Реформування мережі медичних закладів суперечить Конституції України

23 червня 2011 о 11:17
2319

Реформування діяльності медичних закладів протирічить Конституції УкраїниПодання

Верховна Рада України

Відповідно до статті 93 Конституції України в порядку законодавчої ініціативи вносимо на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про забезпечення дотримання вимоги статті 49 Конституції України щодо заборони скорочення існуючої мережі державних і комунальних закладів охорони здоров’я України».

Доповідати законопроект на пленарному засіданні Верховної Ради України буде голова підкомітету, народний депутат України Прокопчук Ю.В.

Додатки: 1. Проект Закону на 2-х аркушах.

2. Пояснювальна записка на 2-х аркушах.

3. Проект Постанови Верховної Ради України на 1-му аркуші.

4. Електронна версія зазначених вище документів.

Народні депутати України

Прокопчук Ю.В. № 314 Павловський А.М. № 461

Кошин С.М. № 458

Кравчук В.П. № 459

Болюра А.В. № 451

Шлемко Д.В. № 210

Міщенко С.Г. № 232

Сас С.В. № 192

Одарченко Ю.В. № 206

Олійник В.С. № 324

Деревляний В.Т. № 212

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України

«Про забезпечення дотримання вимоги статті 49 Конституції України щодо заборони скорочення існуючої мережі державних і комунальних закладів охорони здоров’я України»

Обґрунтування необхідності прийняття Закону України

Згідно з чинним законодавством, охорона здоров’я — один з пріоритетних напрямів державної діяльності. Держава формує політику охорони здоров’я в Україні та забезпечує її реалізацію. Основу державної політики охорони здоров’я формує Верховна Рада України шляхом закріплення конституційних і законодавчих засад охорони здоров’я, визначення її мети, головних завдань, напрямів, принципів і пріоритетів, встановлення нормативів і обсягів бюджетного фінансування, створення системи відповідних кредитно-фінансових, податкових, митних та інших регуляторів, затвердження загальнодержавних програм охорони здоров’я.

Відповідно до ст. 49 Конституції України кожен має право на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування. Охорона здоров’я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм. Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров’я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Держава сприяє розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності.

Натомість останнім часом в Україні спостерігаються прямо протилежні тенденції, а саме масове необґрунтоване скорочення мережі закладів охорони здоров’я шляхом ліквідації, перепрофілювання, інших форм реорганізації, що грубо порушує норми Основного Закону України та конституційне право громадян України на охорону здоров’я.

Цілі та завдання прийняття Закону України

Зазначений проект Закону України розроблено з метою забезпечення конституційної вимоги статті 49 Конституції України щодо заборони скорочення існуючої мережі закладів охорони здоров’я та недопущення ліквідації та реорганізації закладів охорони здоров’я.

3. Загальна характеристика та основні положення проекту Закону України

Законопроектом пропонується встановити заборону вчинення органами державної влади та їх посадовими особами дій, прийняття нормативно-правових актів, які порушують конституційну вимогу про заборону скорочення існуючої мережі державних і комунальних закладів охорони здоров’я України.

4. Стан нормативної бази у даній сфері державного регулювання

Нормативно-правовими актами у даній сфері правового регулювання є

Конституція України, Закон України «Основи законодавства про охорону здоров’я», інші законодавчі акти.

Реалізація положень даного законопроекту після його прийняття не потребує внесення змін до інших законів України.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація закону під час його практичного застосування не потребує фінансових витрат з Державного бюджету України.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття закону України

Прийняття Закону України «Про забезпечення дотримання вимоги статті 49 Конституції України щодо заборони скорочення існуючої мережі державних і комунальних закладів охорони здоров’я України» дозволить зберегти систему державних та комунальних закладів охорони здоров’я в Україні, забезпечити дотримання Конституції України та право громадян України на охорону здоров’я.

Народні депутати України

Проект вноситься народними депутатами України

Прокопчуком Ю.В. № 314

Павловським А.М. № 461

Кошин С.М. № 458

Кравчук В.П. № 459

Болюра А.В. № 451

Шлемко Д.В. № 210

Міщенко С.Г. № 232

Сас С.В. № 192

Одарченко Ю.В. № 206

Олійник В.С. № 324

Деревляний В.Т. № 212

ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про забезпечення дотримання вимоги статті 49 Конституції України щодо заборони скорочення існуючої мережі державних і комунальних закладів охорони здоров’я України

Цей Закон встановлює заборону на вчинення органами державної влади та їх посадовими особами дій, прийняття нормативно-правових актів, які порушують конституційну вимогу про заборону скорочення існуючої мережі державних і комунальних закладів охорони здоров’я України.

Завданням Закону є забезпечення дотримання Основного Закону України та конституційного права громадян на охорону здоров’я незалежно від місця їх проживання; запобігання масовій ліквідації, реорганізації під виглядом перепрофілювання, та іншим діям, які направлені на скорочення мережі державних і комунальних закладів охорони здоров’я.

Стаття 1. Конституція — Основний Закон України.

Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.

Органи державної влади та їх посадові особи діють виключно на підставі та в межах, передбачених Конституцією та законами України.

Стаття 2. Забезпечення дотримання вимоги статті 49 Конституції України.

Органами державної влади та їх посадовими особами не можуть вчинятися дії, в результаті яких скорочується мережа існуючих державних та комунальних закладів охорони здоров’я, чим порушується вимога статті 49 Конституції України.

Забороняється прийняття нормативно-правових актів щодо запровадження механізмів, направлених на:

  • ліквідацію поліклінік, амбулаторій, фельдшерсько-акушерських пунктів (у тому числі, які розташовані на території сільських та селищних рад) та інших медичних закладів державної та комунальної форм власності;
  • перепрофілювання закладів охорони здоров’я, що призводить до зміни їх цільового призначення та/або скорочення кількості працівників і зменшення кількості ліжкомісць;
  • інші форми реорганізації, направлені на скорочення кількості закладів охорони здоров’я та зменшення обсягів медичної допомоги населенню;
  • скорочення режиму роботи медичних закладів.

Стаття 3. Контроль за дотриманням положень цього Закону.

Здійснення контролю за дотриманням положень цього Закону, та відповідно положення Конституції України щодо заборони скорочення існуючої мережі державних і комунальних закладів охорони здоров’я, покладається на спеціально уповноважений орган у сфері охорони здоров’я.

Стаття 4. Відповідальність за порушення норм цього Закону.

Органи державної влади та їх посадові особи за порушення норм цього Закону несуть дисциплінарну, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно із законодавством України.

Прикінцеві положення.

Цей Закон набирає чинності з дня наступного за днем його опублікування.

Кабінету Міністрів України доручити у двомісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:

привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом.