Проект закону про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»

6 травня 2011 о 18:57
1318

Верховна Рада України

П О Д А Н Н Я

Відповідно до ст.93 Конституції України в порядку законодавчої ініціативи вношу на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (щодо правил продажу алкогольних напоїв у санаторно-курортних та оздоровчих закладах)».

Доповідати проект Закону на пленарному засіданні Верховної Ради України буде голова підкомітету з питань природокористування Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, народний депутат України Дейч Б.Д.

Додатки:

1. Проект Закону — на 1 арк.;

2. Проект Постанови Верховної Ради України на 1 арк.;

3. Пояснювальна записка до Закону на 3 арк.;

4. Порівняльна таблиця — на 2 арк.;

5. Зазначені документи в електронній формі.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (щодо правил продажу алкогольних напоїв у санаторно-курортних та оздоровчих закладах)»

Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту

Санаторно-курортне лікування спрямоване на збереження та відновлення здоров’я людини в курортній місцевості з використанням природних курортних факторів. Курортне лікування є важливим елементом сучасної медицини в боротьбі за зниження захворюваності населення, запобігання інвалідності та, як наслідок, збереження і відтворення трудових ресурсів.

В останні роки в усьому світі серед людей відзначається тенденція звертати увагу на стан свого здоров’я. Все частіше виявляється інтерес до здорового способу життя, люди приїздять на курорти не лише з метою лікування та реабілітації, а з метою профілактики та запобігання хвороби. Тобто в санаторно-курортних та оздоровчих закладах зростає кількість практично здорових людей, які в умовах оздоровниці разом з медичними прагнуть отримати і інші послуги, що сприятимуть підвищенню життєвого тонусу, задовольнятимуть їх духовні та емоційні потреби.

Зміна рекреаційних потреб населення та його запитів щодо якості лікування та оздоровлення на курортах вимагають зміни діяльності курортної індустрії, її лібералізації. Провідними задачами разом з розробкою нових методів курортного лікування стають розширення спектра та покращення якості надаваних додаткових послуг з метою задоволення різноманітних рекреаційних потреб відпочиваючих.

Особливої уваги потребує організація дозвілля, оскільки за останні роки в цієї сфері відбуваються значні зміни, зумовлені запозиченням досвіду закордонних курортів, зростанням освітнього і культурного рівня населення, впровадженням нових технологій індустрії розваг, зміною структури використання вільного часу та ін. Зазвичай в оздоровницях використовуються традиційні форми організації дозвілля: спортивно-масова робота, екскурсійна діяльність, організація свят та вечорів відпочинку. Останнім часом інтенсивно розвивається і стає все більш популярною анімаційна діяльність, місцем проведення якої також є розташовані на території оздоровниці ресторани, кафе та бари.

Їх відвідувачі, значна частина яких є практично здоровими людьми і не потребує дотримання певного режиму, в тому числі режиму харчування, вживають в період відпочинку алкогольні напої, що, на їх думку, є невід’ємною частиною святкувань, урочистостей і сприяє кращому спілкуванню. Заборона продажу алкогольних напоїв у ресторанах, барах та кафе на території санаторно-курортних та оздоровчих закладів не призведе до припинення їх вживання відпочиваючими, лише змінить місце їх придбання та розпивання. Слід враховувати, що придбання алкоголю за межами оздоровниці може призвести до купівлі неякісних, фальшивих спиртних напоїв, що становитиме загрозу для життя і здоров’я відпочиваючих, а розпивання алкоголю в номерах створює передумови для порушення режиму оздоровниці.

Чинне законодавство забороняє реалізацію алкогольних напоїв в закладах охорони здоров’я, крім ресторанів, що знаходяться на території санаторіїв. Даним законом не враховано, що санаторії відносяться до підкласу «санаторно-курортні заклади» (КВЕД, пункт 85.11.3), до того ж класу включені пансіонати з лікуванням, санаторії-профілакторії, та інші заклади, на які з незрозумілих причин дія даного закону не поширена. Не поширена вона і на оздоровчі заклади, які здійснюють санаторно-курортне лікування, отримали ліцензію на медичні послуги і акредитовані Міністерством охорони здоров’я України.

Слід зазначити, що на даному етапі державою створюються всі умови для підвищення конкурентоспроможності українських курортів, розробляються і втілюються відповідні проекти, вживаються заходи для зростання якості надаваних послуг і досягнення європейського рівня сервісу. Насамперед, це передбачає змогу отримати всі необхідні послуги, не покидаючи території курортного об’єкту, недарма у світі все поширенішою стає система «все включено». Відповідно, це стосується і питання реалізації спиртних напоїв. Крім того, продаж в ресторанах, кафе та барах якісної продукції вітчизняного виробництва (коньяки, вина) сприятиме їх рекламі і зростанню іміджу курортів України.

2. Цілі та завдання законопроекту

Проектом Закону передбачається внести зміни до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів «, якими створюються умови для розвитку санаторно-курортного комплексу України.

Основним завданням законопроекту є сприяння розвитку додаткових послуг, підвищення рівня сервісу до світових стандартів у санаторно-курортних закладах.

3. Загальна характеристика та основні положення законопроекту

Проектом Закону пропонується внести зміни до статей 15-2 та 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», з метою розширення переліку об’єктів харчування та санаторно-курортних і оздоровчих закладів, крім дитячих, на території яких можна споживати та продавати спиртні напої.

4. Місце законопроекту в системі законодавства

Зазначені питання регулюються Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Проект Закону не потребує додаткових фінансових витрат із Державного бюджету України.

6. Прогноз результатів

Прийняття цього Закону України сприятиме розвитку додаткових послуг та підвищенню конкурентоспроможності вітчизняних санаторно-курортних та оздоровчих закладів, поліпшенню їх фінансового стану, у цілому забезпечить сприятливі умови для стабільного збільшення надходжень до державного бюджету.

Порівняльна таблиця до проекту Закону України

«Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (щодо правил продажу алкогольних напоїв у санаторно-курортних та оздоровчих закладах)»

Норми чинної редакції
Норми проекту Закону України
Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»
Розділ IV-1 ОСНОВИ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ ЩОДО СПОЖИВАННЯ АЛКОГОЛЬНИХ НАПОЇВ ТА ТЮТЮНОВИХ ВИРОБІВ Розділ IV-1 ОСНОВИ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ ЩОДО СПОЖИВАННЯ АЛКОГОЛЬНИХ НАПОЇВ ТА ТЮТЮНОВИХ ВИРОБІВ
Стаття 15-2. Обмеження щодо споживання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів Стаття 15-2. Обмеження щодо споживання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів

Забороняється споживання пива (крім безалкогольного), алкогольних та слабоалкогольних напоїв, вин столових:

1) у закладах охорони здоров’я, крім споживання столових вин на території санаторіїв у спеціально відведених місцях;

(…)

Забороняється споживання пива (крім безалкогольного), алкогольних та слабоалкогольних напоїв, вин столових:

1) у закладах охорони здоров’я, крім спеціально відведених місць на території санаторно-курортних та оздоровчих закладів, за винятком дитячих;

(…)

Стаття 15-3. Обмеження щодо продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів Стаття 15-3. Обмеження щодо продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів

Забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів:

(…)

3) у приміщеннях та на території навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, крім ресторанів, що знаходяться на території санаторіїв;

(…)

Забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів:

(…)

3) у приміщеннях та на території навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, крім ресторанів, кафе та барів, що знаходяться на території санаторно-курортних та оздоровчих закладів, за винятком дитячих;

(…)

Народний депутат України Б.Д.Дейч

Проект вноситься народним депутатом України

Дейчем Б.Д. (029)

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (щодо правил продажу алкогольних напоїв у санаторно-курортних та оздоровчих закладах)

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

I. Внести до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1995, № 46, ст. 345) наступні зміни:

пункт 1 частини першої статті 15-2 викласти в такий редакції:

«1) у закладах охорони здоров’я, крім спеціально відведених місць на території санаторно-курортних та оздоровчих закладів, за винятком дитячих».

пункт 3 у частині першої статті 15-3 викласти в такій редакції:

«3) у приміщеннях та на території навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, крім ресторанів, кафе та барів, що знаходяться на території санаторно-курортних та оздоровчих закладів, за винятком дитячих».

ІІ. Цей закон набирає чинності з моменту його прийняття.

Голова Верховної Ради України В. ЛИТВИН

Народний депутат України Б.Д.Дейч
Проект вноситься народним депутатом України
Дейчем Б.Д. (029)
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (щодо правил продажу алкогольних напоїв у санаторно-курортних та оздоровчих закладах)
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
I. Внести до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1995, N 46, ст. 345) наступні зміни:
пункт 1 частини першої статті 15-2 викласти в такий редакції:
«1) у закладах охорони здоров’я, крім спеціально відведених місць на території санаторно-курортних та оздоровчих закладів, за винятком дитячих».
пункт 3 у частині першої статті 15-3 викласти в такій редакції:
«3) у приміщеннях та на території навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, крім ресторанів, кафе та барів, що знаходяться на території санаторно-курортних та оздоровчих закладів, за винятком дитячих».
ІІ. Цей закон набирає чинності з моменту його прийняття.
Голова Верховної Ради України В. ЛИТВИН