В Україні буде створено Електронний реєстр листків непрацездатності (лікарняних). Таке рішення 28 листопада 2018 р. ухвалив Уряд. Тож до 1 лютого 2019 р. має бути сформоване положення про цей реєстр. Планується, що вже у 2019 р. електронні лікарняні повністю замінять паперові.
Про початок професійного обговорення запровадження електронних лікарняних нещодавно повідомляло наше видання.
Що зміниться для пацієнта
Пацієнт буде так само отримувати лікарняний у лікаря. Оформлення і продовження листків тимчасової непрацездатності має стати зручним для лікаря і пацієнта. Правила контролю мають бути осучаснені, а сам бланк — стати електронним.
Що зміниться для лікаря
Лікар більше не витрачатиме час на зайву паперову роботу, а зможе зосередитися на питаннях здоров’я пацієнтів. А хворі не мають бігати по кабінетах і збирати печатки на «лікарняному».
Про електронний реєстр лікарняних
Як ми вже повідомляли, наказом Міністерства охорони здоров’я (МОЗ) України від 13.11.2018 р. створено робочу групу з питань запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності та затверджено її персональний склад, а також затверджено Положення про робочу групу з питань запровадження електронного реєстру листків непрацездатності. Робоча група має погодити деталі роботи системи. До групи, зокрема, увішли представники МОЗ України, Міністерства соціальної політики, Фонду соціального страхування, Пенсійного фонду, Національної служби здоров’я України, ДП «Електронне здоров’я», Федерацій профсоюзів і роботодавців та Урядово-громадської ініціативи «Разом проти корупції».
Електронний реєстр листків непрацездатності діятиме на базі Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Щороку в Україні видається до 5,5 млн лікарняних.
Читайте також про масштаби корупції на лікарняних.
Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами moz.gov.ua