Автономізація передбачає реорганізацію (перетворення) закладу охорони здоров’я (ЗОЗ) — бюджетної установи на ЗОЗ-комунальне підприємство. У матеріалі коротко викладаємо алгоритм цього процесу.
Процедура автономізації медзакладу передбачає такі дії
1. Місцева рада приймає рішення про:
а) припинення ЗОЗ-бюджетної установи шляхом перетворення в ЗОЗ-комунальне некомерційне підприємство;
б) призначення комісії з реорганізації ЗОЗ-установи, голови комісії;
в) встановлення порядку і строку заявлення кредиторами своїх вимог до ЗОЗ-установи, що припиняється.
2. Державному реєстратору подаються документи для реєстрації рішення про припинення юридичної особи шляхом реорганізації, за наслідком чого вноситься запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань.
3. Комісія з реорганізації розглядає вимоги кредиторів ЗОЗ, а також проводить інвентаризацію*.
4. Комісія розробляє передавальний акт, який має містити положення про правонаступництво щодо всіх зобов’язань установи, передачу прав та зобов’язань за формою бухгалтерського обліку.
5. Фінансове управління власника розробляє зміни до бюджетних програм з урахуванням процедури реорганізації ЗОЗ.
6. Рішенням місцевої ради:
а) затверджується передавальний акт**;
б) приймається рішення про створення ЗОЗ шляхом реорганізації;
в) затверджується статут.
7. Пакет документів про створення ЗОЗ-комунального некомерційного підприємства та припинення ЗОЗ-бюджетної установи подають державному реєстратору. Якщо все зроблено правильно, протягом 24 год з отримання документів державний реєстратор має внести відповідні записи до Єдиного державного реєстру.
8. За необхідності власник приводить у відповідність систему фінансування закладу.
9. До трудових книжок працівників ЗОЗ вноситься запис про зміну найменування роботодавця у зв’язку із реорганізацією.
10. ЗОЗ-комунальне підприємство оформлює та реєструє право користування об’єктами нерухомості та земельними ділянками, відкриває рахунки в банку та переоформлює рахунки в казначействі.
11. До Міністерства охорони здоров’я України подається заява про оформлення ліцензії на здійснення господарської діяльності з медичної практики та з обігу наркотичних речовин, прекурсорів (за необхідності).
- Кредитори державних та комунальних закладів охорони здоров’я, що реорганізуються, не вправі вимагати від них виконання незабезпечених зобов’язань, припинення або дострокового виконання зобов’язання або забезпечення виконання зобов’язання. Згода кредитора на заміну боржника у зобов’язанні у цьому разі не вимагається.
- Обов’язкова оцінка майна не застосовується.
Більше інформації ви можете знайти в методичних рекомендаціях Міністерства охорони здоров’я України, які до кінця року будуть оновлені.
Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами moz.gov.ua
*Відповідно до Закону про автономізацію, до 31 грудня 2018 р.
**Акт також може затверджувати уповноважений виконавчий орган.