АМКУ повідомляє про розгляд справи щодо концентрації на ринку медичних послуг

17 січня 2019 о 17:32
1022

17 січня 2019 р. Антимонопольний комітет України (АМКУ) розпочав опитування щодо концентрації на ринку медичних послуг міста Києва.

Хто придбав частку у статутному капіталі ТОВ «БОРИС»?

Розпорядженням державного уповноваженого від 04.01.2019 р. № 02/7-р розпочато розгляд справи № 24-25/1-19-ЕК про концентрацію у вигляді придбання компанією «SATUMCO LIMITED» (м. Лімассол, Республіка Кіпр) частки в статутному капіталі ТОВ «БОРИС» (м. Київ, Україна), що забезпечує перевищення 50% голосів у вищому органі управління товариства. Концентрація відбувається на ринку медичних послуг в місті Київ.

Що каже законодавство?

Варто наголосити, що відповідно до ст. 22 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (далі — Закон) від 11.01.2001 р. концентрація суб’єктів господарювання здійснюється з метою запобігання монополізації товарних ринків, зловживання монопольним (домінуючим) становищем, обмеження конкуренції. Органи АМКУ здійснюють державний контроль за концентрацією суб’єктів господарювання (далі — концентрація).

Концентрацією визнається:

  • злиття суб’єктів господарювання або приєднання одного суб’єкта господарювання до іншого;
  • набуття безпосередньо або через інших осіб контролю одним або кількома суб’єктами господарювання над одним або кількома суб’єктами господарювання чи частинами суб’єктів господарювання, зокрема, шляхом:

безпосереднього або опосередкованого придбання, набуття у власність іншим способом активів у вигляді єдиного майнового комплексу або структурного підрозділу суб’єкта господарювання, одержання в управління, оренду, лізинг, концесію чи набуття в інший спосіб права користування активами у вигляді єдиного майнового комплексу або структурного підрозділу суб’єкта господарювання, в тому числі придбання активів суб’єкта господарювання, що ліквідується;
призначення або обрання на посаду керівника, заступника керівника спостережної ради, правління, іншого наглядового чи виконавчого органу суб’єкта господарювання особи, яка вже обіймає одну чи кілька з перелічених посад в інших суб’єктах господарювання, або створення ситуації, при якій більше половини посад членів спостережної ради, правління, інших наглядових чи виконавчих органів двох чи більше суб’єктів господарювання обіймають одні й ті самі особи;

  • створення суб’єкта господарювання двома і більше суб’єктами господарювання, який протягом тривалого періоду буде самостійно здійснювати господарську діяльність, але при цьому таке створення не призводить до координації конкурентної поведінки між суб’єктами господарювання, що створили цей суб’єкт господарювання, або між ними та новоствореним суб’єктом господарювання;
  • безпосереднє або опосередковане придбання, набуття у власність іншим способом чи одержання в управління часток (акцій, паїв), що забезпечує досягнення чи перевищення 25 або 50 відсотків голосів у вищому органі управління відповідного суб’єкта господарювання.

Не вважаються концентрацією:

  • створення суб’єкта господарювання, метою чи внаслідок створення якого здійснюється координація конкурентної поведінки між суб’єктами господарювання, що створили зазначений суб’єкт господарювання, або між ними та новоствореним суб’єктом господарювання. Такі дії розглядаються як узгоджені відповідно до абзацу другого частини першої статті 5 цього Закону;
  • придбання часток (акцій, паїв) суб’єкта господарювання особою, основним видом діяльності якої є проведення фінансових операцій чи операцій з цінними паперами, якщо це придбання здійснюється з метою їх наступного перепродажу за умови, що зазначена особа не бере участі в голосуванні у вищому органі чи інших органах управління суб’єкта господарювання. У такому випадку наступний перепродаж має бути здійснений протягом одного року з дня придбання часток (акцій, паїв). На клопотання зазначених осіб із обґрунтуванням про неможливість здійснення наступного перепродажу органи АМКУ можуть прийняти рішення про продовження цього строку;
  • дії, які здійснюються між суб’єктами господарювання, пов’язаними відносинами контролю, у випадках, передбачених частиною другою цієї статті, крім випадків набуття такого контролю без отримання дозволу АМКУ, якщо необхідність отримання такого дозволу передбачена законом;
  • набуття контролю над суб’єктом господарювання або його частиною, в тому числі завдяки праву управління та розпорядження його майном арбітражним керуючим, службовою чи посадовою особою органу державної влади.

Крім того, учасниками концентрації суб’єктів господарювання є:

  • суб’єкти господарювання, стосовно яких здійснюється або має здійснитися злиття, приєднання;
  • суб’єкти господарювання, які набувають або мають намір набути контролю над суб’єктом господарювання, та суб’єкти господарювання, щодо яких набувається або має набутися контроль;
  • суб’єкти господарювання, активи (майно), частки (акції, паї) яких набуваються у власність, одержуються в управління (користування), оренду, лізинг, концесію або мають набутися, та їх покупці (одержувачі), набувачі;
  • суб’єкти господарювання, що є або мають намір стати заснов­никами (учасниками) новостворюваного суб’єкта господарювання. У разі коли одним із засновників є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, орган адміністративно-господарського управління та контролю, учасником концентрації вважається також суб’єкт господарювання, активи (майно), частки (акції, паї) якого вносяться до статутного капіталу новостворюваного суб’єкта господарювання;
  • фізичні та юридичні особи, пов’язані з учасниками концентрації, зазначеними в абзацах другому–п’ятому цієї статті, відносинами контролю, що дає підстави визнати відповідну групу осіб згідно із статтею 1 цього Закону єдиним суб’єктом господарювання (стаття 23 Закону).

Коли може бути надано дозвіл на концентрацію

АМКУ чи адміністративна колегія АМКУ надають дозвіл на концентрацію у разі, якщо вона не призводить до монополізації чи суттєвого обмеження конкуренції на всьому ринку чи в значній його частині. Кабінет Міністрів України може дозволити концентрацію, на здійснення якої АМКУ не надав дозволу, як на таку, що не відповідає умовам частини першої цієї статті, якщо позитивний ефект для суспільних інтересів зазначеної концентрації переважає негативні наслідки обмеження конкуренції.

Дозвіл не може бути наданий, якщо обмеження конкуренції, зумовлені концентрацією:

  • не є необхідними для досягнення мети концентрації;
  • становлять загрозу для системи ринкової економіки (стаття 25 Закону).

Куди надавати відповіді щодо опитування

Враховуючи зазначене, АМКУ просить висловити свої зауваження і міркування стосовно концентрації та оцінки її впливу на вказані ринки.

Обґрунтовані відповіді можна надіслати електронною поштою: [email protected] до 28.01.2019 р.

Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами zakon.rada.gov.ua, amc.gov.ua