Підписання декларації з лікарем: особливості процесу

19 березня 2018 о 12:58
4475

Наше видання вже публікувало покрокову інструкцію того, як підписати декларацію із лікарем первинної ланки — педіатром, терапевтом, лікарем загальної практики/сімейним лікарем. Наразі пропонуємо до уваги читачів відповіді на найбільш розповсюджені питання, які виникають у громадян з цього приводу.

Бланки декларацій не потрібні

Для підписання декларації бланки не потрібні — декларації укладаються виключно в електронній формі. Водночас підписати декларації можна лише з лікарями, заклади яких підключилися до системи «Електронне здоров’я» (список підключених закладів можна переглянути тут: portal.ehealth-ukraine.org/divisions.html#/. Щодня до системи приєднуються нові медзаклади.

Хто вноситиме дані в систему?

У кожному підключеному до «Електронного здоров’я» закладі первинної медичної допомоги буде визначена уповноважена особа, яка вносить дані у систему: у різних медзакладах це може бути або реєстратор, або медсестра, або лікар тощо. Тож пацієнту треба просто прийти у медзаклад з необхідними документами і мобільним телефоном.

Які документи брати з собою?

Щоб підписати декларацію, потрібно мати паспорт, податковий номер і мобільний телефон. Якщо пацієнт планує підписати декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для своєї дитини, то також знадобиться свідоцтво про народження дитини.

Необхідна оргтехніка

Для укладання декларацій потрібен комп’ютер, підключення до інтернету і принтер, щоб роздрукувати примірники декларацій. Їх має забезпечити медзаклад. Також кожен заклад первинної медичної допомоги має визначити уповноважену особу, яка вносить дані у систему, — реєстратора, медсестру чи лікаря тощо.

Попередній запис не потрібен

Попередній запис «на підписання декларації» не потрібен. Єдине, що потрібно, — прийти у медзаклад з паспортом, податковим номером і мобільним телефоном.

Як буде відбуватися процедура підписання — кожен заклад первинної медичної допомоги визначає самостійно. Наприклад, медзаклад може прийняти рішення, що декларації підписуються у звичному режимі роботи медзакладу, або визначити години прийому для підписання декларацій.

Необхідно звернути увагу, що заклад, у якому працює обраний лікар, має бути підключеним до системи «Електронне здоров’я». Уточніть цю інформацію у реєстратурі або у лікаря або перевірте самостійно.

Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами moz.gov.ua