Співпраця між первинною ланкою та екстреною допомогою: досвід Одещини

21 травня 2018 о 12:00
702

Доступність, швидкість надання якісних медичних послуг, поєднання підрозділів екстреної і первинної допомоги — саме так сьогодні працює Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф. Цей досвід є гарним прикладом, який має бути поширений в інших регіонах України. Про це під час візиту до Одеського обласного центру екстреної медичної допомоги і медицини катастроф 17 травня 2018 р. заявив віце-прем’єр-міністр — міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Геннадій Зубко.

Досвід Одещини

«Для нас дуже важливим є забезпечення медичного працівника або лікаря, який працює безпосередньо в сільській амбулаторії. Це не тільки питання впровадження програмного забезпечення або медичного обладнання, це, в першу чергу — запровадження на місцевому рівні протоколів і процедур, які можна буде в майбутньому систематизувати і стандартизувати на рівні держави», — наголосив Г. Зубко.

За його словами, в Одеській області вже погоджено проект мережі з 29 амбулаторій. І важливим кроком у їх впровадженні є залучення фахових лікарів та зменшення відстані від лікаря до пацієнта.

У містах 10-хвилинний доїзд на місце виклику становить 93%, у сільській місцевості — 83%. Зараз на номер «103» до служби можуть зателефонувати майже 2 млн осіб, це 86% жителів області. З них — майже 600 тис. у сільській місцевості.

«Ініціатива Президента України Петра Порошенка з реформування сільської медицини дозволить впровадити якісну первинну допомогу у сільській місцевості, в першу чергу завдяки телемедицині. Сьогодні ми побачили, що ті медичні бригади, які працюють в екстреній допомозі, можуть швидко передати рентгенологічні дані та електрокардіограми в Центр телемедичних консультацій, де спеціалісти визначають рівень критичності стану пацієнта і рівень допомоги, якої він потребує. І вже 30 фельдшерсько-акушерських пунктів області підключено до цієї послуги», — розповів Г. Зубко.

Серед нововведень, які запрацювали в Одеській області, — Єдина оперативна диспетчерська служба та Центр телемедичних консультацій, які забезпечують: щосекундний розрахунок відстані від нерозподілених викликів до всіх бригад з урахуванням маршрутів, визначення місця виклику 103, найближчої бригади і оптимального маршруту, супровід дій лікаря/фельдшера бригади, отримання консультації на догоспітальному етапі обслуговування пацієнта, використання мобільної телемедицини і оперативного прийняття рішень щодо стану пацієнта.

«Якісна медична послуга із застосуванням сучасних технологій цілком реальна! Потрібно лише бажання й швидко рухатись!», — наголосив урядовець.

Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами kmu.gov.ua