«Дарниця»: легендарний український бренд сьогодні — знаний світовий бренд завтра!

October 29, 2019
1713
Resume

16 жовтня 2019 р. відбувся брифінг голови ради директорів Darnitsa Group Дмитра Шимківа, у рамках якого фармацевтична компанія «Дарниця» презентувала результати ребрендингу та оновлену корпоративну стратегію. Новим логотипом компанії стала літера «d», стилізована під мікроскоп. Він символізує дослідження, розробки, інновації, постійний розвиток і пошук нових рішень. «Дарниця» вже почала змінювати дизайн пакування лікарських засобів рецептурного напрямку.

У рамках брифінгу Дмитро Шимків розповів про те, які трансформації відбуваються в компанії, та про плани фармацевтичного гіганта на майбутнє. Крім того, гості мали змогу відвідати виробничу дільницю інфузійних розчинів та на власні очі побачити, як працює повністю автоматизований фармацевтичний склад.

Фармацевтична промисловість є високо технологічною галуззю, яка об’єднує складні виробничі процеси, зокрема повністю автоматизований склад, хімічне виробництво, дослідження та розробки. Але в той же час, якщо ми порівняє­мо її з IT — також високотехнологічною галуззю, то в Україні у фармацевтичній сфері задіяно 24 тис. осіб, а в IT — 280 тис. Таким чином, у фармацевтичній сфері працюють лише 0,15% всіх працевлаштованих українців, але при цьому вони забезпечують 0,83% ВВП країни.

Фармацевтичний сектор в останні 3 роки зростає в середньому на 11% на рік — втричі швидше, ніж економіка України в цілому. На кожні 100 грн. в українській Фармі припадає 19 грн. доданої вартості. Фармацевтичному ринку притаманна висока конкуренція: тут представлено близько 400 компаній, 113 з яких — українські. При цьому на ринку немає жодного монополіста.

«Дарниця» — один із провідних гравців української фармації, що продовжує змінюватися та визначати рух не лише української Фарми, а й має амбіції стати значущим гравцем Великої Фарми.

Компанія представила новий логотип, але це не просто зміна «форми» — це нова філософія ведення бізнесу, зміна бачення, нова стратегія розвитку та амбіції всієї команди компанії «Дарниця». Проте в першу чергу, це амбіція української економіки, позаяк українські бренди мають та повинні грати на міжнародному ринку, і компанія «Дарниця» має всі можливості для цього: фахівців, досвід, продукцію та впевненість. Є велике бажання бачити українські бренди в одному ряду з відомими німецькими, швейцарськими, американськими брендами, і «Дарниця» стане таким брендом, що визначатиме не лише рух української Фарми, але й Великої Фарми. Тому компанія ставить перед собою мету — створення міжнародного фармацевтичного бренду.

Новий логотип є відображенням нової філософії та цінностей компанії. Так, наразі головними цінностями компанії є надбання, амбіційне лідерство, extreme ownership та відповідальність.

Поряд із зміною логотипу відбудеться трансформація дизайну упаковок препаратів компанії «Дарниця». Мета редизайну — зробити зовнішній вигляд упаковки зручним та інформативним для пацієнта. Зокрема, будуть зроблені виділення кольором дозування, піктограма для позначення форми випуску, кольорове кодування логотипу для різних категорій препаратів, а великий логотип та зелена плашка стануть спільними елементами для всіх пакувань. Компанія застосовує кольорове кодування відповідно до симптоматики препарату і піктограми для позначення форми випуску. На рецептурних препаратах інформація про дозування додатково буде виділена кольором.

Ще однією особливістю нового дизайну упаковок саме безрецептурної групи препаратів стане можливість складати з декількох упаковок «цілу картинку», що дозволить ще краще представити продукцію компанії «Дарниця» на полицях аптек.

Фармацевтична компанія подбала й про екологію, зменшивши кількість лаку для покриття упаковок.

«Дарниця» пришвидшує темпи розвитку

Говорячи про фінансові показники «Дарниці», Д. Шимків наголосив, що компанія постійно зростає. Якщо говорити про чистий дохід, це в середньому 18% зростання щороку, а прибуток збільшується в середньому на 15% на рік впродовж останніх 4 років. Ці дані особливо вражають міжнародних інвесторів, для яких «Дарниця» — це зразок української економіки майбутнього. Компанія застосовує інновації, щоб пришвидшити розвиток, активно інвестує у виробництво і залишається прибутковою.

З 2008 р. компанія інвестувала більше 200 млн євро в розвиток. Частина інвестицій спрямована в обладнання. Виробничі дільниці «Дарниці» оснащені обладнанням європейських виробників. Крім того, компанія має сучасний, повністю автоматизований складський комплекс з роботизацією ряду процесів від німецького постачальника. 12-ярусний високостелажний склад висотою 28 м функціонує без втручання людини — управляється комп’ютеризованою системою. Це дозволяє економити ресурси (теплову та електричну енергію), значно пришвидшити обробку вантажів (2 хв на автоматизованому складі проти 20 хв на звичайному), а також повністю виключити людський фактор.

Компанія прийняла для себе як золотий стандарт щорічно інвестувати в дослід­ження та розробки нових препаратів більше 10% валового доходу — саме такий рівень вкладень у розвиток є традиційним для світової Великої Фарми. У 2018 р. сума таких інвестицій становила 3,5 млн євро.

У «Дарниці» вже стартував процес побудови міжнародного бренду і виходу на світову фармацевтичну арену. Компанія регулярно проводить фінансовий та юридичний аудит, щоб бути максимально прозорим і зрозумілим для зарубіжних партнерів бізнесом та заслужити довіру міжнародних партнерів. Протягом останнього року «Дарницю» відвідали практично всі відомі інвестиційні компанії, щоб на власні очі переконатися у високому рівні організації процесів.

Усі препарати компанії «Дарниця» вироб­ляються відповідно до вимог GMP (Good Manufacturing Practice — належна виробнича практика) — міжнародного стандарту для фармацевтичних виробництв. Протягом останніх 3 років компанія отримала 5 позитивних виснов­ків про відповідність умов виробництва лікарських засобів вимогам GMP від регуляторних органів України та європейських держав. Протягом 2 років Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) проводить навчання інспекторів GMP на базі компанії «Дарниця».

Стратегія «Дарниці» передбачає збільшення кількості досліджень з біоеквівалентності, що відповідають вимогам сучасності та задачам, які ставить МОЗ. Фокусуючись на розробці якісних генериків, «Дарниця» постійно проводить такі дослідження. У цьому напрямку «Дарниця» вже має вагомі результати — з 2016 р. компанія завершила 8 досліджень біоеквівалентності, на 2020–2021 рр. заплановано ще 9–12 таких досліджень. Це досить складна методично група досліджень, при їх проведенні компанія дотримується належної клінічної практики (Good Clinical Practice — GCP) та належної лабораторної практики (Good Laboratory Practice — GLP), та залучає до їх проведення аналітичні та біоаналітичні лабораторії з ЄС.

Як приклад успішного проведення дослід­ження з біоеквівалентності Д. Шимків навів результати такого дослідження для ТІАРА ТРІО —препарату для лікування артеріальної гіпертензії, який «Дарниця» повернула на ринок. ТІАРА ТРІО — це складний трикомпонентний генерик. Так, за результатами вивчення біоеквівалентності всі три діючі речовини продемонстрували вражаючі результати щодо відповідності референтному препарату. Такі переконливі результати дозволяють компанії впевнено виходити на міжнародні ринки.

Стратегія розвитку продуктового портфеля «Дарниці» визначає 3 пріоритети: кардіологічний напрямок, неврологічний і вирішення проблем болю. «За даними ВООЗ, уже 15 років поспіль головними причинами смертності є ішемічна хвороба серця та інсульт. Боротьба із серцево-судинними захворюваннями — найбільший виклик сучасної медицини і фармації, і «Дарниця» готова стати частиною відповіді на цей виклик», — зазначив Д. Шимків.

Подолання болю є другим за пріо­ритетністю напрямком роботи компанії. У цьому контексті Д. Шимків відзначив ЦИТРАМОН-ДАРНИЦЯ, який має велику популярність серед українців. Цього року компанія розширила лінійку бренду, випустивши новий продукт — ЦИТ­РАМОН МАКСІ з додатковою потужною силою. Препарат з’явився в новому дизайні.

Наразі продуктовий портфель компанії «Дарниця» налічує 280 брендів. З початку 2018 р. «Дарниця» представила 21 новий бренд, а в 2020 р. заплановано 14 лончів у 29 лікарських формах. Зараз на різних етапах розробки і впрова­дження знаходиться більше 60 лікарських засобів.

Плани: зухвалі та невгамовні!

Широко відомі приклади глобальних компаній, що виросли з невеликих сімейних бізнесів. Компанія хоче створити український бренд світового рівня. На думку Д. Шимківа, «Дарниця» сьогодні має все для досягнення цієї амбітної мети.

Другим вектором розвитку є перетворення «Дарниці» на 100% цифрову компанію. Ми інвестували більше 1,5 млн євро в діджиталізацію процесів і переведення життєвого циклу препарату в цифрову форму. Компанія «Дарниця» пов­ністю готова до введення електронного досьє для реєстрації препарату, що вже давно є світовим стандартом.

Третім, але, мабуть, одним із найважливіших, є запит на лідерство компанії «Дарниця» в галузі розробки та виробництва складних генериків. Завдяки значним інвестиціям «Дарниця» планує стати лідером у цій галузі в Україні, а в майбутньому — вийти з цією продукцією на світову арену.

Таким чином, компанія «Дарниця» активно розвивається, і її нестримний рух дає поштовх та мотивацію до змін для всього українського фармацевтичного ринку. Сподіваємося, уже недалеко той час, коли вітчизняні компанії, такі як «Дарниця», стануть в один ряд із провідними гравцями Великої Фарми, а українські ліки стануть світовим брендом і знаком якості.

Вперше опубліковано у «Щотижневику АПТЕКА»
№ 40 (1211) від 21 жовтня 2019 р.