Що таке «Крок 2»
6656 українських студентів-медиків успішно склали ліцензійний інтегрований іспит «Крок 2. Загальна лікарська підготовка». Це іспит, який студенти складають на випускному курсі як частину державної атестації. Загалом у тестуванні, що проводилося 21 травня 2019 р., взяли участь 7143 студентів з 20 закладів вищої освіти.
Нагадаємо, що екзаменаційні завдання «Крок» розробляють викладачі закладів вищої освіти, експерти Центру тестування. Зокрема, до екзаменаційного буклета «Крок 2–2019» були включені питання від 152 авторів. Відбір тестових завдань до екзаменаційного збірника здійснюється експертами Центру тестування.
Коментарі посадовців
«Результати цьогорічного тесту не відрізняються суттєво від показників попередніх років, хоча відсоток тих, хто не склав іспит, є трохи вищим. Так, у 2019 р. іспит не склали 6,8% (487 студентів), у 2018 р. — 4,4% (307 студентів); у 2017 р. — 4,8% (282 студенти)», — зазначив в.о. директора ДО «Центр тестування при МОЗ України» Едуард Рубін, представляючи результати іспиту «Крок 2».
Більшість студентів, які не впоралися із завданнями «Крок 2», складали цей іспит вперше. Це 362 студенти з 487. Вони матимуть можливість повторно пройти тест наступного року. Ще 125 із 236 студентів, які складали іспит повторно, вже вдруге не змогли скласти «Крок 2». Згідно з нормами, ці студенти зможуть повторно скласти «Крок 2» після проходження повторного навчання. Результати тестів є індикаторами рівня якості освіти в країні в цілому. Для університетів це також можливість проаналізувати, що потрібно вдосконалювати в навчальному процесі.
«У питанні оцінки результатів тестів студентів не може бути компромісів, адже ці студенти завтра будуть лікарями, від яких залежатиме наше життя та здоров’я. Медицина в реальному житті часто сповнена неочікуваних ситуацій, до реагування на які лікаря готують медичні університети», — наголосив заступник міністра охорони здоров’я Олександр Лінчевський.
Заступник міністра також зауважив, що «Крок» — це українські тести, які формують українські викладачі для студентів, яких вони навчають. Проте для отримання об’єктивної оцінки знань майбутніх лікарів потрібно порівняти рівень знань українських студентів з рівнем знань у світі в цілому. Оскільки медицина — універсальна наука, не може існувати національних особливостей знань, адже люди всюди однакові. Саме тому для об’єктивної оцінки підготовки студентів-медиків та якості вищої медичної освіти МОЗ України провело добровільне міжнародне моніторингове дослідження серед студентів 4-го курсу цього року в березні 2019 р. Результати дослідження найближчим часом будуть представлені громадськості.
Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.
Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами moz.gov.ua