодні у проекті задіяно понад 5,5 тис. медичних працівників. А з лютого 2019 р. система дала змогу підключити до нової програми реімбурсації «Доступні ліки» понад 3 тис. аптечних закладів.

На сьогодні «Поліклініка без черг» для вторинної і третинної ланки активно розвивається і дає змогу забезпечити такі функції: реєстрація медичного закладу та його керівника в eHealth, укладення договору з НСЗУ, можливість роботи з електронною медичною карткою, робота з медичними подіями, можливість виписувати електронний рецепт, онлайн-запис пацієнтів та управління пацієнтопотоком, повна статистика щодо завантаження лікарів і тривалості прийому.

Для підключення до eHealth медичному закладу необхідно:

  1. Впровадити систему та провести навчання персоналу.
  2. Зареєструвати медичний заклад в eHealth за допомогою медичної інформаційної системи.
  3. Укласти договір щодо надання медичних послуг з НСЗУ.
  4. Розпочати надання медичних послуг, зазначених у договорі з НСЗУ, пацієнтам.
  5. Отримати фінансування по-новому.

За матеріалами прес-центру проекту «Поліклініка без черг»